Interieurtopic #4

Mijn droom is licht hout (eik), wit blad, mooie zellige tegeltjes erboven. Heb nu een donkergrijze kvik prato, vind ik ook erg mooi.

27 likes

Ik ben zelf voor een keuken met donker olijfgroene kasten en een wit blad gedaan. Staat heel mooi bij de warme houten vloer die we hebben.

21 likes

12 likes

Vorig jaar hebben wij deze keuken gekocht. Vergrijsd donkergroen met een wit blad. De kleur komt niet echt tot z’n recht op de foto’s helaas.
We hebben het blad naast de koffiehoek door laten lopen in een bar/werkblad.

20 likes

Wauw ik zie echt prachtige keukens, heel erg bedankt dit helpt ontzettend!

2 likes

Ik ben zelf voor donkerblauw met lichtgrijs blad gegaan. Vloer is niet grijs zoals hieronder maar hout dus wel wat warmer.
Vrienden van ons hebben een groene keuken met bruin blad, vind ik ook erg mooi. Wel allebei strakke keukens dus niet landelijk.

Zoiets:

12 likes

Onze keuken, landelijk in een bepaald groen gespoten en met een wit-gouden blad.
Had ik geen groene keuken gevonden aan een deftige prijs dan was ik gegaan voor dit:

In deze combo:

36 likes

Gezien het 50/50 is en echt over interieur gaat (muren), ga ik het hier plaatsen.

Wij willen de kamer van ons bijna kleuter gaan aanpassen naar een kamer waar hij ook kan spelen, meubels hebben we al.

Nu hadden we eerst als plan om aan 1 muur een behang te doen en de rest wit. Toen kwam ik aan het idee om dan de muur om een meubel (en een meubel) in 1 kleur te verven die past bij het behang.

voorbeeld

En toen kwam mijn partner met het idee om de behang te schrappen, en dit met meerdere kleuren en meubels te doen. Ik heb even hele simpele voorbeelden gemaakt met random kleuren om het een soort aan te geven.

voorbeelden

Kleuren bijvoorbeeld uit dit palet.

Ik vind dat zelf ook een leuk idee (het idee is ook om de kamer voor langdurig zo te houden en niet snel met meubels te slepen, want dan is het heel onpraktisch), maar nu hebben mijn partner en ik vaker leuke ideeën die dan net niet leuk uitpakken.

Wat denken jullie?

5 likes

Ik vind het idee wel leuk, vooral voor een kinderkamer, maar ik zie het niet helemaal samenkomen met een kleurenpalet waar je echt verschillende kleuren hebt (en specifiek dit palet vind ik persoonlijk echt niet mooi). Kan me voorstellen dat dit mooier en meer samenhangend is als het meerdere kleuren uit 1 familie zijn. Maar dan nog denk ik dat het altijd een beetje aparte vakken blijven die niet echt samenkomen. Heel lastig voor te stellen hoe dat werkt in een kamer zeg.

3 likes

Thanks. Ik ben daar dus inderdaad ook wel een beetje bang voor. De kleurenpalet heb ik even snel iets vrolijks opgezocht met kleuren die (ik vind) passen bij elkaar, maar is niet persee ook hetgeen waar ik voor zou gaan, enkel verschillende kleuren (bijvoorbeeld) blauw, zou ik zelf dan weer niet zo leuk vinden denk ik.

1 like

Als jullie het allebei leuk vinden dan moet je het natuurlijk gewoon doen, het blijft toch persoonlijke smaak.

Mij zelf lijkt het niet zo mooi, maar dat is omdat ik gewoon niet zo van die kleurvlakken houd. Ik vind het vaak wat te bedacht en gemaakt ogen en het is gewoon niet mijn smaak.
En het lijkt me ook niet zo praktisch, omdat je denk ik in de praktijk toch al snel een stoeltje bij zet, er iets kapot gaat dat je moet vervangen. Dan werkt het ‘concept’ al niet meer. Ik denk ook dat in een speelkamer de verf snel kan beschadigen of slijten (zeker op de meubels) en dat het er daarom dan al snel niet meer zo goed uitziet.

Wat tips voor als je het wel zou doen: een kamer waar alles met een laagje verf of papierfolie bedekt is, is vaak minder mooi omdat je dan amper meer texturen ziet. Dus ik zou dan wel proberen ervoor te zorgen dat er ook nog het een en ander aan (natuurlijk) hout, riet en stof te zien is.
Als je uit je voorbeeldkleuren het oranje of het felle geel weg laat dan is het al een mooier kleurenpalet denk ik.

5 likes

Dit. Alleen is de bovenste kleur niet verwerkt in de keukenkastjes, maar in de nieuwe eettafel die (toevallig gisteren) is gekocht.

9 likes

Ik denk dat ik dan persoonlijk zou gaan voor jullie eerste idee, behang + muur en meubel geverfd in kleur die past in bij het behang. Ook kun je met accesoires/ gordijnen/stoffen (of misschien van die vakken kastjes die je ook kan ophangen) nog andere kleuren die evt in het behang voor komen of andere kleuren voor de speelsheid toevoegen.
Het tweede plan lijkt mij druk worden en ook misschien niet zo knus ofzo.

4 likes

Meer roze dan oud-roze, maar vooralsnog geslaagd. De kleur is intenser op het pakje, en bij de randen is het ook wat intenser. Maar dit is voor een klein werkkamertje prima!

10 likes

We hebben vandaag eindelijk een nieuwe salontafel gekocht en nu wil ik graag mooie onderzetters (op de oude tafeltjes kon me dat niet schelen, maar wil nu geen kringen). Dus nu ben ik helemaal verloren in etsy enzo haha. Waarschijnlijk koop ik uiteindelijk gewoon simpele van kurk maar de zoektocht is real

3 likes

Tkmaxx heeft hele leuke vaak!

1 like

Woon in een provincie zonder Tkmaxx :thinking:

2 likes

Wil je binnenkort ook laten zien hoe het eruit ziet als ze hangen? Ben heel benieuwd! :heart_eyes:

2 likes

Zal ik doen! Ik denk dat het nog iets lichter wordt: de donkere delen zijn natter.

2 likes

Ik weet niet waar je van houdt, maar ik heb kurk met een marmer look (zijn ook makkelijk af te nemen). Vind ze nog steeds heel cute. Het zijn deze: https://www.fonq.nl/product/k-amsterdam-onderzetters-kurk-6-st/193410/?channel_code=544&s2m_product_id=182767&utm_source=google&utm_campaign=organic_shopping&utm_content=182767&utm_medium=organic&gclid=Cj0KCQjwk96lBhDHARIsAEKO4xYGl16LpAA275c1WxV7wE8_f0ZPWsfDvJAsass1zIAYwEL9rFnR-EQaAmdNEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

3 likes