Interieurtopic #4

Wie heeft er eens een meubel in okergeel gelakt? Ben op zoek naar een mooie warme niet-vieze kleur oker haha voor een houten stoel :relieved:

Ik ben nog altijd erg blij met de kleur op onze kasten, dit is positive gold van flexa.

In ons toilet hebben we sudbury yellow van farrow and ball, die lijkt er best wel op de positive gold.

35 likes

Mijn halve huis is de kleur Freesia van de Gamma, maar misschien net iets te fel voor je?

1 like

Oh vind die op t voorbeeld juist wel mooi, die van @Bertha is me net iets te licht juist. Mag best een beetje knallen, als t maar niet neon geel wordt en wel oranje-achtig geel is zegmaar

2 likes

Verguld van Histor is echt een geweldige okergeel vind ik zelf :heart_eyes::heart_eyes: Heb er onlangs 2 muren mee in huis geschilderd.

4 likes

Zag dit behang bij een tiktokker, maar kan niet achterhalen welke het is. Iemand toevallig enig idee?

2 likes

stel je schildert een muur in je huis en je vindt de kleur toch wel fel (oeps). je moet er sowieso nog een tweede laag op doen om een mooie dekking te krijgen.
Zou je dan in die tweede laag meer wit kunnen mengen om de kleur wat af te zwakken? of zou dat niet mooi worden…

2 likes

Ik zou dan een nieuwe kleur kiezen haha

7 likes

ja de kleur is wel mooi maar gewoon net wat te fel uitgevallen… zonde om weer nieuwe verf te moeten kopen.
ik moet het nog afwachten met de vloer en de meubels erin straks of we eraan kunnen wennen. als het niet went dan kunnen we nieuwe verf kopen.
maar ik dacht als ik het ieeeets kan afzwakken in de tweede laag dat we er misschien ook al zijn zegmaar

Jahoor je kan prima wit erbij doen om het af te zwakken. Je hebt bij de gamma ook kleine tubetjes mengpigmenten om zelf te mengen. Wel mega goed roeren!!

4 likes

Ja ik herken het wel! Het is een cloud behang

Of die van Kek Amsterdam:

7 likes

Misschie wordt het ook nog wel donkerder met de tweede laag?

1 like

Ja ik zou er ook een 2e laag op doen @Yzile! Wij hebben Hague blue op de muren en na de 1e laag was het zo fel, vroeg me af waar we aan begonnen waren. Maar na de 2e laag werd het heel mooi!

3 likes

Als het even kan zou ik dan wel wegen hoeveel wit je bij hoeveel kleur doet. Mocht je het dan ooit weer moeten aanstippen kun je dezelfde kleur opnieuw mengen.

4 likes

Zou je een foto van je toilet kunnen maken? Wij willen het wss in de woonkamer!

4 likes

Mag ik even zeggen dat ik zo geniet van dit topic :smiling_face_with_three_hearts:
Om de een of andere reden vergeet ik hem altijd en dan opeens ‘52 nieuwe berichten’ en dan ben ik helemaal blij!
Ik houd echt van interieur, maar heb mijn eigen (kleine) woning een beetje uitgespeeld op het moment maar word enthousiast van andermans fotos en vraagstukken 🫶

20 likes

We hebben plannen om nieuwe gordijnen te nemen. Geen haast, want ik raak mijn baan binnenkort kwijt en de vorige bewoners hebben hun gordijnen laten hangen. Maar gisteren kreeg ik het idee om de kleinste gordijntjes van mn werkkamer te verven met textielverf, meteen gehaald en nu zit ik naast mijn wasmachine dit te typen.
Situatie voor (oude foto, inmiddels hebben we plinten):

7 likes

Ja hoor, maar weet niet of je er wat aan hebt. Neem aan dat je woonkamer meer licht heeft dan een toilet zonder ramen :stuck_out_tongue_winking_eye:

sudbury yellow

19 likes

Dit is echt mijn lievelings topic nu ik verhuisd ben :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik wil een nieuwe keuken kopen en dacht dat ik wist wat ik wilde, maar ben zo overweldigd door de hoeveelheid keuze dat ik een keukenidentiteitscrisis heb. En het algoritme van Pinterest fuckt met me en laat enkel lichtgroene landelijke keukens zien. Die vond ik een tijdje heel mooi, maar begin ik steeds meer aan te twijfelen.
Kortom: zouden jullie foto’s van jullie droomkeuken (of eigen keuken) willen plaatsen? Wil heel graag nieuwe inspiratie

3 likes