Interieurtopic #4

Ik ben gelukkig niet de enige. Ook door het rare schuine kastje, alsof het een collage was van meerdere hoekjes van de keuken. Wel echt wat een enorm verschil maakt die kleur zeg!

4 likes

Binnenkort verhuis ik waarschijnlijk en kan ik me voor het eerst ooit bezighouden met interieur, waar ik bijna niks vanaf weet. Eerste stap is verf uitzoeken en ik wil in de woonkamer graag 2 muren in terracotta (zoiets), maar vind het nu al een moeilijke keuze. Alles is of te roze, te bruin of te oranje. Weet niet of ik het aandurf of toch gewoon voor olijfgroen wil gaan (dat wil ik nu eigenlijk in de slaapkamer). Voor nu zijn dit de kanshebbers:

Hornbach 60.05.05

Ik heb echt geen idee allemaal haha. Is er iemand die een perfecte soortgelijke kleur heeft?

1 like

Terra is een lastige kleur, ik denk dat 100 forummers 100 verschillende kleuren hebben

3 likes

Waar t pijltje nu naar wijst is echt full on oranje :sweat_smile:

Ik zou eens wat insta’s bekijken van verfmerken zoals lab colors en little greene en dan kan je van de plaatjes daaruit gaan kijken welke kleuren je mooi vindt.

Zo’n klein vakje maakt vaak niet de juiste indruk is mijn ervaring.

11 likes

Mocht je wat geld over hebben: Colijn in Leiden. Hebben prachtige banken :heart_eyes:

3 likes

@Crystalfire zie deze post van mij! Ik heb een muur die ik terracotta vind haha. Kleur is zoals beschreven Histor Voorspoed maar dan gemengd in Gamma verf. Daar heb ik de kleurcode voor gebruikt, die vind je wel als je googelt op de kleur.

1 like

Ik zou graag de slaapkamer willen verven in een kleur als deze. Heeft iemand een idee welke kleur dit kan zijn of welke kleur dicht in de buurt komt?

3 likes

Pigeon van Farrow & Ball lijkt hier wel op misschien? Of anders een andere kleur uit hun collectie, die kun je ook in goedkopere verf laten mengen. Het maakt met dit soort kleuren ook wel veel uit of er warm/koel/veel/weinig licht in je kamer is.

1 like

Dankjewel voor jullie reacties! Heb het even bekeken maar het is net niet wat ik zoek

2 likes

Zou dan echt even neuzen tussen de andere F&B kleuren!

3 likes

Misschien Le Noir & Blanc nordic green?

3 likes

Goede tip! Heb de kleurenwaaier besteld, ben benieuwd

3 likes

Die is mooi zeg, kanshebber! Dank!

3 likes

Oh ik vind ze beide mooi en komen idd dicht in de buurt! Ga even testers regelen en kijken welke het mooist zal uitkomen

3 likes

Heeft iemand ook een idee voor een donker groene kleur op de muur die chique oogt?

3 likes

Classic car van Flexa

4 likes

Sowieso testers halen want wat op een papiertje licht terra cotta lijkt kan fel koraal op de muur komen.
Bijvoorbeeld:

🫡

23 likes

Hahaha ja dit wil ik dus vooral niet!! Ik vind mijn foto hier op beeld ook echt oranjerder dan de kleurkaart in het echt. Ik ga dan inderdaad maar testers halen en als ik het dan nog moeilijk vind ga ik gewoon voor olijfgroen.

2 likes

@crazyplantlady @Missflipgloss @Rowrow @Hetty
Nog bedankt voor het meedenken! Ik vond de suggestie van ton sur ton met nog meer blauw zo leuk dat ik een blauwe kast heb gedaan. Ook het contrasterende geel leek me echt leuk dus dat heb ik ook terug laten komen. Nu is de kamer van mijn dochter weer wat verder af!

De kast is busunge vd ikea (voldoet ook aan mijn montessori eisen) en de bloemen zijn stickers en komen van Etsy. Daisy Flower Wall Decal 50 pc's Decor van de kinderkamer - Etsy Nederland

39 likes

Waar koop je de beste budget lijsten voor prints/fotos? Iemand ooit vergeleken? Xenos? Ikea? Action?
Weet wel dat de nieuwe ribbas bij Ikea echt flut zijn in vergelijking met de oude die ik heb liggen.

2 likes