Ik zou voor de houten kast kiezen omdat die wat warmer oogt. Mooie woonkamer is het!
(En mag ik vragen waar je eettafelstoelen van zijn?)
Ik zou voor de houten kast kiezen omdat die wat warmer oogt. Mooie woonkamer is het!
(En mag ik vragen waar je eettafelstoelen van zijn?)
Die van hout vind ik mooi, maar omdat je al een houten tafel en salontafel hebt zou ik denk zelf voor een ander materiaal gaan. Het matcht dan allemaal net niet en ik vind dat persoonlijk nooit super mooi omdat er dan ook weinig contrast is qua materiaal en kleur. En het is wel leuk als je een kast hebt die ook deels open is want dan is het wat ruimtelijker? Qua model en materiaal vind ik die witte daarom echt de leukste optie, maar het enige is dat wit tegen de witte muur misschien weer wat weinig opvalt? Misschien dat een metalen kast in een kleurtje dan nog leuk zou zijn? Zoiets? Of de muur in een kleurtje verven kan ook natuurlijk haha
Eetkamerstoelen zijn van Profijt Meubelen en dan met een lichte stof
En @quarterlife nou je beschrijft echt precĂes mijn twijfels. Die houten is mooi hoog en veel opbergruimte maar maybe allemaal teveel hout en idd door de dichte deuren te massief? Die witte dan weer wat kleiner en idd wat saaier of zo. Maar wel met raampjes. Je gekleurde optie heeft ook de revue gepasseerd maar vind t weer jammer dat die kast maar 50cm breed is, benut de ruimte dan zo matig (want heb best veel servies wat ik er in kwijt wil)
Ja lastig⊠die metalen is wel weer een stukje hoger dus daar win je denk wel ruimte mee ook al is het weer smaller. En verder als het muurtje 70 is dan is het wel mooi dat je nog wat muur ziet aan allebei de kanten (wat ruimtelijker) dan wanneer het hele muurtje vol staat en direct overloopt in de deur dus dan is een wat smallere kast misschien weer geen gekke optie. Maar ja, het moet ook wel praktisch zijn natuurlijk dus snap je twijfels!
Je hebt vast alle opties al overwogen maar vond het leuk om even te googelen haha. Deze zou qua kleur en model misschien ook nog tof kunnen zijn.
Haha ja deze stond ook in de top 5 maar dan in de rode kleur. Vind de kleur groen niet helemaal passen in t kleurenpalet in mân kamer, denk ik. Maar twijfelde of de kleuren niet te heftig zijn, teveel statementpiece zegmaar. Ik ga m heroverwegen! Dank voor t meedenken
Je hebt ook een kast van Woood in de Gravure serie die half open half dicht is, misschien is dat dan?
Ik heb het dressoir hiervan en ben er echt superblij mee, hele mooie kwaliteit. Het is overigens wel iets ander dan je tafel want het hout is een beetje geglazuurd
Heeft iemand hier de gouden tip voor een mooie zand/geelachtige verfkleur? Ik ben al een tijdje Pinterest aan het afstruinen maar vind maar niet de juiste tint. Ik vind Hay van Farrow & Ball er mooi uitzien maar ben bang dat die te groenig uitvalt (ik wil graag een warme kleur). Vind ook de kleur die Leonie (wat een studentje âs avonds eet) in haar slaapkamer heeft mooi, maar ietsje te licht voor een woonkeuken op het zuiden.
Ik heb de boel net laten isoleren en er een mooie schouw laten maken (komt nog een sierlijst en plank op), en weet ook nog niet of ik de hele wand in één kleur ga doen of iets anders. Tips welkom!!
Ik vind Hay ook vaak wat grauw ogen, sudbury yellow en yellow ground zijn dan beide wat warmer.
SY is wat donkerder dan YG.
Ik vind dit ook afhankelijk van wat je in de kast wil opbergen. Ik zou eerder opteren voor een soortgelijke als de witte, maar dan misschien niet wit. Dit omdat het luchtiger oogt dan een geheel dichte kast. Dat lijkt mij op die plaats wat propperig overkomen. Maar als er vooral veel 'rommeltjes) in komen, is het natuurlijk beter dat je (deels) kan afsluiten. Ik heb dus niet echt concrete tips, sorry
Wij hebben new white en matchstick in de slaapkamer, hele mooie creme/zand met gele ondertoon.
Wil je meer een beige/crĂšme zoals Leonie maar dan met een gele ondertoon of echt een gele kleur zoals die van f&b?
Geen kleurentips, maar mooi geworden dat isoleren! Kun je daar iets meer over vertellen? Heb je dat door een speciaal bedrijf laten doen of een gewoon bouwbedrijf? En wil je delen hoeveel je (incl. stucen en elektra) kwijt was?
Wil je per se een (deels) dichte kast? Ik vind zoiets ook mooi staan, kun je ook decorstukken in kwijt (heb zelf de korte versie hiervan)
https://www.laredoute.nl/ppdp/prod-324519698.aspx#shoppingtool=treestructureflyout
Wij hebben Hay hier en die is alles behalve groen. Ik ben na een jaar nog steeds verliefd op de kleur. Ik zal je een foto sturen.
Hmm ja vind dit heel mooi maar ik wil (ook als antwoord op de vraag van @NeverLeNkemise) er met name servies en kookboeken in opbergen. Dus borden, schaaltjes, wijnglazen, ect. Wil liever wel deuren want anders wordt het allemaal erg stoffig ben ik bang. Maar het mag zeker ook zichtbaar zijn! Ideaal is deels glas en deels deurtjes, zodat ik er idd ook nog wat âtroepjesâ in kwijt kan. Maar ik heb dus maar 70cm muur daar dus ben wat gelimiteerd in de kast opties.
Goeie vraag, vind ik zelf ook lastig! Moet denk ik maar eens wat testers kopen en uitproberen op de muur. Ik wil denk ik iets er tussenin, niet dat harde geel, maar mag wel iets meer knallen dan beige met gele ondertoon.
Thanks @Hetty en @Bertha, ik ga Matchstick en Sudbury Yellow ook even checken! En @tomtom, heel benieuwd naar de fotoâs
Voor mân woonkamer ga ik denk ik voor Setting Plaster van F&B, staat vast mooi bij mân lichtblauwe bank.
Ja ben er echt superblij mee! Had echt een superaannemer die alles heel netjes heeft gefikst (in het noorden van NL). Hij is vooral timmerman maar doet ook het sloopwerk en elektra. Ik heb ongeveer 45m2 aan muuroppervlak laten isoleren en daar was hij 3 weken mee bezig. Dat isoleren moest ook wel, met een huis van meer dan 100 jaar oud, enkelsteensmuur, scheuren in de muur waardoor je naar buiten kon kijken (het waaide soms gewoon in mân huis đ« ) en alleen een dun gipswandje ervoor. In totaal ben ik iets van 12.000 euro kwijt. Dat is dan voor het slopen van de oude muren en schouwen, het isoleren, het vervangen van stokoude elektra, verplaatsen van een muurtje, een nieuwe schouw bouwen en het stuccen. Heb daarbij het verven niet meegerekend.
Het enige nadeel vond ik wel dat deze manier van isoleren (met houtskelet en steenwol) best wat ruimte kost, iets van 16cm. Dan lever je best wat ruimte in. Maar verder heel tevreden en het voelt nu al veel behaaglijker in huis! Mocht je ook in het Noorden wonen dan kan ik je altijd laten weten wie de aannemer was. 100% would recommend.
Thanks! Vind je ze lekker zitten?
Ja ben er heel blij mee!