Interieurtopic #4

Ik vind de bovenste kleur het mooist denk ik! Lijkt ook het meest op de voorbeelden die je gepost hebt. Qua blad denk ik dat de onderste doordat het patroon zo fijn is heel snel van een afstand gewoon grijzig lijkt ipv dat je het patroon nog goed ziet? Het tweede blad lijkt me heel licht en zou ik dus idd combineren met een donkerder kastje. Lijkt me misschien ook wel het geval bij het eerste blad, zou er dan wel voor zorgen dat je er echt wel wat aders in ziet in grijs maar ook beige om te voorkomen dat het een beige keuken met bijna wit blad wordt. Is ook wel mooi als je de kleur van de kastjes een beetje terug ziet in het blad!

4 likes

Mooie keukens! Lijkt qua kleur misschien wel een beetje op wat wij ook hebben. Ik vond het kiezen ook echt super lastig want je weet nooit vantevoren hoe het er in het echt uit ziet. Wat ik heb geprobeerd is gezocht op Instagram naar hashtags van kleurennamen en materialen om een beetje te vergelijken hoe het er bij anderen uit ziet :sweat_smile:

Het is deze vloer:
https://www.meister.com/nl/producten/parketvloer-meisterparquet-longlife-ps-500-eik-harmonisch-pure-9013.html

Ik wou heel graag visgraat parket, maar het laten leggen was zo prijzig dat we een vloer hebben uitgezocht die niet aan de ondergrond gelijmd hoefde te worden en die je zelf makkelijk kon leggen. Deze vloer kun je heel makkelijk zelf in elkaar klikken, alleen alle kantjes nemen veel tijd in beslag omdat je veel plankjes op maat moet zagen.

3 likes

Ik vind je bovenste optie echt práchtig. De kleur van de kastjes is echt :heart_eyes::trophy:

4 likes

Ik kwam deze net tegen, ook heeel mooi met een sterkere ader in het blad. Mocht je het tweede kastje willen overwegen nog.

7 likes

Wat een leuke reacties en wat fijn te lezen dat ik toch kleuren heb uitgekozen wat een beetje smaakvol is.

Goed idee @Musa Ik hoop ook dat we dan een blad vinden wat goed geaderd is, Wat een goede tip @Nori, en bedankt voor de link van de vloer. Heel sfeervol. Mag ik vragen wat je uiteindelijk per M2 hebt betaald voor de vloer? @Aiden wij overwegen voor de keukenkastjes wel een frontje te nemen met een kader. De kleur gaat hoogstwaarschijnlijk richting greige gaan met een wit/grijs geaderd stenen blad, zoiets als jij deelt.

Maar zo denk ik er nu over. Ik zie het al gebeuren dat bij een proefstuk de kleuren zo tegen gaan vallen… :see_no_evil:

2 likes

Uiteindelijk hebben we hier besteld, sorry voor de niet Nederlandse link. Daar kwam de silence mat nog bij waar de vloer op ligt. Helaas zijn de foto’s op de website super slecht, maar had wat staafjes opgestuurd gekregen en op Instagram gezocht naar anderen met Meister vloeren en vanuit daar een beetje een vergelijking gemaakt

Ik heb ook een foto van de keuken toegevoegd, lichtbeige achtig. Eerlijk gezegd hebben we ook maar gewoon wat gekozen (niet te donker, niet te licht) en uiteindelijk ben ik er super tevreden mee. Het keukenblad moet nog komen trouwens, dat hebben we pas bepaald na het plaatsen van de keuken :laughing:

Kleur van de kastjes: https://www.jotun.com/se-se/decorative/interior/colours/10678-space-interior
Kleur van de muur: LADY 0486 SILKE - Inomhusfärg | Jotun.se

Keuken

31 likes

Wat mooi!! Ik ben benieuwd hoe de rest van je huis er wel niet uit ziet. :smiley:

4 likes

Ja! In mijn vorige woning en werkte echt als een tiet.

3 likes

Het is bijna af. Alleen de meubels in elkaar en gang behangen en verven (lichtgroen). Eettafel komt donderdag en eetstoelen zaterdag. Helaas is de ombouw van mijn kledingkast gesneuveld in de wind. Dus ik ga even marktplaats in de gaten houden of een nieuwe ombouw bij de Ikea kopen.

Foto's ervan

42 likes

Wat een fijn warm kleurtje op de muren. Dat het een gezellig najaar mag wonen in je nieuwe woning. :slight_smile:

4 likes

Ik zie echt maar een mini beetje vloer maar dat stukje ziet er al super mooi uit! Mag ik vragen welke het is?

1 like

Dankje! Het is deze vloer:

https://www.meister.com/nl/producten/parketvloer-meisterparquet-longlife-ps-500-eik-harmonisch-pure-9013.html

Hij ziet er in het echt wel heel anders uit dan op de website

Vloer

Misschien laat deze foto het wat beter zien, we zijn hem op dit moment nog aan het leggen

17 likes

Ohh verliefd op deze vloer! Baal op momenten als deze echt van mn gietvloer :sweat_smile:

1 like

Dankjewel, echt prachtig!

1 like

Wij krijgen volgende week de sleutel van ons nieuwe huis en ik ben al een heel eind met de muurkleuren en behangetjes van de kinderkamers. Alleen voor onze slaapkamer kom ik er nog niet helemaal uit. Ik wil achter ons hoofdbord de muurkleur door laten lopen over het plafond, zoals dit:

Maar qua kleur denk ik aan dit:

Of dit:

Kent iemand een flexa of histor kleur die hierop lijkt?

13 likes

Ik ben zo mijn sad beige interieur zat. 🥹 Maar goed, het zit er nog geen jaar op, en mijn vriend wil niet dat het weer gewit gaat worden, dus ik moet het er mee doen.

Hebben jullie nog tips om het wat leuker/gezelliger te maken? Nieuwe gordijnen zouden we graag willen, maar dat doen we niet.
De ‘dead salmon’ muur (muur met de kast) wordt binnenkort ‘factory green’.
Er missen trouwens wat grotere planten door een tripsplaag, dus die moeten weer even aangevuld worden.

6 likes

Best leuk hoor, maar ik zou een ander vloerkleed kiezen als je het gezelliger wil hebben!

5 likes

Ik vind het sad beige wel mee vallen qua sad-heid. Ik zou wat accessoires in kleur toevoegen (bv hangpotjes met planten) en misschien kunst met wat kleur erin aan de muur?

8 likes

Eens, en ik zou ook voor een groter vloerkleed gaan @Bergson.

4 likes

Ik zou hangpotjes aan het plafond hangen waar je tv meubel staat. Die oogt nog een beetje kaal. En verder idd een groter kleed. Of iets van een gezellige sfeerlamp?

2 likes