Ja en stuk muur tussen gordijn en raam is niet ideaal inderdaad. Had meer in mijn hoofd dat dat hele stuk muur gordijn zou zijn als de gordijnen geopend zijn.
Dan heb je wel echt ongelijke delen nodig!
Je kunt trouwens heel chill iemand van Veneta thuis voor advies laten komen. Dan kijken ze mee met het raam en hoe je het het mooiste kan verdelen. Is vrijblijvend, je hoeft niet per se bij ze af te nemen en zo voelde het voor mij ook totaal niet. Maar heb veel aan de adviezen gehad want ik had ook een soortgelijke situatie als dit en ben heel blij met m’n ongelijke delen haha
Hoe breed is de muur? Ik zou eerder kiezen voor 1 breed gordijn
Iets meer dan drie meter, dus dat zou ook kunnen ja. Op die manier kunnen alleen de buizen links niet worden verstopt.
Juist wel toch? Dat gordijn zou ik dan links hangen.
Iets anti-fast-fashion-maar-dan-interieur wat ik echt een leuke realisatie vind, van die dingen in je woning die je eerst een doorn in het oog zijn en waarvan je denkt, oké het heeft nu geen prioriteit maar dit gaat op de lijst van dingen die ik wel ooit wil vervangen, ik begin vast low-key te sparen.
Maar waar je na verloop van tijd gehecht aan raakt nu vind ik het niet alleen functioneel dus ach vooruit, maar ach eigenlijk past het hier prima.
Ik ga verhuizen, en in m’n nieuwe woning heb ik een hele kleine badkamer zonder daglicht. Het komt ook uit op een hal zonder raam dus je kunt er op geen enkele manier daglicht binnen krijgen. Ik was nu aan het denken om het donkere dan maar te embracen, en hem juist heel donker te verven inclusief plafond, met wat lichtere elementen erin. Beetje moody, zoiets:
Alleen is de rest van mijn interieursmaak eerder licht en kleurrijk, en is het dan niet een beetje gek dat het in die ene kamer zo anders is?
Maar ik twijfel of mij eigen stijl wel past in zo’n kleine ruimte zonder raam
Of anders nog tips om zo’n badkamer toch leuk in te richten?
Ik vind dat zelf niet per se raar. Juist leuk om in verschillende ruimtes te experimenteren met verschillende stijlen toch. Vind de laatste foto van je voorbeelden wel leuk!
Maar waarom zou je voor donker kiezen als je stijl eerder licht en kleurrijk is? Ik denk juist dat donkere kleuren de ruimte nog veel kleiner laten ogen.
Mijn stijl is ook licht en kleurrijk en ik heb ooit de fout gemaakt om de grote muur in mijn donkere woonkamer donkergroen te verven omdat ik dacht dat ik het dan gezelliger zou maken. Het stond op zich wel mooi, maar het was echt mijn ding eigenlijk niet. Toen heb ik het na een tijdje weer geverfd in een lichte mintgroene kleur en die ruimte leek 10x zo groot en veel frisser.
Ik heb m’n hal en voormalig slaapkamer (nu washok) heeeeel diep donkerblauwgrijs en ik vind dat heel mooi. Maar het maakt de ruimte wel echt donkerder en dat is best wel irritant als de ruimte ook praktisch moet zijn dus toen die kleine kamer mn slaapkamer was vond ik het heel erg knus en gezellig en fijn, maar nu het een washok is en er ook een kast voor kleding staat vind ik het heel irritant omdat (ook met het licht aan) die ruimte in z’n geheel gewoon een beetje een donker hol is geworden.
Ik kan mij voorstellen dat dat ook het geval is in een badkamer, dat het ook gewoon fijn is als je dingen goed kan zien dus dat zou ik in elk geval meenemen in je overweging
Ja, idd 1 gordijn dat je dan links hangt als het open is om de buizen te verstoppen, en op de muur rechts iets van kunst hangen @heleenmllm
Lampen!
Maar ik ga geen foto posten
Hoi, ik heb weer een nieuw dilemma. Dit keer de vensterbanken. Welke van deze twee vinden jullie het mooist? Op de achtergrond de vloer die we bijna overal hebben en de kozijnen zijn zwart
- Links (licht)
- Rechts (beige)
0 stemmers
Ik vind die beige veel mooier bij de vloer passen!
Ik vind de witte ook wat fel, maar vind die beige echt een lelijke tekening hebben. Beetje vogelpoep op beton vibes.
Hahahah goede omschrijving. Misschien hebben we niet het meest mooie stukje meegekregen
Ik moet wel zeggen, ik had over het zwarte kozijnen gelezen. Bij de vloer vind ik die lichte kunnen maar ik vind wit/ zwart bij keukens vaak ook veel te hard.
Ah op die fiets. Daar had ik nog niet over nagedacht. Bedankt voor de tip!
Oh ik vind die beige echt heel grauw en kil ogen door de koele kleuren en daardoor enorm mismatchen met de hele warme vloer. Daarom die witte mooier en neutraler bij de vloer (en mogelijk rest van het interieur).
Ik heb voor beige gestemd omdat ik bij zwarte kozijnen die witte teveel vind contrasteren. Misschien even een foto bij de kozijnen maken?