Interieurtopic #4

Dan moet je het gewoon doen toch? Als het niet bevalt, verf je het weer in de volgende kleur.
You live only once!

3 likes

Ik heb een saliegroene voordeur en het valt reuze mee qua schoonmaakwerk @Roggebrood! Ik zou gewoon de kleur doen die je het mooiste vindt. Als je het zat bent zit er ook zo weer een andere kleur op. Hooguit een ochtendje werk.

4 likes

Omdat ik nooit een keuze kan maken op dit gebied. Pff zo vermoeiend

1 like

Bij een opvallendere/minder vaak voorkomende kleur denk ik niet zozeer dat ik de kleur sneller of minder snel zat ben, maar dat ik na verloop van tijd misschien geen zin meer heb in het opvallende ervan. Dat ik dan gewoon met mijn voordeur/tas/bank weer wil verdwijnen in de anonieme massa.

2 likes

Can’t relate haha

9 likes

Ik heb sinds bijna 2 maanden een bank van xooon, tot nu toe ben ik erg tevreden maar geen idee op lange termijn. Welke heb je op het oog?

2 likes

Deze vraag had ik vorig jaar ook voor onze voordeur en gezien ik altijd dingen tot in detail wil uitzoeken heb ik de volgende tips:

• zoek huizen met gelijke kleur baksteen op via pinterest die ook een specifieke voordeurkleur hebben zoals van Farrow & Ball of Little Greene.
  • neem echt proefjes mee die je op een wit blad schildert om te testen.
  • buitenlicht is héél fel natuurlijk, waardoor kleuren uitvergroot worden qua intensiteit en ‘helderheid’. Daardoor is een bepaalde vergrijzing/doffere kleur vaak mooier voor een deur (vond ik). Anders ziet het er al snel kinderlijk uit. Buren hebben een soort lichte azuur/mint kleur die op papier heel subtiel leek, maar die deur is echt niet geworden wat zij willen.
  • laatste voorbeeld; wij wilden uiteindelijk meer een soort Frans-blauw meets jeans kleur voor ons huis met jaren 40 bakstenen en kozen voor Blue Zephyr van histor. Nou als je die op google of op een proef opzoekt lijkt deze vooral grijs met een hintje jeans te zijn. In het echt is de kleur op de voordeur door het buitenlicht best helder qua kleur.
  • edit: je kunt ook via google zoeken naar ‘nederlandse monumentkleuren’. Dit zijn kleuren die bij monumentgebouwen gebruikt (moeten?) worden en daarin zie je ook een zekere vergrijzing/dofheid in kleur. Zelfs bij diepere kleuren. Dan snap je een beetje de gedachtegang achter bovenstaand concept.
20 likes

Ik heb nu bijna 6 jaar een bank van Xooon. Ik ben er tevreden mee. Hij blijft mooi en zakt niet door. Je ziet inmiddels wel dat hij een aantal jaar oud is. De kussens rimpelen op sommige plekken een klein beetje, maar dat is niet heel storend en horen mijn inziens bij gewone gebruikssporen.

2 likes

Bedankt voor je tips!

1 like

Bedankt @Pippi en @syntagma
Ik wil graag de Brooks sofa

10 likes

Hier ook nu ( nog maar) drie jaar een bank van Xooon. Heel tevreden mee. Wordt veel gebruikt door meerdere kinderen als springkussen ( niet de bedoeling overigens maargoed
) en houdt goed.

1 like

Ik heb een bank van Xooon (Prizzi, al 2 jaar), waar ik tevreden mee ben. Onze houten eettafel van Xooon was wel een aanfluiting, het hout was bij dat model samengeperst (dat was niet uit de omschrijving te herleiden) en kwam al binnen met splinters.

1 like

Hebben jullie ideeën voor de achterwand van onze nieuwe keuken? Foto is een beetje onduidelijk, maar de kleur wordt saliegroen met een crÚme blad. Zulke tegeltjes als op de onderste foto lijken me heel leuk, maar tot waar trek je dat door? De bar? Eind van de bar? Of gaat het er sowieso raar uitzien?
Of zijn er nog andere leuke opties? Vind dit soort keuzes echt lastig.

16 likes

Ik vind het een leuke combinatie en ja tot het einde van de bar zou ik wel doen.

17 likes

Mooie keuken! Toffe kleur. Ik vind het zonder tegeltjes ook erg mooi. Strak en clean. Ik zou gaan voor een plint van 15cm hoog boven het aanrecht in het materiaal van je keukenblad. En dan muurverf die je een beetje schoon kunt vegen.

7 likes

ik sluit me aan bij wat Lidwien zegt, zou je wel niet beter de wasbak en kookplaat proberen te wisselen? Ik kan me voorstellen dat je snel gefrustreerd gata raken van vetspetters op je raam als het klopt zoals op je render getekend staat

6 likes

Moet het wel een raam zijn dat maar buiten toe opent anders kan die alleen nog op de kiepstand als er een kraan voor zit

1 like

De hele wand tot het einde van de bar. Maak een statement.

3 likes

kan ook vast zijn hĂ©, zijn buiten draaiende ramen in nederland nog steeds een ‘ding’?

4 likes

Nee meestal draai-kiepramen naar binnen toe, daarom juist.
Als het een raam is dat ĂŒberhaupt niet open kan maakt het niks uit nee haha.

2 likes