Hmm ja vind dit heel mooi maar ik wil (ook als antwoord op de vraag van @NeverLeNkemise) er met name servies en kookboeken in opbergen. Dus borden, schaaltjes, wijnglazen, ect. Wil liever wel deuren want anders wordt het allemaal erg stoffig ben ik bang. Maar het mag zeker ook zichtbaar zijn! Ideaal is deels glas en deels deurtjes, zodat ik er idd ook nog wat ‘troepjes’ in kwijt kan. Maar ik heb dus maar 70cm muur daar dus ben wat gelimiteerd in de kast opties.
Goeie vraag, vind ik zelf ook lastig! Moet denk ik maar eens wat testers kopen en uitproberen op de muur. Ik wil denk ik iets er tussenin, niet dat harde geel, maar mag wel iets meer knallen dan beige met gele ondertoon.
Thanks @Hetty en @Bertha, ik ga Matchstick en Sudbury Yellow ook even checken! En @tomtom, heel benieuwd naar de foto’s
Voor m’n woonkamer ga ik denk ik voor Setting Plaster van F&B, staat vast mooi bij m’n lichtblauwe bank.
Over isoleren even in de spoiler:
Ja ben er echt superblij mee! Had echt een superaannemer die alles heel netjes heeft gefikst (in het noorden van NL). Hij is vooral timmerman maar doet ook het sloopwerk en elektra. Ik heb ongeveer 45m2 aan muuroppervlak laten isoleren en daar was hij 3 weken mee bezig. Dat isoleren moest ook wel, met een huis van meer dan 100 jaar oud, enkelsteensmuur, scheuren in de muur waardoor je naar buiten kon kijken (het waaide soms gewoon in m’n huis 🫠) en alleen een dun gipswandje ervoor. In totaal ben ik iets van 12.000 euro kwijt. Dat is dan voor het slopen van de oude muren en schouwen, het isoleren, het vervangen van stokoude elektra, verplaatsen van een muurtje, een nieuwe schouw bouwen en het stuccen. Heb daarbij het verven niet meegerekend.
Het enige nadeel vond ik wel dat deze manier van isoleren (met houtskelet en steenwol) best wat ruimte kost, iets van 16cm. Dan lever je best wat ruimte in. Maar verder heel tevreden en het voelt nu al veel behaaglijker in huis! Mocht je ook in het Noorden wonen dan kan ik je altijd laten weten wie de aannemer was. 100% would recommend.
Thanks! Vind je ze lekker zitten?
Ja ben er heel blij mee!
Dankje voor je uitgebreide reactie! Bedrag lijkt me oké voor de hoeveelheid werk. Ik wil in de toekomst ook zoiets laten doen, maar dan gewoon een extra voorzetwand voor geluidsisolatie (en mooi zodat het er strak gestuct uitziet). Ik woon helaas niet in het noorden!
Thanks voor de tips iedereen! Posters moeten nog worden opgehangen, maar ziet er al veel beter uit.
Before;
After:
Wow echt al een heel groot verschil! Heel mooi
Wauw, echt heel mooi! Ik heb niet echt kijk op wat wel/niet werkt in interieur dus ik vind het ook echt tof om te zien dat de tips die je gekregen hebt zo goed werken.
Heel leuk zo! wat een verschil!
Waar heb je dat plaid gekocht? Mooie kleur is dat!
Mooi he! Als tip van @crazyplantlady gekregen
wel maar 170 breed dus met mijn bed van 160 breed past het precies.
Dutchbone in de sale bij Westwing. Vind ik echt een mooi merk!
Oeh heel leuk!!
Die bovenste stoel is ook precies wat ik nu zoek voor mn huis, dus meteen even doorgestuurd naar mn vriend. Is de kwaliteit van casa stoelen ook wel goed?
Wauw super goed gelukt! Leuk om te zien hoe m’n paint plaatje echt een beetje tot leven is gekomen
Zou een van deze kleuren iets zijn? Zijn van het merk Renaulac. BIj de praxis verkopen ze testers van dit merk trouwens!
Wat betreft die laatste kleur, ik vind zelf Mild Umber van Flexa heel mooi, maar daar zit een beetje paarse/roze ondertoon in, dus misschien niet helemaal passend bij het gele.
De kleur Real Sand van Flexa is ook een mooie zandkleur, die wat donker lijkt te zijn dan de kleur op de foto.
Dankjewel, gelijk de corridor wandlamp besteld voor mijn nieuwe keuken
Ik vind het zo irritant dat de kasten die ik op het oog heb nergens in fysieke winkels te bekijken zijn. Hoe moet ik dan in godensnaam kiezen tussen drie verschillende kasten… ik wil ook niet 3 kasten bestellen en er twee terugsturen, want dat vind ik echt te ver gaan. Maar nu moet ik geloof ik dus gaan gokken haha. Heb al geprobeerd een beetje te photoshoppen om te zien hoe t eruit ziet maar tja. Niet echt werkbaar merk ik
Mooi zeg, die ga ik zeker even checken!!
Ik hoop het… hij heet de roxy in ieder geval
Gaat het om die drie hierboven? Die metalen (in het rood) kast lijkt me ook heel tof bij jou!