Interieurtopic #4

Ik wil graag 6 pax kasten aanschaffen voor een walk-in closet. Maar waar te beginnen met de indeling ervan… :face_with_spiral_eyes:? Heeft iemand tips?

Het is vooral belangrijk wat jij fijn vindt.

Heb jij liever je kleren gehangen? Of vouw je alles op?

Hang of leg jij je jurken, broeken, shirtjes? Waar laat jij je jassen? Wil je alle seizoenen in de kast of haal jij je kast per seizoen leeg en vul je deze met bewaarde kleding? Waar bewaar je dan je wissel kleding?

Hoe bewaar jij je ondergoed, sokken, sportkleding? Bevalt dat of wil je dat anders doen?

Moeten de schoenen in de kast? Tentoongesteld? Bewaard in een doos?

Hoe lang ben je? Tot hoe ver is je reikhoogte? Heb je veel kleding? Wil je het schoon houden of maakt jou het niet uit dat je veel stof ziet (wit/zwarte kast, open of dicht)

Waarom wil je 6 kasten aanschaffen?

Wanneer je deze antwoorden kunt beantwoorden kun je nadenken over de indeling.

Mijn ervaring is dat wanneer je maar gewoon ergens begint, het niet werkt. Ik heb bijvoorbeeld afgekeken van TikTok en Pinterest, maar ervaren dat ik liever alles hang heb in plaats van broeken op een uittreksteun. Dit omdat ik mijn was direct op een hanger te drogen hang en ik dit daarna direct in de kast hang hangen. Door die broekensteun heb ik mijn broeken na het wassen veel vaker in de handen en dat stoort mij. Verder vond ik een gesloten kast prachtig, maar een open kast is handiger met schoonmaken.

4 likes

Misschien dat je dit al wist maar tm 25 september heb je 10% korting op komplement kastinrichting voor pax

Er is overigens ook een Ikea topic waar al vaker tips geplaatst zijn

2 likes

Ik heb geen aandelen bij IKEA maar zou altijd de tip geven om een afspraak te maken bij een van de IKEA winkels. In een plangesprek zit je 45 minuten met een medewerker apart om samen een kast samen te stellen. Ik doe dit soort gesprekken een paar keer per week en doordat we er meer ervaring in hebben wordt de kast toch efficiënter ingericht, vaak nog met wat extra tips en handigheidjes.

12 likes

Goede tips & @Tamara

3 likes

Ik heb een rondje door ikea gelopen en toen bij alle pax kasten gekeken wat ik wel/niet handig vond. Op basis daarvan heb ik mijn eigen kast ingericht.

Ik wil binnenkort een nieuw bed kopen en er is natuurlijk erg veel aanbod in winkels. Hebben jullie nog aan-en afraders wat betreft winkels?

Wij hebben ons bed bij swiss sense gekocht 5 jaar geleden nadat we echt veel winkels hadden bezocht. Het was een rib uit ons lijf maar nu 5 jaar later nog steeds heel blij mee. We merkten echt verschil in onze kwaliteit van slapen. En ik heb wat lichamelijke ongemakken wat met dit bed veel beter was. Zou swiss sense dus echt aanraden. En ga veel proefliggen in winkels. Daardoor wisten we heel goed wat we wouden. Mijn partner heeft bijv een harder matras dan ik heb. En door te liggen kwamen wij erachter dat we een latex topper het fijnste vonden liggen bijv.

6 likes

Wij ook bij Swiss Sense! Nog steeds blij mee en ik vond ze niet zo pushen met verkopen, ook altijd wel fijn.

2 likes

Wij vonden het bij Morgana heel fijn. Ze hebben daar een soort slaap test, dan analyseert een computer waar je steun nodig hebt. En op basis daarvan wordt je lattenbodem ingesteld (en als je bijv aankomt of afvalt of wat dan ook kan je naar de winkel voor een nieuwe test) en een matras geadviseerd (kan je nog wel kiezen uiteraard uit een aantal). Vond zelf liggen op een matras en dan inschatten of je daar jaren lang elke nacht lekker op ligt nogal ingewikkeld :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Heb al zoekfunctie gebruikt maar kan het niet vinden; kun je farrow and ball kleuren ook laten mengen bij de Gamma?

Praxis doet het niet meer (althans, de praxis hier)

2 likes

Die bij ons wel, vorig weekend nog een emmer gehaald!

3 likes

Dus stel je raam zit niet in het midden van de kamer maar meer opzij, hoe breed maak je de gordijnen dan? Mocht het nog uitmaken, het gaat om vitrage. Hieronder een plaatje van mijn muursituatie, links van het raam lopen ook nog twee buizen.

• panelen even breed maken en midden in de kamer laten sluiten
  • één paneel breder maken en midden in het raam laten sluiten

0 stemmers

2 likes

Hang je de gordijnen dan helemaal rechts?
Of ook half voor het raam? Is het niet gek dat anders je gordijn eigenlijk voor de muur hangt, je nog een stuk muur ziet en dan pas raam?

8 likes

Ik zou in dit geval misschien eerder kiezen voor bijvoorbeeld een rolgordijn, als het niet in de huiskamer is zeker.

1 like

Ik zou een gelijk stel gordijnen nemen, en ze in het midden van het raam laten sluiten. Het rechterdeel hangt dan niet helemaal in de hoek van de kamer. Op het stuk muur wat dan zichtbaar is kun je bijvoorbeeld een mooie print of schilderijtje hangen.

13 likes

Ik zou 2 even brede gordijnen nemen, over de gehele lengte en breedte van die muur. En dan sluiten de gordijnen wel op driekwart van het raam maar heb je wel symmetrie.

1 like

Ik zou juist het deel gordijn dat over de muur hangt meer laten zijn. Dus ongelijke delen, 1/3 van t gordijn links en 2/3 van t gordijn rechts. Dan sluiten de delen in het midden van het raam en heb je wel wat meer vulling van dat stuk muur daar.

Maar het kan denk ik allebei, is net een kwestie van smaak.

10 likes

Ik ben het evht helemaal eens met deze reactie. Precies wat ik ook zou doen.

3 likes

We hebben nu inderdaad een rolgordijn maar de woonkamer klinkt een beetje hol dus vandaar dat ik toch wel echt gordijnen wil.

1 like