Interieurtopic #4

Is Ikea laminaat, Golv eikenpatroon als ik het goed heb

2 likes

Ik heb tips nodig over hoe strakke lijnen verf op de muur te krijgen! Ga twee projecten doen, eentje is de studeerkamer met twee kleuren aangrenzend aan elkaar, en de ander is de babykamer met steeds witte stukken tussen de kleuren dus dat is makkelijker denk ik?

Studeerkamer

Babykamer

Ik las al over het tape eerst overschilderen met wit zodat die kleur onder de tape siepelt en je t daarna niet ziet. Maar hoe doe je dat dan met die twee kleuren naast elkaar? Doe ik dan eerst een groot deel van de muur roze, daar tape overheen en dan opnieuw beetje roze langs de tape en dan de terrakleur erlangs? Zit ff te puzzelen qua volgorde haha. En welk tape zouden jullie aanraden? En heeft iemand hier wel eens een rondje/halve cirkel geverfd zoals ik ga doen voor die zon? Hoe maak je die cirkel mooi en hoe tape je dat af? Of uit de losse pols? :hot_face:

2 likes

Frogtape staat bekend om rechte lijntjes schilderen! Zelf nooit gebruikt dus pure reclamepraat is dit

2 likes

Ik heb heel strakke resultaten kunnen krijgen met Frogtape. Kost wat extra maar is het echt waard!

23 likes

Vet! En heb je hier nog een laagje wit gedaan eerst of was dat met dat frogtape niet nodig?

Ik had geen frogtape én strakke lijnen. Gewoon action tape.

1.Begin met kleur 1 en bepaal waar de scheidslijn met kleur 2 moet komen. Schilder over die scheidslijn heen. Als je 2 lagen nodig hebt (en dat heb je meestal) schilder je de 2e laag.

2.Plak dan de scheidslijn af.

3.Schilder aan de kant waar je kleur 2 wil hebben met kleur 1 een laagje over muur en tape.

Er loopt vast wat verf onder de tape door maar dat maakt niets uit want daar is de kleur hetzelfde.

Laat goed drogen.

4.Schilder de kant van kleur 2 tot over de tape. Omdat kleur 1 al is doorgeseipeld maar de ‘lekgaatjes’ gevuld heeft zal kleur 2 niet doorseipelen.

Als je een grof afgewerkte muur hebt moet je stap 3 misschien herhalen.

De mensen die aan frogtape genoeg hadden hadden misschien veel gladdere muren dan jij,

Succes!!

De fotos zien er gaaf uit. Laat je tzt de resultaten zien?

3 likes

Heb gewoon gewit, laten drogen, Frogtape erover en toen geschilderd. Echt heel simpel gehouden hahaha.

2 likes

Oh ja ik wil wel even m’n retestrakke schilderkunst delen:

Eerst met een laser apparaat de hoogte bepaald en afgetaped. Schilderen met de bovenste kleur, drogen, nog een laag, drogen. Tape verwijderen, opnieuw tapen voor de onderste kleur, lijn met de bovenste kleur over de tape heen, onderste kleur schilderen. Super satisfying om die tape er langzaam af te trekken.

Wel even vergeten ook bij het plafond te doen :sweat_smile: dus iemand tips hoe ik dat ooit rechttrek? :joy:

3 likes

Ik heb ooit een rondje geverfd. Eerst met potlood middels papier en een spijkertje. Daarna geverfd

3 likes

Kitten!!

2 likes

Mijn ervaring met kit (die je niet overschildert) is dat al het stof eraan blijft plakken?

1 like

Oh ik ben je laatste vraag vergeten te beantwoorden, ik heb ooit een hele cirkel geschilderd. Spijker in het midden, touwtje eraan met een potlood aan het uiteinde en dan tekenen. En dan heel voorzichtig met de hand de buitenste rand doen en dan naar binnen werken.

7 likes

Ik wil mijn betonnen balkon aanpakken

Heeft iemand ervaring met een van deze? De houten van ikea zijn wat goedkoper maarr ben bang ook van slechtere kwaliteit, en het is echt hout dus dat is in de winter ook niet verstandig denk ik? Goedkoop is duurkoop in dit geval?
Die anderen van gamma zijn van kunststof.

2 likes

Ik heb die houten van Ikea een paar jaar gehad (tot ik ging verhuizen, toen achtergelaten) en was erg tevreden. Ze zien er echt leuk uit vind ik, hout is toch sfeervoller dan kunststof. Elke twee jaar ongeveer maakte ik ze goed schoon en zette ik ze in de olie. Dat was niet zo moeilijk, gewoon met een roller eroverheen. Zo bleven ze in prima staat!

6 likes

Kwam er ook regen op je balkon? Bij mij namelijk wel

2 likes

Ja, regen en in de zomer juist volle zon het grootste deel van de dag. Dus mijn indruk was dat ze wel tegen een stootje konden.

2 likes

Oke fijn! En bij die van de gamma was het inclusief ondermat, herinner jij je nog of dat bij deze ook zo was of dat ik er nog iets bij moet kopen? Zie ik er niet bij staan!

1 like

Die van Ikea zijn puur stapels met die vlonders, daar zat niets bij van een ondervloertje oid. Wist ook niet dat dat bestond eigenlijk! Ik had ze gewoon zo neergelegd

3 likes

Geen idee! Onze schilder heeft alles weggekit. Weet niet zeker of die het wel of niet heeft overgeschilderd maar ik ervaar geen stof.

1 like

Daar heb ik echt nog nooit last van gehad eigenlijk. Wel goed om voor het kitten te zorgen voor een beetje een stofvrije omgeving natuurlijk.

5 likes