Wat voor kleuren heb je nog meer in je huis? Ik heb zelf veel lichtblauw in huis en vind dat mooi met rood, donkerblauw, roze (geen zalm roze), lila en signaalgroen. Oh en kobaltblauw ook heel erg
Nee, we hebben maar 1 lichtpunt en dat is midden van de woonkamer, wel in de buurt van de bank. Ik heb wel een staande lamp naast de bank gezet omdat onze hangende lamp te weinig licht geeft om te lezen.
Hebben jullie tips voor goede gordijnrails voor vrij zware gordijnen? Heb ooit in een huis gewoon met rotgordijnrails, dus wil dat proberen te voorkomen haha.
Heb vanmorgen plinten geplakt in ons nieuwe appartement. Wat een verschil kan zoiets maken zeg.
Ik heb mijn kleed op etsy besteld. Enorm aanbod en vaak wordt het op bestelling gemaakt dus kan je duidelijk aangeven welke kleur/formaat je wil. Oh en bij de reviews staan vaak foto’s dus heb je meteen een beter beeld van het kleed.
Ik heb er een van zulk materiaal van de Goossens wonen en heb 'm inmiddels ongeveer een jaar, qua kwaliteit is ie goed! Welke webwinkel heb je 'm gezien? Zou goed kijken naar reviews.
Ik heb online nog helemaal niet gekeken haha, dus ik ga maar eens op zoek.
Je zou de kastjes kunnen wrappen, dat kun je er ook weer af halen als dat moet bij de oplevering.
Je hebt ook ‘peel & stick tile backsplash’ die eruit zien als tegels. Dat hoeft niet dezelfde maat te hebben als de tegels zoals tegelstickers want het is gewoon een groot vel dat je plakt over de tegels heen, en je kunt ook stukjes/tegels uitknippen om het passend te maken. Het is speciaal gemaakt voor gebruik in de keuken en zou mooi moeten blijven. En je kunt het dus gewoon weer verwijderen. Uiteraard in allerlei verschillende vormen en kleuren/motieven te krijgen
Als je googlet kun je het wel vinden, hier het eerste voorbeeld van Etsy dat ik vond:
Misschien een leuke tip: in de app Zalando Lounge hebben ze nu spullen van The House Doctor. Vind het zelf een leuk merk maar heb niet eens een huis dus niets nodig haha.
Ik heb inderdaad fijne gordijnen van de Jysk, en van de ikea!
Heb je de gelegenheid om bij de Ikea te kijken? Die hebben echt heel veel, je kunt dat ook een beetje zien op de webshop
Mijn tafeltje is zojuist opgehaald en straks wordt ook mijn bank opgehaald, dan is mijn huis echt vrijwel leeg en ga ik even Windowshoppen bij Xenos enzo. Ben heel benieuwd wat ik kan doen om de ruimte opnieuw leuk op te vullen!
Leuk om weer opnieuw in te kunnen richten! Wat laat je allemaal staan?
Mijn bed en kledingkasten. Verder had ik dan een tafel en een bank, maar die bank gaat helemaal weg en ik krijg een nieuwe tafel in een hele andere kleur en groter. Dus dat gaat het zich best wel veranderen
Op aanraden van kwantum had ik voor mijn loodzware (wand tot wand, plafond tot vloer, dubbel gevoerd) de rails van hun ‘professionele’ lijn gekocht. Deze moest ik in 2 delen kopen en koppelen. De gordijen rolden stroef over de koppeling heen en zijn vrij snel omlaag gedonderd.
Kwantum wilde me op geen enkele manier verder helpen en toevallig kreeg ik jn die tijd een kaartje in de bus van een locale gordijnwinkel. Die meneer heeft voor een heel redelijke prijs een nieuwe rails opgehangen voor me. Het was een rails uit 1 stuk dus geen koppelstuk en de gordijnen ‘glijden’ echt moeiteloos op en neer. Als ik ze een zetje geeft glijden ze zelfs een paar cm door, heel satisfying
Mijn tip; ga dus naar een speciaalzaak. Je wordt écht goed geholpen en het is eigenlijk niet veel duurder dan de bouwmarkt en het scheelt een hoop eigen moeite en ellende en het is dan echt maatwerk.
Ohja! En nog een tip;
Als je zelf de rails gaat ophangen en je moet boren (wat op zich al hel is bij nieuwbouw, want je boort meestal in beton) helpt het om kit in de gaten te spuiten, de plug er in ge rammen en dan de schroeven. Dan laten de plugs echt niet meer los!
Als je een goeie boor hebt is in beton boren niet zo rottig!
Iemand hier nog een goede tip voor onze woonkamer? We komen er niet uit. We wonen hier nu bijna anderhalf jaar en het is nog best kaal. Nu hebben we op ons weekend weg een mooie poster gekocht en deze ingelijst dus we hebben eindelijk iets voor boven de bank. Hij is 50x70 maar valt weg op de muur door de grote bank. Het is ook een lastig muurtje omdat hij inspringt. Nu zat ik te denken aan nog een paar schilderijen erbij, maar ik kom er niet uit wat mooi is bij de print die we hebben gekocht.
Dit is de print:
Ook zit ik te denken om het stuk muur dat naar voren komt donkerder te verven (bijv green smoke oid, de keuken is ook groen) en dan meteen de erker meenemen om een wat knussere hoek te maken. Ik durf alleen niet omdat ik bang ben dat het raar staat en ik er dan weer veel lagen op moet doen om het weer beige te krijgen.
Of is er misschien iemand met een andere briljante optie om het iets aan te kleden? Onze stijl is landelijk/klassiek en we houden van oude spullen/brocante/curiosa. Het kleed willen we ook ooit vervangen deze konden we gratis overnemen en staat best oké maar ik zou een grotere willen.
[details=“onze woonkamer”]
Foto’s weg [/details]
Mooie kamer! Ik denk dat het mooier is om dan het hele deel van de bank ook mee te nemen op de muur, maar misschien is een gallery wall achter de bank wel voldoende als je posters in groene tint kiest.
Je kan het stuk erker en plafond van erker misschien wel groen maken, maar je gordijnen zitten er ook deels voor dus weet niet of dat genoeg impact maakt.
Ik zou het niet verven in ieder geval. Vind het een vrij donkere kamer, maar dat ligt misschien aan het moment van de dag. En ik zou die plant voor het raam weghalen.
Een ander (kleur) kleed zal al heel veel schelen.
En ik vind persoonlijk juist dat als je een gallery wall maakt dat de prints juist niet perse op elkaar afgestemd hoeven worden.