Woood heeft er eentje die er wel op lijkt, alleen niet het zwevende blad(helaas, inderdaad mooi! En afgeronde hoeken. De gravure lijn. Je hebt twee maten en je kan ze aan elkaar maken voor een langere.
We hebben binnenkort een afspraak bij k14 om onze ideeën door te spreken. Keuken wordt pas begin volgend jaar gedaan, dus helaas nog geen echte ervaring mee.
Twijfel nog beetje tussen ikea deurtjes laten spuiten in gewenste kleur (ikea heeft 1 model deur die ik mooi vind, maar niet in kleur die ik mooi vind). Of k14 deurtjes + zij panelen laten maken (+ ook daar het blad kopen).
In onze 30 jaar oude keuken laat inmiddels op heel veel plekken de folie van de kastjes los. Was op zich wel goede kwaliteit dat het toch 30 jaar is mee gegaan
En het geel van Tylko? Je kan ook kleursamples bestellen, had je dat gezien? Dan zou je thuis even kunnen kijken hoe de kleuren bij de andere meubels staan.
Ik heb net vorige maand een grote kast besteld bij Tylko. Ben tot nu toe erg tevreden! Zou pas over anderhalve week geleverd worden, maar is vorige week al geleverd. Montagewerk is makkelijk en duidelijk beschreven. Er is vaak korting, dat is ook wel de moeite vind ik, toch een flinke aankoop, zoân kast.
Ik heb precies die geelkleur als muurverf in mijn slaapkamer, is echt een mooie kleur voor als je iets lichts/rustigs zoekt.
Bedankt voor alle tips, ga het allemaal bekijken!
@Fredje Bedoel je cotton beige? Heb je misschien een foto? Mag ook in dm, ben wel benieuwd hoe het eruit ziet! De kasten zijn nu met 30% korting, is dat een goede actie of is er nog wel eens meer? Ik ga ook even kijken naar d de samples.
Ik bedoel het geel uit de classic set. Lijkt mij mooi met donker hout en zwarte deuren.
Volgens mij is 30% wel goed. Ik zie 25% vaak voorbij komen, maar eigenlijk nooit meer.
Ik heb zelf roze.
Edit: het hangt ook van de indeling van je kast af hoe opvallend de kleur is. De zijkanten (en evt. bovenkant, afhankelijk van de hoogte) van de kast zie je wel in de kleur, maar de kopse kanten is allemaal houtnerf. De gekozen kleur zie je dan dus alleen op de achterwand (als je daarvoor kiest), maar je zet natuurlijk ook spullen in je kast. En je ziet het bij laden en deurtjes, is natuurlijk afhankelijk van je keuze hoeveel dat is.
Ah die! Ja, geel vind ik ook vet bij anderen maar ben wel bang dat ik daar snel op uit gekeken raak. Roze is mijn favo, dus als je foto wil delen graag maar snap ook als je daar geen zin in hebt. Goed dat je zegt van die kopse kant, want daar kijk je bij ons dus wel echt tegenaan vanaf de eetkamer.
Zal je een foto sturen! Morgen even, bij daglicht.
Met kopse kant bedoel ik trouwens de kopse kant van de plankjes, dus de voorkant van de kast.
Ik zou ook graag de foto willen zien als je dat niet erg vindt! Ben ook nog steeds op zoek naar een goede kast.
wil je ook per se met zwevend ophangsysteem? Want dat lijkt me het meest lastige aan die planken!
Mocht je toch zelf aan de slag willen om de plank rond te maken, ik heb toen deze gekocht:
icm
heb je dan een zwevende plank!
Ik ben op zoek naar (voorbeelden van) een tv meubel en room divider ineen. Aan de ene kant van de ruimte is de speelhoek, aan de andere kant de tv. Idealiter zit er kasruimte aan beiden kanten. Heeft iemand toevallig zoiets?
Nee ik heb een rechte zwevende plank! Maar nu ik dit plaatje zie vind ik dat ook wel heel mooi, dus wie weet, als hier tips komen om er een mooie welving in te krijgenâŠ
Als je het zelf wilt doen zou ik bij een houtwerkplaats gaan kijken waar ze de onbewerkte planken hebben. Die blob zit bij sommige planken al in de vorm door de vorm van de boom. Dan lijkt het me een kwestie van schuren en olien.
Misschien kun je een plank met boomstam rand nemen en die zagen/schuren? Dan is die op plekken al afgerond/niet helemaal recht. Ik heb laatst massieve planken gekocht bij 'bouwie doe ât zelfâ en was positief verrast door de prijzen!
Die plank van mij is massief! Dus daar zou het mee kunnen!
Iemand een idee in welke fysieke winkel ik zo een soort gelijke lamp kan vinden? Ik heb het in mijn hoofd gehaald dat ik zaterdag een nieuwe lamp wil
Ik heb een vriend die meubelmaker/houtbewerker is die misschien zoiets ook nog wel voor je kan maken. Laat maar weten, kan je altijd even via insta in contact brengen
Wel een robuustere plank dan die van studio Henk, maar misschien wel een optie als je dat ook mooi vindt. Ze hebben verschillende kleuren en lengtes.
En dit zijn misschien ook nog opties. Die laatste is niet super wavy maar heeft dan weer wel van die rondingen aan de zijkant.
https://www.amazon.de/-/en/Rikmani-Handmade-Curved-Bookcase-Wooden/dp/B08LTSFGR5
Zulke lampen zijn volgens mij nu wel veel te krijgen hoor. Als je een random kwantum binnenloopt bijv.
Wij hebben bijna precies deze lamp bij loods5 gehaald!