Interieurtopic #4

Die hebben we inderdaad vlak na deze tekeningen nog laten verwisselen precies om deze reden :wink:

Bedankt voor de antwoorden!
Vind het keukenblad doortrekken iets te strak, juist omdat de keuken al vrij strak is. Neig toch wel naar tegeltjes al blijft de abrupte eindiging van de tegels een beetje gek denk ik.

3 likes

Mijn vriend en ik hebben om die reden dat onze keuken al zo strak is gekozen voor handvormtegeltjes als tegelwand.
Wellicht kan je de tegels een stukje door laten lopen en dan tot de grond doortegelen?

Zoiets hebben wij gedaan. We hebben gisteravond nog gevoegd, dus alles moet nog netjes gekit en afgewerkt worden. Dus ziet er nog niet helemaal strak uit nu :stuck_out_tongue:

19 likes

Welk bestek hebben jullie? Nog do’s en don’ts?

Heb nu bestek wat ik als 17 jarige kocht toen ik uit huis ging, aangevuld met wat vorken en lepels die ik per ongeluk van werk heb meegenomen en minus 3 messen die ik op werk of onderweg ben verloren :sweat_smile:

3 likes

Ik heb een bestekset van Diamant Sabatier. Vond het bestek er chique uitzien maar was niet super duur, ligt lekker in de hand en mag gewoon in de afwasmachine.

3 likes

Ik heb hetzelfde als jij, een compleet allegaartje, en ik woon al 21 jaar op mezelf. Kan er mijn eten mee eten, dus zie niet in waarom ik het zou moeten vervangen tbh.

4 likes

Een chromen set van Villeroy & Boch (kan in de vaatwas, wilde geen zilver) die ik op Zalando Lounge kocht en nog een gouden set van een ander merk want mijn vriend vond dat mooi. Ben fan van mat bestek en moet goed in de hand liggen. Ikea had een leuke set maar die hebben ze jammer genoeg niet meer.

3 likes

Ik vind qua schoonmaken tegels ook fijner (+ mooi) en zou het doortrekken tot aan het einde van de bar.

3 likes

Wij hebben een bestekset van Sola, afgelopen kerst gekregen van mijn ouders. Ik geloof dat de set Luxor heet! Bevalt goed in ieder geval. Hiervoor hadden we een paar jaar bestek van de Action en Ikea, bij iets teveel druk (afwassen) bogen daar de lepels (Action) bij om haha.

Samenvatting

image

5 likes

Ik hoop dat dit het juiste topic hiervoor is maar ik ben op zoek naar een boekenkast/-rek dat makkelijk in elkaar te zetten maar ook weer af te breken is. Dus niet een super massieve boekenkast maar iets modulair en bestaande uit simpele niet te grote elementen die je makkelijk zelf installeert. Is er misschien een leuk merk dat zo’n concept heeft maar niet meteen waanzinnig veel kost? Anders denk ik maar zelf aan de slag te gaan met wat basic Ikea rekken en die dan pimpen.

Misschien kasten van de Eket collectie van IKEA? Zijn allemaal modules die je met elkaar kan combineren. Ook evt met deurtjes. Heeft naar mijn mening een beetje wat weg van Muuto Stacked.

En geen kast maar voor aan de muur vind ik zelf ook meerdere Tomado boekenrekjes leuk.

1 like

Of een leuk patroon met honinggraat / hexagon tegels? Dan kun je het tegelwerk wat speelser toepassen en laten eindigen door hoogteverschillen in te creëren. Dan eindigt het niet zo abrupt, ook niet als je het wel tot aan het einde tegelt. Denk ik wel mooi om tot het einde te tegelen.
Snel voorbeeldje: https://pin.it/5UJpVDj

1 like

Ik ben nogal een besteksnob, dus mijn ‘do’ zou zijn: kies iets wat je fysiek kan zien en vasthouden. Want gewicht en vorm is zo belangrijk (vind ik), en is ook voor iedereen anders. Ben je geen besteksnob/boeit het je niet heel erg: op zalando lounge hebben ze weleens van die zoveel delige pakketten te koop!

4 likes

Wat voor eetkamerstoelen vinden jullie zelf mooi? Ik houd absoluut niet van klassiek/landelijk of te kleurrijk. Ik ga van zwart naar beige naar wit naar olijfgroen. Welke hebben jullie en hoe bevalt het? Oja hoge leuning ook sowieso niet.

Ik ben ook een besteksnob en wilde per se een set met groot en klein, voor diners. Heb nu een set van WMF. Duur, maar erg mooi en ben er nog steeds zo blij mee elke dag

1 like

Ik heb ook een hele fijne set van sola (privilege) met veel korting gekocht op F onq @MadameMignon

2 likes

Haha sorry maar dat vind ik echt vreselijk. Niet dat het tweedehands is hoor. Maar zo’n bij elkaar geraapt iets vind ik voor mn adhd brein zo niet rustgevend. Maar dan was je waarschijnlijk sarcastisch.

Ik keek vandaag in het huis ff en alle muren, plafond, zijn allemaal superglad en wit nu. Ik werd er helemaal rustig en zen van lol. Ik dacht bijna we laten het zo, en doen een jan de bouvrie :joy: ik wil het wel heel neutraal qua kleuren houden merk ik. Boven al helemaal maar omg dat moet nog gebeuren.

Wat vind je van zo iets?

Heb ze zelf niet, maar gestoffeerd zit vaak beter dan ongestoffeerd.
Heb zelf HAY J77 in het wit, maar dat is miss te landelijk (al heb ik zelf niks landelijks en past wel mooi in mijn inrichting) en zijn niet de comfortabelste stoelen :see_no_evil:

3 likes

Ik heb ook bestek van Sola! Capri volgens mij, heb het al jaren en is nog in supergoede staat. Destijds gekocht bij de Makro, die hebben best vaak sets van Sola in de aanbieding.

Toevallig leek het bestek van mijn vriend hier heel erg op dus we hebben alles samengevoegd. Ik vind het heel prettig dat het handvat plat is, ligt fijn in de hand en is niet zo zwaar.

3 likes

Sola heeft een vriend van mij opgelicht toen hij als 15-jarige een websitebouw-bedrijfje had, hele ontwerp gestolen en nooit betaald (trieste actie van zo’n groot bedrijf), dus ik mag van hem nooit van m’n leven een Sola-bestek in huis halen :joy:

7 likes

Awh, wat idioot zeg van idd zo’n groot bedrijf…

4 likes