Ik heb de stokke destijds in deze kleur gekocht, love it
Over tegels gesproken, ik heb vorig jaar de badkamer vloer een andere kleur gegeven:
Voor:
Na:
Is een speciaal stappenplan met vloercoating van Vestingh Paint en was echt top! Wel veel werk met een aantal lagen, en de badkamer niet kunnen gebruiken. Heb er helaas maar 6 maanden van kunnen genieten wan toen ben ik verhuisd, maar was erg tevreden.
2.5 liter gekocht en lang niet opgemaakt
Boulder lichten
Ja ik heb boulder lichen op mijn muur en ben echt groot fan.
Twee posts hieronder zie je mijn testers ook, mocht je interesse hebben in testpotjes voor verzendkosten, hit me up!
Ik wil onze keuken een beetje een make-over geven en wil beginnen met de muren een leuk kleurtje te geven. Nu zag ik gister in de bouwmarkt Flexa clean, dat zou je goed kunnen schoonmaken. Zag dat ze dat ook van andere merken hebben. Maar is dat ook zo? Of kan je net zo goed een normale verf kopen? Iemand ervaring mee?
Deze valt zo grijzig bij mij uit (redelijk donkere hal), ik weet dat veel er laaiend enthousiast over is, maar ik ga er weer overheen verven
Ik vond Boulder Lichen ook te grijs dus ik ben voor Cooking Apple Green gegaan van Farrow and Ball. Nog steeds heel blij mee! Ik heb ook een lila muurkleur (vak op de muur) en in de keuken deze groen en dat past perfect.
Ik heb nu Flexa Clean op de keukenmuur en krijg het echt niet goed schoon, ga het binnenkort over verven.
Tip uit dit topic (@quarterlife) die ik denk ik ga kopen: Sikkens Alpha Rezisto Easy Clean muurverf.
Die sikkens verf is echt een aanrader qua schrobvastheid. Pastasaus een paar dagen later pas wegvegen omdat je een spatje gemist had is geen probleem. Let er wel op dat, ondanks dat wij het in een ral-kleur hadden laten mengen, dat de kleur vd verf wel echt afwijkt (meer grijzig). Dus een stukje achter je kookplaat verven ipv de hele muur gaat niet, dan zie je kleurverschil.
Ja Sikkens Alpha Rezisto Easyclean moet je hebben. Ik ben nu stap voor stap alle muren in het huis aan het overschilderen in deze verf want je kunt het echt goed schoonmaken zonder dat je ziet dat je het ziet
Nu we het toch over afneembare verf hebben. Onze nieuwe keuken is geschilderd met de sigma clean pro. Schilders gaven aan dat je echt geen backsplash nodig zou hebben, maar we krijgen nu veel reacties van vrienden die aangeven dat de afneembare verf totaal niet werkt. Iemand ervaring met de sigma clean pro in de keuken? Ik vind zo’n backsplash echt afdoen aan onze mooie strakke keuken
Wij hebben een iets andere (oudere?) verf denk ik, op het flesje met reinigingsmiddel dtaat Sigma Pearl Clean Matt. De verf zit er inmiddels 4 jaar op, in het wit en dit gaat echt helemaal prima! We hebben dus niets anders tegen de muur, ook geen klein randje. En het flesje reinigingsmiddel is nog dicht.
Oh dit klinkt heel goed! Ook achter het fornuis? Ik had die speciale cleaner ook al gevonden. Alleen nodig voor nood situaties dan?
Ik heb dus geen sigma verf gebruikt, maar die van Sikkens en het werkt perfect. Ook achter het fornuis en bij de kraan. Het zit er nu al ruim een jaar op en je ziet niets. Zelfs spetters van curry’s met kurkuma bijvoorbeeld veeg je er zo af met water. Kan me niet voorstellen dat schrobvaste verf van een ander goed merk dan niet werkt!
met sikkens en sigma ga je zeker veilig moeten zitten
Ik kom nog even deze aanraden. We hebben deze in meerdere lagen over de gewone verf heen gezet en zie je bijna niks van (net ietsje donkerder als je goed kijkt). We hebben enkel de zijkanten van de spatwand (soort ingesloten hoekje) zo moeten behandelen omdat de achterkant wel tegels heeft. Tomatensaus etc kan je gewoon met een vochtige doek wegvegen (ook dagen larer). Ook perfect voor over salontafels of eettafel etc.
Ik kom er niet uit wat ik moet doen qua badkamerverlichting. De meeste lampen die ik tegenkom zijn met geïntegreerde led, maar dat kan bij mij niet omdat ik alles Philips Hue heb. De badkamer lampen van Philips Hue zelf met geïntegreerde led vind ik te groot. Ik zoek dus een lamp waar ik gewoon een fitting in kan draaien die ook nog eens IP44 (badkamerstandaard) is. Iemand wellicht een idee?
Wat mij betreft niet de mooiste lampen maar voldoet volgensmij wel aan je eisen?
https://www.fonq.nl/product/astro-sabina-170-plafondlamp-excl-e27-chroom/509796/
https://www.fonq.nl/product/astro-sabina-square-plafondlamp-excl-e27-chroom/509757/
https://www.fonq.nl/product/astro-zeppo-plafondlamp-excl-e27-chroom/516808/