Interieurtopic #4

Hoezo voorkomt wekelijks beddengoed wassen dat microscopische beestjes in je matras komen? Ik dacht dat ze juist daar in zitten omdat er geen zonlicht in je matras komt en het er relatief vochtig is, en vanuit daar lopen ze naar je beddengoed enzo.

Overigens kan je delicaat beddengoed wat je niet heet wilt wassen ook een dag in de vriezer doen om huisstofmijt te doden.

Over beddengoed gesproken. Ik wil van dat crispy beddengoed, liefst katoen en wit of gebroken wit, hebben jullie tips?

2 likes

De vorige bewoners van dit huis hadden een boksbal hangen in wat nu nog de studeerkamer is. Ze hadden daarvoor een schroef in het plafond die ze met een of ander goedje zo hebben vastgemaakt dat de schroef er onmogelijk uit te halen is. Nu steekt er dus een dikke schroef een paar centimeter uit het plafond.

Nouja prima in de studeerkamer, maar nu wordt het een kinderkamer en vind ik het toch wel heel lelijk.

Aangezien we het er echt niet uit gaan krijgen wil ik dus iets erop hangen wat leuk is in een kinderkamer, maar ik heb totaal geen inspiratie. Heeft iemand van jullie een leuk idee?

De schroef hangt dus niet gecentreerd, het is niet alsof we de lampenkamp eroverheen kunnen plaatsen helaas.

2 likes

Een mooie hangplant?

4 likes

Oh misschien niet helemaal duidelijk, maar ik wil er dus niks aan hangen. Althans niet op de manier dat je de schroef nog ziet. Want ze hebben er dus iets van lijm of stuc in gedaan waardoor de ruimte rond de schroef zelf ook nog eens heel lelijk is.

Ik wil iets wat op het plafond ‘hangt’ en de schroef bedekt.

Hangstoel, hangwiegje, plant, muziekdoosje, mobile, luchtballon, kristal?

Edit: Sorry lees nu je andere post. Even verder denken!

2 likes

Kun je die schroef niet met een ijzerzaag afzagen ter hoogte van het plafond?

Anders denk ik aan dit:
https://www.hout-doe.nl/nl/vliegfiguur-meeuw-duurzaam-houten-speelgoed

5 likes

Ah, zo. Het is een beetje lastig voorstellen zonder idee van de plek in de ruimte, maar misschien zo’n papieren dier o.i.d.?

Of meerdere vlinders, vogels, sterren

Edit: zoiets met misschien een grotere die over de schroef past

4 likes

Zou kunnen maar het wordt alsnog heel lelijk tenzij je het plafond opnieuw stuct. Ze hebben er echt een zooitje van gemaakt bij het plaatsen. Maar de boksbal hing wel stevig :’)

Het hoeft trouwens niet per se één ding te zijn, mag ook over het hele plafond iets leuks zijn. Maar geen wolkjes van watten ofzo, want dat lijkt me zo vies worden na een tijdje.

Of zoiets als dat meer je smaak is

2 likes

Ok laatste optie lol, maar een paar van deze, gegroepeerd en op meerdere hoogtes kan ook juist wel mooi zijn op een andere plek dan gecentreerd in de ruimte. En dan met mooie plafondkapjes, mits die groot genoeg zijn voor de schroef

afbeelding

7 likes

Misschien een akoestisch plafondpaneel? Die heb je ook in de vorm van een wolk.

1 like

Jaa een bagelzaak heeft dat ook met luchtballonnen en een muurschildering. Heel leuk voor een kinderkamer

5 likes

Allemaal net niet mijn smaak maar wel goede inspiratie!

Ik kan me die luchtballonnen wel alleen voorstellen in een grote kamer met een enorm hoog plafond haha, hier is het helaas maar 2.40 ofzo op een kamert van 12m2.

@millefeuille ik werd enthousiast van het idee maar toen bedacht ik me dat een 2d-wolk op het plafond best lastig te plaatsen is, want waar doe je de onderkant? Dus ik ga even kijken of er zoiets in een andere vorm is!

1 like

Ik zou een leuke vlaggenlijn door het kamertje hangen om het een beetje te verstoppen. Liewood heeft leuke. Of priklicht als plafondlamp. Heeft mijn zoon op zijn kamer en staat zo leuk. Kun je allebei dicht tegen het plafond hangen

2 likes

Het ging vooral om het idee natuurlijk. Als je op Etsy zoekt kun je allerlei dingen vinden met mooie kleuren en materialen.

4 likes

Supermooi zeg, wat een transformatie! Op de foto zien de tegels er wel als nieuw uit!

Je hebt me nu ook geïnspireerd om wat aan de tegels op mijn wc te gaan doen. Ik erger me er al aan sinds ik hier woon

lelijke tegels

9 likes

Jeetje, wat een bijzondere tegels! Het lijken wel een soort fantasie lichtknopjes ofzo? Snap dat je je eraan ergert :sweat_smile:.

9 likes

Ik weet niet waar precies in de kamer het is, maar je kan er ook een hemeltje aan hangen voor boven het bedje of een leeshoekje.

Als je er dan lampjes bij doet kan je die laten doorlopen tot de schroef, icm een plafondkapje, zodat je hem en het lelijke van het plafond wat verhult.

Dit idee, al zou ik neutralere lampjes gebruiken ipv sterren

9 likes

Nog een vraag, hoeveel verf heb je nodig gehad?

2 likes