Hier ook nu ( nog maar) drie jaar een bank van Xooon. Heel tevreden mee. Wordt veel gebruikt door meerdere kinderen als springkussen ( niet de bedoeling overigens maargoed…) en houdt goed.
Ik heb een bank van Xooon (Prizzi, al 2 jaar), waar ik tevreden mee ben. Onze houten eettafel van Xooon was wel een aanfluiting, het hout was bij dat model samengeperst (dat was niet uit de omschrijving te herleiden) en kwam al binnen met splinters.
Hebben jullie ideeën voor de achterwand van onze nieuwe keuken? Foto is een beetje onduidelijk, maar de kleur wordt saliegroen met een crème blad. Zulke tegeltjes als op de onderste foto lijken me heel leuk, maar tot waar trek je dat door? De bar? Eind van de bar? Of gaat het er sowieso raar uitzien?
Of zijn er nog andere leuke opties? Vind dit soort keuzes echt lastig.
Ik vind het een leuke combinatie en ja tot het einde van de bar zou ik wel doen.
Mooie keuken! Toffe kleur. Ik vind het zonder tegeltjes ook erg mooi. Strak en clean. Ik zou gaan voor een plint van 15cm hoog boven het aanrecht in het materiaal van je keukenblad. En dan muurverf die je een beetje schoon kunt vegen.
ik sluit me aan bij wat Lidwien zegt, zou je wel niet beter de wasbak en kookplaat proberen te wisselen? Ik kan me voorstellen dat je snel gefrustreerd gata raken van vetspetters op je raam als het klopt zoals op je render getekend staat
Moet het wel een raam zijn dat maar buiten toe opent anders kan die alleen nog op de kiepstand als er een kraan voor zit
De hele wand tot het einde van de bar. Maak een statement.
kan ook vast zijn hé, zijn buiten draaiende ramen in nederland nog steeds een ‘ding’?
Nee meestal draai-kiepramen naar binnen toe, daarom juist.
Als het een raam is dat überhaupt niet open kan maakt het niks uit nee haha.
Die hebben we inderdaad vlak na deze tekeningen nog laten verwisselen precies om deze reden
Bedankt voor de antwoorden!
Vind het keukenblad doortrekken iets te strak, juist omdat de keuken al vrij strak is. Neig toch wel naar tegeltjes al blijft de abrupte eindiging van de tegels een beetje gek denk ik.
Mijn vriend en ik hebben om die reden dat onze keuken al zo strak is gekozen voor handvormtegeltjes als tegelwand.
Wellicht kan je de tegels een stukje door laten lopen en dan tot de grond doortegelen?
Zoiets hebben wij gedaan. We hebben gisteravond nog gevoegd, dus alles moet nog netjes gekit en afgewerkt worden. Dus ziet er nog niet helemaal strak uit nu
Welk bestek hebben jullie? Nog do’s en don’ts?
Heb nu bestek wat ik als 17 jarige kocht toen ik uit huis ging, aangevuld met wat vorken en lepels die ik per ongeluk van werk heb meegenomen en minus 3 messen die ik op werk of onderweg ben verloren
Ik heb een bestekset van Diamant Sabatier. Vond het bestek er chique uitzien maar was niet super duur, ligt lekker in de hand en mag gewoon in de afwasmachine.
Ik heb hetzelfde als jij, een compleet allegaartje, en ik woon al 21 jaar op mezelf. Kan er mijn eten mee eten, dus zie niet in waarom ik het zou moeten vervangen tbh.
Een chromen set van Villeroy & Boch (kan in de vaatwas, wilde geen zilver) die ik op Zalando Lounge kocht en nog een gouden set van een ander merk want mijn vriend vond dat mooi. Ben fan van mat bestek en moet goed in de hand liggen. Ikea had een leuke set maar die hebben ze jammer genoeg niet meer.
Ik vind qua schoonmaken tegels ook fijner (+ mooi) en zou het doortrekken tot aan het einde van de bar.
Wij hebben een bestekset van Sola, afgelopen kerst gekregen van mijn ouders. Ik geloof dat de set Luxor heet! Bevalt goed in ieder geval. Hiervoor hadden we een paar jaar bestek van de Action en Ikea, bij iets teveel druk (afwassen) bogen daar de lepels (Action) bij om haha.
Samenvatting
Ik hoop dat dit het juiste topic hiervoor is maar ik ben op zoek naar een boekenkast/-rek dat makkelijk in elkaar te zetten maar ook weer af te breken is. Dus niet een super massieve boekenkast maar iets modulair en bestaande uit simpele niet te grote elementen die je makkelijk zelf installeert. Is er misschien een leuk merk dat zo’n concept heeft maar niet meteen waanzinnig veel kost? Anders denk ik maar zelf aan de slag te gaan met wat basic Ikea rekken en die dan pimpen.
Misschien kasten van de Eket collectie van IKEA? Zijn allemaal modules die je met elkaar kan combineren. Ook evt met deurtjes. Heeft naar mijn mening een beetje wat weg van Muuto Stacked.
En geen kast maar voor aan de muur vind ik zelf ook meerdere Tomado boekenrekjes leuk.