Interieurtopic #4

Wij hebben recent een huis gekocht wat helemaal af is, op de keuken na. Die is gewoon versleten na 21 jaar. Nu ligt er een nog goede en ook voor ons prima pvc vloer in, maar die loopt niet door onder de keuken.

De keukenopstelling willen we echter wel anders, want dan creëren we meer opbergruimte en het wordt opener. Oftewel: dan komen we dus vloer te kort. Maar wat te doen met de vloer: heel de vloer vervangen of alleen vanaf de keuken en dan daar bv grote grijze of zandkleurige tegels?

1 like

Bram de Wijs had zijn bank daar besteld! In de vlog kwam de klantenservice ook wel goed over. Hij kon de set schroeven/sleutels etc niet vinden om hem in elkaar te zetten en belde naar de klantenservice die daarna direct iets naar hem zouden opsturen. Later bleek dat hij gewoon de gebruiksaanwijzing moest lezen want het zat ‘verstopt’ in een compartiment in de bank. :laughing:

1 like

Ik zou dan alleen de vloer vanaf de keuken vervangen met iets moois! Zonde om de hele vloer eruit te halen toch?

1 like

Ja dat vind ik ook! Alleen ik twijfel of het niet zonde is dat de vloer dan niet meer doorloopt. Het is namelijk een lange woonkamer.

3 likes

Heeft iemand ervaring met de website mynewart.nl?

1 like

Ja! Tafel die ik wilde was ook wat goedkoper dan op andere websites. Dit was een glazen tafel en kwam heel netjes verpakt aan binnen 2 weken.

2 likes

Ik heb een tafel van ze en ben er heel blij mee. Het is een uitschuifbare tafel en dat werkt ook top.

1 like

Ik zou kijken of je iemand kan vinden die de vloer kan aanhaken, dus kan doortrekken in de keuken. Zal wel prijzig zijn maar lijkt me goedkoper dan een hele nieuwe vloer en kan echt heel mooi, dat het een geheel wordt

5 likes

Hebben de verkopers niet toevallig op zolder nog overgebleven delen van de vloer liggen? Mijn ouders hebben dat bijvoorbeeld wel :joy:

2 likes

Ja, ze hebben nog twee pakken liggen, maar daar gaan we het niet mee redden ben ik bang. Want het is gelijmd, dus alles wat je los moet halen om het weer door te laten lopen, kun je ook niet meer terugleggen.

2 likes

Thanks voor de reacties! Dan durf ik het denk ik wel aan :relaxed:

2 likes

Wat voor servies hebben jullie?

Ik wil eens goed en mooi servies hebben, iets wat lang meegaat en iig vaatwasbestendig is (heb momenteel geen vaatwasser, binnenkort wel).
Momenteel heb ik gewoon een bij elkaar geraapt zooitje, van Hema tot Ikea tot Action en eerder nooit nagedacht over goed materiaal etc.

Ik vind dit soort dingen mooi, niet perse in deze kleuren maar dit soort looks. Heb zelf geen voorkeur voor materiaal, dit is bijv een foto van aardewerk servies. Ik wil voor iets gaan dat duurzaam goed lang mee gaat.

1 like

Ik heb het servies van AH die je jaren geleden kon sparen. Wit. Al 3 jaar in gebruik en nog netjes. En nog een herman den blijker set voor etentjes of als we meer tijd en aandacht steken in het eten. Die van HdB is zwaarder en neemt meer plaats in de vaatwasser. Daardoor gebruiken we die ook minder.

2 likes

Lukt even niet om foto toe te voegen maar ik heb het Gladelig servies van Ikea, ongeveer 3 jaar nu. Supermooi (vind ik dan) en blijft ook mooi. Helemaal gelukkig mee. Ze hebben nu ook een blauwe variant zie ik :star_struck:

3 likes

Ik heb veel van Tokyo design, nippon blue, samen met simpel wit van Ikea.

6 likes

Ik heb pas zoiets van de karwei gekocht:

2 likes

Misschien vind je Motel a Miio ook leuk. Dat is ook zo’n stijl als in je post.

2 likes

Thanks allemaal ik heb al jullie tips opgezocht! :grin:
Klopt het dat die van Ikea niet in een servies set te krijgen is? @Awkward en @anon3219017 ik zou een set van 6 willen en ze verkopen per 4, beetje jammer!

En @arcobaleno hoe bevalt keramiek? Vaatwasserbestendig en krassenproof bijv?

4 likes

Ja vaatwasserbestendig en ik heb nog geen krassen! Ik heb ze nu 3 a 4 maanden.

3 likes

Ik vind servies echt iets waar er echt weinig ruimte is voor kwaliteitsverschil, koop gewoon wat je mooi vindt en bij je smaak past. Alhoewel ik zelf een verzamling stockmans aan het verzamelen was

1 like