Ik vind micro van histor heel mooi, heb ik op al m’n muren in de woonkamer.
Ja klopt, het blijft een beetje gekke indeling zo alles scheef, haha. Stom huis, ze hadden de deur gewoon op een andere plek moeten maken
Helemaal blauw (of roze) is dan een betere optie, ja.
Ik heb alleen zo’n ruzie met die blauwe verf gehad op die eerste muur, hoopte me er zo makkelijk vanaf te kunnen maken
En alle wanden en plafond (donker)blauw?
Of alleen het plafond en de rest lichter.
Die verdeling zal logischer voelen dan zo half/half.
Gewoon de hele muur achter je bed dezelfde donkerblauw. Of een lichtere blauw maar in dezelfde lijn. (Ik zou dezelfde doen) Kunst staat ook heel mooi op een gekleurde muur
Eens met @LaPetiteRobeNoire om niet halverwege het blauw door te schilderen. Ik zou, als je een contrasterende kleur wil, het zoeken in zachte natuurlijke kleuren grijs, roze, bruin en geel maar met een duidelijke oranje ondertoon. Dat complementeert mooi bij het blauw.
Voorbeelden (ik gebruik graag Farrow & Ball kleuren, maar meng vooral zelf, of ga op basis van 1 kleur verder zoeken bij andere merken.)
- Grijze variant: Elephant’s breath
- Roze variant: Setting Plaster
- Bruine variant: Dead Salmon
Maar eerlijk gezegd, als ik er zo over denk, wat dacht je van een mooi behang, dat de donkerblauwe kleur meeneemt, maar dan anders? Zoiets:
Om maar wat voorbeelden te geven.
Ben het eens met tante Betje, zou ook een leuk behang doen waar de kleur blauw van de muur in terugkomt
Thanks voor het meedenken! Heel fijn, ik heb dan iets in mijn hoofd en kan niks anders meer bedenken.
Denk dat ik voor het roze ga wat ook op de kast zit. Wel wat kleur op de muur, maar niet te donker en rustiger dan de halve muur schilderen.
Behang ga ik nog even over nadenken. Ben er niet zo’n fan van, maar kan wel mooi worden.
We zijn een keukenblad aan het uitkiezen maar twijfel nog steeds over het materiaal. Ik vind het marmeren blad echt super mooi, maar sta wel graag in de keuken en graniet is dan misschien een betere optie.
Wat zouden jullie kiezen? Of valt het mee qua onderhoud van marmer?
(De kastjes zijn de kleur van het space blaadje)
- Marmer
- Graniet
0 stemmers
Ik vind het marmeren blad idd veel mooier, maar ik zou zelf echt nooit lichtgekleurd marmer nemen in een intensief gebruikte keuken. Dat materiaal is zo ontzettend poreus.
Edit, en ik moet zeggen hoe langer ik naar het granieten blad kijk, hoe mooier ik het vind. Denk dat het met een veel breder groter stuk echt mooi kan zijn. Wat voor kastjes doe je er bij?
Marmer is zo gevoelig. Ik heb schoongemaakt bij een gezin dat natuursteen had en de extra soorten schoonmaakmiddel en het gedoe zijn het echt niet waard.
Dit soort kastjes hebben we uitgezocht. Maar ik ben er inderdaad bang voor dat het niet mooi blijft met intensief gebruik.
Het graniet heet ‘lemon ice’ en kan echt mooie voorbeelden vinden, maar ook veel hele lelijke ouderwetse Amerikaanse keukens haha.
Ik begrijp dat er in jouw poll meer mensen aangeven marmer mooi te vinden, maar die hoeven het niet te onderhouden, vermoed ik. Ik zou nooit voor marmer gaan, als je intensief kookt. Wel voor graniet. En je hebt ook lichtere kleuren graniet, zoals je zelf al aan geeft. Mijn moeder had in haar vorige huis een granieten blad van Rose Terra, en dat was heel mooi. Je zag er niets op, bleef prachtig, en gaf niet dat donkere, wat je meestal ziet bij graniet.
En je angst voor de “amerikaanse keuken” variant heeft te maken met de hoeveelheid vlammen of contrasterende kleuren. Je zou je leverancier kunnen vragen of er meerdere platen zijn, waaruit je kunt kiezen? Bij een groter stuk krijg je al wel meer beeld van de kleur die je mooi vindt.
Alleen qua onderhoud zou ik inderdaad noooooit marmer kiezen. Ik denk dat de meeste mensen die dit kiezen, niet heel veel koken. Een beetje zoals Amerikanen die buiten de deur eten. Zou inderdaad verschillende platen bekijken en de tekening die je mooi vindt bij de kastjes. Op de voorbeeldfoto van de kastjes lijkt het blad ook graniet.
@Nori Wij mochten naar het granieten blad komen kijken om akkoord te geven (er waren er meerdere van dezelfde soort, dus dan hadden we nog een andere plak aan kunnen wijzen).
Ik vind graniet sowieso mooier en daar heb je 0 onderhoud aan, dus ik zou zeker graniet kiezen!
Dank voor de goede adviezen! We hadden het marmeren blad al een aantal maanden gereserveerd maar hebben er toch vanaf gezien. Nu toch maar iets anders uitkiezen
Ik ben net verhuisd (stuk groter gaan wonen) en moet nog heel wat dingen aanschaffen. Het valt me tegen hoe duur alles is qua inrichting. Waarschijnlijk heb ik gewoon een dure smaak Wat zijn jullie favoriete winkels / webshops voor accessoires en (klein)meubelen?
Marktplaats/tweedehands! Stuk goedkoper, duurzamer, en als je een beetje zoekt echt mooie dingen te vinden
Ligt er aan wat je duur vindt natuurlijk, maar een huis inrichten kost gewoon een hoop geld. Wellicht tweedehands dingen zoeken?
Ik heb veel van de Ikea laten bezorgen, ideaal. Ik had namelijk niks toen ik in mijn huidige woning kwam. Verder ook een aantal dingen van Marktplaats/Facebook.
Graniet is echt fantastisch met koken! Ook een goede temperatuur om chocolade op te tableren en fijn om deeg op uit te rollen. Dus daar ga je zeker veel plezier aan hebben.