Ik ben een houten meubel aan t verven en heb t gisteren geschuurd en ontvet, vandaag 1 laagje met meubellak aangebracht. Het dekt niet voldoende dus er moet minstens nog 1 laag overheen maar hoe lang zouden jullie wachten? Minstens 24u en tussen de lagen door licht opschuren? Of is verven zodra het droog voelt ook okay? Ben ongeduldig en wil graag verder hah
Wat zegt het potje? Vaak staat erop hoe lang tussen lagen en hoe lang voor het uitgehard is.
Oh lol daar had ik nog niet eens aan gedacht er staat eerst 4x dat het DEKT IN EEN LAAG en vervolgens dat mocht een tweede laag nodig zijn dit na 12 uur kan
thanks. Morgenochtend weer lekker aan de slag.
Oke twee weken geleden ofzo zei ik dat ik mijn lelijke wc wilde opknappen en het is nu af!
De before & after:
Het is niet perfect maar voor het allemaal zelf doen ben ik wel echt tevreden en vind het een hele vooruitgang. Wil nog wel een zwarte wc rol houder ipv deze.
Echt goed gelukt, nice! Hoe ging het tegels verven? En hoe kwam je uit bij deze kleur? Ik wilde onze wc behangen, hebben we van die stomme bolletjes aan de muur en plafond. Dus ik moet ook gaan verven.
Oh wat mooi, en een mooie kleur! Welke kleur is het precies?
Edit: ik bedoel trouwens de groene muur niet de kleur van de tegels lol
Ja wel redelijk. Alleen bij de 2e laag kreeg ik opeens een beetje luchtbellen in de verf maar ben alsnog blij met het resultaat
Oh ja, dat is raar! Maar op de foto ziet het er echt goed uit, goede upgrade
Oeps heb een kindermeubel okergeel geverfd maar ik moet geloof ik ff wennen want t is wel erg intens love de kleur maar het is wel ineens een gele stoel midden in m’n woonkamer… misschien heb ik over een tijdje wel weer nieuwe puf om de klus opnieuw te doen met een ander kleurtje als dit niet went haha
Ik vind dit leuk! Goed gedaan!
Heel leuk!!
zou gewoon nog wat meer gekleurde items toevoegen, zoals felgekleurde theedoeken, een felle klok boven dat zwarte kastje en tegen de muur vd bank nog wat posters met felle(re) kleuren. Misschien zelfs de achterwand bij je keuken een lekker kleurtje geven zoals lila of lichtblauw.
Dan is het niet meer WOW geel maar gewoon een interieur met kleur. je zult zien dat het dan juist rustiger oogt.
Kun je die houder niet zwart spuiten?
Oooh wauw ik vind dit echt geweldig
Zou dat houden denk je op dat materiaal?
Je hebt speciale bussen voor metaal! Bij de action
Ja ik heb ook metaal zwart gespoten met de primer en spray van action! Kost geen reet en is echt heel mooi geworden. Eerst schuren en goed schoonmaken en dan met 10 min droog tijd ertussen heel veel hele dunne laagjes omdat het anders gaat druipen maar ik was echt verbaasd hoe goed t is gelukt!
Ja dit ja! ik vind het nu ook al terug komen: handdoek in oranje/geel tint, op de bank iets, gordijnen vind ik ook wel goed passen.
@the.rebel.club leuk bezig met je huis laatste tijd! Was je lang bezig met opschuren enzo?
Ik denk erover om een meubel te verven/aan te passen. Het is een commode maar in landelijke style en ik heb het liever strak. Maar soms zie ik zulke meubels geverfd en andere greepjes erop en vind ik het alsnog niet mooi Dan zie je gewoon die oude style er heel erg doorheen en wordt het niet echt mooier. En het lijkt me ook een enorme klus qua opschuren, verven, lakken. Qua tijd maar ook qua kosten. Lak en houtverf is duur :/. Geen zin om zoveel moeite te doen voor iets dat alsnog maar mwah wordt
En heb ook nog een andere meubel dat ik wel zou willen verven, maar geen idee of dat er mooier op wordt.
Misschien moet ik met een klein kastje (of desnoods plank ) beginnen
Ja klopt! Heb geel natuurlijk niet random gekozen haha. Hebben idd al gele thee- en handdoeken, gele kussentjes op de bank, geel in t behang in de hal ect. Maar nu is t ineens een groot item ipv alleen accessoires en daar moet ik ff aan wennen geloof ik
Viel me eigenlijk alles mee qua totale werkuren, maar je kunt het niet in 1 dag doen haha. Heb m helemaal uit elkaar gehaald (gaat heel makkelijk) zodat ik alle stukken los goed kon schuren en overal bij kon. Met een machine geschuurd kostte echt een uurtje tijd of zo, toen goed schoongemaakt en ontvet en de rest van de dag laten drogen. De volgende ochtend laagje geverfd (uurtje werk) en weer de hele dag laten drogen. De derde dag weer schoongemaakt en licht met de hand geschuurd, en einde van de middag geverfd. Op dag 4 helemaal in elkaar gezet!
@Feather dit is “Intens Geel” van de gamma. De naam geeft t al wel een beetje weg
Heel leuk! Welke kleur is dit?
@ellegirltalk zo’n meubel heb ik ook nog staan. Ik twijfel inmiddels tussen verven of vervangen want de lijsten en sloten van de kast passen qua stijl ook totaal niet bij de rest van ons interieur. Zie ook niet zo hoe ik hier iets van kan maken, dus ben benieuwd hoe het er bij jou uit gaat zien als je het meubel gaat aanpassen!