Interieurtopic #4

Je zou kunnen kijken naar minder drukke prints, prints met wat dezelfde tinten, kleine en/grotere prints, rond ipv rechthoek etc. Op die manier kan je wel zorgen voor een rustig geheel. Het hoeft idd niet strak op elkaar afgestemd worden, maar balans is wel handig.

Dat is ook wel gedaan bij het voorbeeld hierboven.

• Roodtinten komen meer terug evenals geel
  • bruine lijst dik en dun en zwarte lijsten
  • klein afgewisseld met groot,
  • twee klein onder elkaar daardoor lijkt dat samen weer groter
  • ovalen lijst, ronde print er naast in een vierkante lijst en ronde details in het schilderij er boven etc.

Het is een beetje als een etalage inrichten.

8 likes

Verven zou ik niet doen denk ik, ik vind het eigenlijk wel mooi dat de muur helemaal dezelfde kleur heeft!

Ik ben zelf groot fan van het impressionisme, dus je kunt het ook zoeken in nog meer prints daarvan. Die je nu hebt is van Renoir, hij heeft ook prachtige andere werken maar iets van Degas of Manet (Monet misschien ook) zal er ook mooi bij zijn.
Maar dan kan het in totaal misschien wel een overkill worden hoor (wat mij betreft kan dat niet met impressionisme haha)

Voorbeelden

image

7 likes

Thanks voor alle reacties! De muur houd ik voorlopig toch maar zo denk ik, helemaal met de donkere maanden die eraan komen.

@Marquez Thanks voor het voorbeeld! We gaan idd even puzzelen of we er nog leuke werken bij kunnen vinden. We hebben nog een geweitje liggen die er misschien ook bij kan.

@Nova De plant stond eerst ergens anders maar is in de winter aan deze kant wel fijn tegen de inkijk als de heg straks kaal is. Verder klopt het dat het wel een beetje donker kan zijn, we wonen in bosrijk gebied met veel hoge bomen.

@Lavender95 jaa wij ook! De poster komt uit musĂ©e D’Orsay en er waren zoveel mooie opties. In het kleine gouden lijstje zit een nageschilderde Monet. In die hoek kunnen we het idd ook zoeken hoewel ik wel moet uitkijken dat ik er geen museum van maak haha.

@Hihalarisch dat is ook een goede inderdaad. We hebben in de eetkamer een heel grote ixxi hangen en verder best veel lompe meubels dus even uitzoeken of verschillende kleine lijsten een leuk contrast zijn of dat het niet past.

3 likes

Willen jullie met me meedenken? Op de plek waar die stapel dozen staat moet een kast komen. Welke optie staat mooier denken jullie? Of beide niet? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Woonkamer

Optie 1 = wit en 150 cm hoog

Optie 2 = eikenhout en 210 cm hoog

• De witte kast
  • De houten kast
  • Allebei niet doen
  • Ik weet iets beters!

0 stemmers

1 like

Ik zou voor de houten kast kiezen omdat die wat warmer oogt. Mooie woonkamer is het!

(En mag ik vragen waar je eettafelstoelen van zijn?)

3 likes

Die van hout vind ik mooi, maar omdat je al een houten tafel en salontafel hebt zou ik denk zelf voor een ander materiaal gaan. Het matcht dan allemaal net niet en ik vind dat persoonlijk nooit super mooi omdat er dan ook weinig contrast is qua materiaal en kleur. En het is wel leuk als je een kast hebt die ook deels open is want dan is het wat ruimtelijker? Qua model en materiaal vind ik die witte daarom echt de leukste optie, maar het enige is dat wit tegen de witte muur misschien weer wat weinig opvalt? Misschien dat een metalen kast in een kleurtje dan nog leuk zou zijn? Zoiets? Of de muur in een kleurtje verven kan ook natuurlijk haha

5 likes

Eetkamerstoelen zijn van Profijt Meubelen en dan met een lichte stof

En @quarterlife nou je beschrijft echt precĂ­es mijn twijfels. Die houten is mooi hoog en veel opbergruimte maar maybe allemaal teveel hout en idd door de dichte deuren te massief? Die witte dan weer wat kleiner en idd wat saaier of zo. Maar wel met raampjes. Je gekleurde optie heeft ook de revue gepasseerd maar vind t weer jammer dat die kast maar 50cm breed is, benut de ruimte dan zo matig (want heb best veel servies wat ik er in kwijt wil)

