Interieurtopic #4

Ik heb ook bestek van Sola! Capri volgens mij, heb het al jaren en is nog in supergoede staat. Destijds gekocht bij de Makro, die hebben best vaak sets van Sola in de aanbieding.

Toevallig leek het bestek van mijn vriend hier heel erg op dus we hebben alles samengevoegd. Ik vind het heel prettig dat het handvat plat is, ligt fijn in de hand en is niet zo zwaar.

3 likes

Sola heeft een vriend van mij opgelicht toen hij als 15-jarige een websitebouw-bedrijfje had, hele ontwerp gestolen en nooit betaald (trieste actie van zo’n groot bedrijf), dus ik mag van hem nooit van m’n leven een Sola-bestek in huis halen :joy:

7 likes

Awh, wat idioot zeg van idd zo’n groot bedrijf…

4 likes

Wij zijn goud aan het overwegen. Kun je toevallig achter het merk komen? Als je er positief over bent trouwens haha

Het zit nog in de verpakking tot we verhuizen, geen idee over de kwaliteit. Was maar 25 euro, het proberen waard. Zal het je laten weten als ik het test.

2 likes

Ik was ooit ook verliefd op een bank van xooon. Toen ging ik eens googlen. Honderden slechte reviews over dat bedrijf en dan vooral over de banken en stoelen. Niet gekocht daardoor.

5 likes

Ik heb gouden bestek en dat is inmiddels rvs geworden door de vaatwasser :rofl: Goedkoop is duurkoop in het geval van goud bestek helaas

4 likes

Ah ja dat lees ik dus veel! Ben te lui om het met de hand te gaan afwassen. Ben benieuwd of duurdere sets dan wel de kleur behouden, anders toch maar iets anders dan goud willen

3 likes

Wij hebben een set van Zwilling (type nova geloof ik). Die vinden wij fijn in de hand liggen.

Met dank aan de opa en oma van mijn vriend, die hem als tiener eens een setje voor 1 persoon cadeau gaven, en bij zijn volgende verjaardag nog een set :sweat_smile:

2 likes

Ik heb een bestekset van LIDL van Ernesto. Mega betaalbaar en echt tevreden van. Blijft ook mooi in de vaatwasser.

4 likes

HK living heeft dit bij mijn ex gedaan. :no_mouth: Mocht ik ook nooit meer wat van in huis halen haha.

3 likes

Qua bestek vind ik het vooral belangrijk dat je even voelt hoe het in je hand ligt en waar het ‘zwaartepunt’ ligt. Ik heb ooit een bestekset bij elkaar gespaard, maar weet niet goed waar. Overigens zou ik goudkleurig niet doen. Zoals je leest verkleurd het snel in de vastwasser. Persoonlijk vind ik ‘gekleurd bestek’ ook viezig eten, maar dat is niet een objectief probleem maar mijn eigen vooroordeel en ‘moeite’ met metaal.

Achteraf (nouja, die set ligt al dertien jaar in huis), zou ik misschien hebben gekozen voor een groot-klein set voor leuke uitgebreide diners. Maar dat deze gedachte nu pas tot mij komt na een comment hierboven, zegt ook genoeg.

Ohhh en koop genoeg sets. Soms heb je een set van 6 stuks (maar de meeste zijn 12 volgens mij) en dat is echt lang niet genoeg.

1 like

Als je iets duurders koopt zou ik aanraden om iets te kopen bij een bekender merk waarvan de lijn al langer bestaat. Dan kun je in de toekomst ook bijkopen als dat nodig is.

3 likes

Wij hebben zoiets;

Zit erg lekker omdat ze iets ‘wippen’ zeg maar. Als je budgetvriendelijker wilt dat is zoiets ook wel bij de Leenbakker.

1 like

Ik dacht dat PVC over het algemeen goedkoper zou zijn dan laminaat, maar dat werd tegengesproken door mijn omgeving.
Klopt dat? Gemiddeld dan he. (Snap dat je super duur laminaat kan hebben en cheapo pvc of andersom). Die persoon zei omdat PVC over het algemeen duurzamer is (qua hoe lang het ligt).

Iemand nog tips voor een betaalbare vloer? Ik schrok echt van de prijzen die we tegenkomen (inclusief ondervloer en plinten wel). Het is niet voor een droomhuis, dan zou ik het wel weten namelijk :money_with_wings:.

1 like

Dit is zoiets waarvan ik dacht “als je volwassen bent, heb je dit voor elkaar”. Maar nu ben ik 35 en zou ik het heel raar vinden om mijn hele bestekla zo weg te gooien??

Ik heb een deel van mijn ouders, een deel van de rommelmarkt, en ook per ongeluk van mijn werk, het werk van mijn partner, en per ongeluk ook dingen meegenomen die van oud huisgenoten waren :sweat_smile:
Ik bedenk me nu dat ik in mijn leven ook nooit nieuwe borden/kommen ofzo heb gekocht? Enkel kopjes/glazen waarvan een deel nieuw is (action en wibra ook echt). Ik wil nu nieuwe grote kommen hebben, maar dan schrik ik al van de prijs van €15 p stuk :sweat_smile:

5 likes

In mijn ervaring is PVC idd wel (veel) duurder dan laminaat. Ik weet niet hoe het zit met klik-PVC, maar wij hebben gekozen voor verlijmd PVC en omdat de vloer daarvoor geëgaliseerd moet worden en je dat niet gemakkelijk zelf kunt leggen betaal je daar ook meer voor.

Ik zou voor goedkoop laminaat kijken bij de bouwmarkt of ikea, die hebben vaak ook wel prima vloeren die een paar jaar mee gaan.

2 likes

Ik heb ook zo’n bij elkaar geraapt servies. Gekregen van familie of meegenomen uit m’n ouderlijk huis. Het is geen leuk bij elkaar geraapt servies haha. Maar vind het zonde om het nieuw te kopen.

5 likes

Ja die bovenste vind ik mooi, zit denk ik ook fijn. Maar ik denk ook weer stoffen stoelen is dat wel praktisch? Heb geen kleine kinderen ofzo die alles ondersmeren, dat scheelt weer.

Vind zelf deze wel mooi. Alleen misschien is zonder leuningen weer niet fijn?

@PrincessPeach , ja mooi model ook wel, alleen is me te grijs qua kleur. Ik vind persoonlijk 150 euro voor 1 stoel helemaal niet duur hoor. Je gebruikt ze zeer waars langer dan een jaar en vaak.

Oh deze vind ik wel wat. Ik ben totaal niet bekend met die site of dat merk, hopelijk kan ik ze wel ergens eerst zjen.

1 like

Ik vind sommige vorken die ik heb wel heel leuk, zit een structuurtje in en de gebaksvorkjes van mijn moeder zou ik ook nooit weg kunnen doen. Misschien dat ik wel eens een nieuwe set theelepels koop? Daar heb ik echt nul dezelfde van :stuck_out_tongue:

2 likes