Interieurtopic #4

Waaaauw wat mooi!
Ben ook benieuwd welke stappen je hebt gevolgd.
En zit er folie op het aanrechtblad? Was dat een beetje te doen?

5 likes

Wow!!

2 likes

Dankjewel! :smile:

We hebben de kastjes eerst ontvet, daarna opgeschuurd, primer aangebracht en 2 lagen verf (Sikkens). Tussen de verflagen ook nog lichtjes opgeschuurd voor betere hechting.

Het blad heeft naast alle stappen van de kastjes ook nog een soort topcoat zodat het beter bestand is tegen vlekken en dagelijks afnemen!

6 likes

Dankjewel! Zie andere antwoord voor de stappen :smile:

Het blad is geverfd. De keuken loopt links nog door en omdat het met een soort boog/ronding loopt leek verf wat makkelijker en vooral een mooier resultaat te geven dan folie. De rvs achterwand is wel helemaal met folie. In eerste instantie gaf marmer look niet mijn voorkeur, maar met de huidige marmeren vloer en helaas weinig keus in folie ben ik toch blij met deze keus!

6 likes

Oké top, goed om te weten. Ik wil ook de keuken verven en wilde eigenlijk het schuren overslaan haha maar dat is denk ik onverstandig. Ziet er echt mooi strak uit, goeie motivatie!

1 like

Haha ja als ik je 1 stap echt kan adviseren is het schuren! Ik heb jaren geleden een kast geschilderd en dacht pff geen zin/tijd om te schuren tussen de lagen door. Toen ik de afplaktape verwijderde trok ik heel de verf mee… Daarna nooit meer het schuren overgeslagen! :sweat_smile:

4 likes

Haha ja het is alles behalve een ‘standaard’ op maat gemaakte keuken. Ik ben blij dat we door het blauwe aanrechtblad en alles heen konden kijken :sweat_smile: En dankjewel!

4 likes

Haha ik vind dat blauwe blad in combi met dat chroom juist super tof :heart_eyes: Wel echt een hele leuke make-over! Bizar hoe iets zo anders kan worden door een andere kleur!!

6 likes

Juist goed dat smaken verschillen! :smile: En dankjewel!

3 likes

Hahaha, door deze comment heb ik pas door dat dat het blad was en ze niet alvast met blauwe tape alles hadden afgeplakt om te schilderen.

9 likes

Ik ben gelukkig niet de enige. Ook door het rare schuine kastje, alsof het een collage was van meerdere hoekjes van de keuken. Wel echt wat een enorm verschil maakt die kleur zeg!

4 likes

Binnenkort verhuis ik waarschijnlijk en kan ik me voor het eerst ooit bezighouden met interieur, waar ik bijna niks vanaf weet. Eerste stap is verf uitzoeken en ik wil in de woonkamer graag 2 muren in terracotta (zoiets), maar vind het nu al een moeilijke keuze. Alles is of te roze, te bruin of te oranje. Weet niet of ik het aandurf of toch gewoon voor olijfgroen wil gaan (dat wil ik nu eigenlijk in de slaapkamer). Voor nu zijn dit de kanshebbers:

Hornbach 60.05.05

Ik heb echt geen idee allemaal haha. Is er iemand die een perfecte soortgelijke kleur heeft?

1 like

Terra is een lastige kleur, ik denk dat 100 forummers 100 verschillende kleuren hebben

3 likes

Waar t pijltje nu naar wijst is echt full on oranje :sweat_smile:

Ik zou eens wat insta’s bekijken van verfmerken zoals lab colors en little greene en dan kan je van de plaatjes daaruit gaan kijken welke kleuren je mooi vindt.

Zo’n klein vakje maakt vaak niet de juiste indruk is mijn ervaring.

11 likes

Mocht je wat geld over hebben: Colijn in Leiden. Hebben prachtige banken :heart_eyes:

3 likes

@Crystalfire zie deze post van mij! Ik heb een muur die ik terracotta vind haha. Kleur is zoals beschreven Histor Voorspoed maar dan gemengd in Gamma verf. Daar heb ik de kleurcode voor gebruikt, die vind je wel als je googelt op de kleur.

1 like

Ik zou graag de slaapkamer willen verven in een kleur als deze. Heeft iemand een idee welke kleur dit kan zijn of welke kleur dicht in de buurt komt?

3 likes

Pigeon van Farrow & Ball lijkt hier wel op misschien? Of anders een andere kleur uit hun collectie, die kun je ook in goedkopere verf laten mengen. Het maakt met dit soort kleuren ook wel veel uit of er warm/koel/veel/weinig licht in je kamer is.

1 like

Dankjewel voor jullie reacties! Heb het even bekeken maar het is net niet wat ik zoek

2 likes

Zou dan echt even neuzen tussen de andere F&B kleuren!

3 likes