3 likes

Ja lastig
 die metalen is wel weer een stukje hoger dus daar win je denk wel ruimte mee ook al is het weer smaller. En verder als het muurtje 70 is dan is het wel mooi dat je nog wat muur ziet aan allebei de kanten (wat ruimtelijker) dan wanneer het hele muurtje vol staat en direct overloopt in de deur dus dan is een wat smallere kast misschien weer geen gekke optie. Maar ja, het moet ook wel praktisch zijn natuurlijk dus snap je twijfels!

3 likes

Je hebt vast alle opties al overwogen maar vond het leuk om even te googelen haha. Deze zou qua kleur en model misschien ook nog tof kunnen zijn.

7 likes

Haha ja deze stond ook in de top 5 maar dan in de rode kleur. Vind de kleur groen niet helemaal passen in t kleurenpalet in m’n kamer, denk ik. Maar twijfelde of de kleuren niet te heftig zijn, teveel statementpiece zegmaar. Ik ga m heroverwegen! Dank voor t meedenken :grin:

2 likes

Je hebt ook een kast van Woood in de Gravure serie die half open half dicht is, misschien is dat dan?

Ik heb het dressoir hiervan en ben er echt superblij mee, hele mooie kwaliteit. Het is overigens wel iets ander dan je tafel want het hout is een beetje geglazuurd

5 likes

Tafel staat er!!! Wat een rust nu

51 likes

Heeft iemand hier de gouden tip voor een mooie zand/geelachtige verfkleur? Ik ben al een tijdje Pinterest aan het afstruinen maar vind maar niet de juiste tint. Ik vind Hay van Farrow & Ball er mooi uitzien maar ben bang dat die te groenig uitvalt (ik wil graag een warme kleur). Vind ook de kleur die Leonie (wat een studentje ‘s avonds eet) in haar slaapkamer heeft mooi, maar ietsje te licht voor een woonkeuken op het zuiden.

Ik heb de boel net laten isoleren en er een mooie schouw laten maken (komt nog een sierlijst en plank op), en weet ook nog niet of ik de hele wand in één kleur ga doen of iets anders. Tips welkom!!

Hoe het er nu uitziet (stuc is lekker aan het drogen)

M’n inrichting voor het idee

Hay

kleur van Leonie

8 likes

Ik vind Hay ook vaak wat grauw ogen, sudbury yellow en yellow ground zijn dan beide wat warmer.
SY is wat donkerder dan YG.

2 likes

Ik vind dit ook afhankelijk van wat je in de kast wil opbergen. Ik zou eerder opteren voor een soortgelijke als de witte, maar dan misschien niet wit. Dit omdat het luchtiger oogt dan een geheel dichte kast. Dat lijkt mij op die plaats wat propperig overkomen. Maar als er vooral veel 'rommeltjes) in komen, is het natuurlijk beter dat je (deels) kan afsluiten. Ik heb dus niet echt concrete tips, sorry :sweat_smile:

3 likes

Wij hebben new white en matchstick in de slaapkamer, hele mooie creme/zand met gele ondertoon.

1 like

Wil je meer een beige/crĂšme zoals Leonie maar dan met een gele ondertoon of echt een gele kleur zoals die van f&b?

1 like

Geen kleurentips, maar mooi geworden dat isoleren! Kun je daar iets meer over vertellen? Heb je dat door een speciaal bedrijf laten doen of een gewoon bouwbedrijf? En wil je delen hoeveel je (incl. stucen en elektra) kwijt was?

3 likes

Wil je per se een (deels) dichte kast? Ik vind zoiets ook mooi staan, kun je ook decorstukken in kwijt (heb zelf de korte versie hiervan)

https://www.laredoute.nl/ppdp/prod-324519698.aspx#shoppingtool=treestructureflyout

1 like

Wij hebben Hay hier en die is alles behalve groen. Ik ben na een jaar nog steeds verliefd op de kleur. Ik zal je een foto sturen.

4 likes