Interieurtopic #4

love it hoe ze met 2 opties begint en vervolgens eindigt met 7 opties die eigenlijk al afgevallen waren hahahaha

20 likes

Hoe zou je je algehele interieursmaak omschrijven?
Zonder groter plaatje adviseren over een detail is eigenlijk vrij lastig.

Zelf vind ik dat witte iets te contrastrijk/clean/saai ogen met de vloer en zwarte kozijnen, maar als clean je smaak is past dat misschien perfect.

3 likes

Vind dat beige ook mooi staan bij de grond buiten. Is dit in Nederland of ergens anders? Zo mooi

2 likes

Ik denk ook dat wit het mooiste is bij de kozijnen maar ook als je in huis in de toekomst misschien nog wat gaat veranderen, de vloer of meubels of muurkleur, dat wit het meest neutrale en mooiste erbij is.

2 likes

Ik hou opzich wel van clean, maar ook kleurrijk (wat nu echt wel mist haha). Maar zoals ik denk dat @quarterlife gelijk heeft en bloempotten of lampen in het raam er juist extra uitspringen met dat witte, en dat wit ook het meest neutraal is bij alle andere meubels of muur kleuren

1 like

Haha ik vind juist het tegenovergestelde mooi: natuurlijke combi’s/een geheel waar groene planten dan prachtig bij staan ipv dat het witte er zo uitspringt, voelt juist minder neutraal ofzo

9 likes

Heeft iemand ervaring met een badkamer van Ikea? Ik kan niet zoveel vinden online over de sterktes van de kasten etc. Kraanwerk zou ik eventueel van een ander merk doen maar dus vooral meubels en eventueel douchebak en wand

Wij hadden meubels, wasbak en kraan van Ikea m. Heel blij mee! Zou het zo nog een x kopen.

1 like

Wat fijn! Hoeveel jaar heb je het in gebruik gehad? Hadden jullie het zelf gemonteerd en was dat te doen?

2 likes

Niet zo lang we hebben er daarna denk ik nog maar twee jaar ofzo gewoond. (En niet vanwege de badkamer verhuisd :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:) We hebben het laten doen dus geen idee over het monteren sorry!

-weg-

6 likes

Ooh ziet er best mooi uit! Dankjewel voor je foto’s ook!

2 likes

Ik heb mijn toilet zoals die laatste foto. De rest van het huis gaat heel anders worden en sowieso ook per kamer weer anders denk ik. Ik knap kamer voor kamer op want ik vind doe-het-zelf’en leuk en heb weinig tijd of energie. Maar mijn toilet lijkt enorm op die foto en ik houd ervan.

De situatie in m’n badkamer is vergelijkbaar met die van jou en ik overweeg om die ook lekker moody te maken terzijde tijd.

Waar heb je ze vandaan? Voor m’n nieuwbouwwoning ben ik ook op zoek naar vensterbanken, maar wat een drama heb echt feeeen idee wat voor kleur en waar te kopen.

3 likes

Dan alsnog zou ik voor een beige kiezen met een andere tekening.:grimacing: Denk dat dat de reden is dat minder populair is ook. Datzelfde heb ik ook met die heel donkere, zijn net watervlekken. Dat is soms het moeilijke bij natuursteen. 1 de kleur, maar ook de tekening. Kan echt een doorn in je oog worden als je het eenmaal ziet.

De vensterbank in mijn keuken heb ik trouwens hetzelfde blad gebruikt als mijn aanrecht, dus je kan echt bij veel plekken vensterbanken bestellen/ maken als ze een granieten blad oid hebben wat je mooi vindt.

5 likes

Om er nog even een andere mening in te gooien, ik zou voor het aanrechtblad gaan! Vind dat super mooi chique ogen, zou het dan ook zeker glanzend houden. Zorgt ook voor eenheid in huis met de keuken en ook in de keuken zelf als je daar het blad terug ziet komen in de kozijnen daar.

Anders wit, dat oogt wel fris. Vind de andere opties een beetje grauw/viezig lijken door de tekening.

Oh haha lees nu pas hierboven wat @Bunnyslippers zegt, maar ja dat dus!

3 likes

@Henrydekat Wij kwamen deze tegen toen we voor het keukenblad gingen kijken. Maar ik woon in het buitenland dus denk dat de precieze locatie niet veel zin heeft om te delen. Het is in ieder geval kalksteen ‘Jura grey’ en ‘Thala grey’

@Bunnyslippers en @Musa In het raam bij de keuken (boven het aanrecht) heb ik juist gekozen voor geen vensterbank. Daar heb ik het raam gestuct en geschilderd zodat dat het keukenblad later niet zou mismatchen de vensterbank of dat een vensterbank van ander materiaal zou zijn :sweat_smile:. Ik vind meerdere materialen juist wel leuk in huis, maar dit zal ook wel te maken hebben met dat ik gewoon niet kan kiezen, hehe.

6 likes

Ja snap ik, ik ben zelf ook echt niet goed in keuzes. En jij laat al helemaal alles doen haha, ik zou echt gek worden. Zou vooral je ook niet teveel laten leiden door ons en wat je eigen gevoel zegt. Jij moet daar wonen, niet wij. Iedereen heeft een andere smaak.

3 likes

Mijn appartement begint eindelijk een beetje op een huis te lijken. Morgen de plinten, behangen, de lampen ophangen en hopelijk een begin maken met wat meubels in elkaar zetten. Hier helpen twee broers mij mee. Maandag komen vrienden helpen verven en ik heb geregeld dat de meubels in mijn oude studio ge(de)monteerd worden door een verhuisbedrijf. In de avond de sleuteloverdracht en dan hooguit nog een paar planken ophangen en dan is het af. Alleen mijn bank is uitverkocht maar ik overleef wel even zonder.

33 likes

Mooie vloer! Ik hoop dat het een plek wordt waar je veel veiligheid en geluk gaat ervaren! (Sorry beetje dramatische post in dit topic maar wilde het toch even zeggen)

5 likes

Ik ben de laatste tijd allemaal definitieve keuzes aan het maken met m’n vriend voor vloeren en keukendingen maar ik vind het zoooooo spannend. Hoe weet je nou zeker of het mooi wordt :joy: en het zijn zulke dure en definitieve dingen

2 likes