Interieurtopic #4

Je gevoel volgen!

5 likes

Ja! Dat doen we! Maar ik vind het wel eng dat ik niet echt plaatjes kan vinden van de combinatie van keuze die wij maken :joy: hopelijk is dat niet met de reden dat het vet lelijk combineert.

We hebben vandaag een oranje/rode terracotta stenen keukenvloer gekozen en een zwart granieten aanrechtblad. En we krijgen eikenhouten keukenkastjes. Ik denk dat het heel mooi wordt maar toch is het spannend!!

6 likes

Ohhhh, die terracotta vloeren vind ik altijd zo mooi!
Maar het lijkt mij ook heel moeilijk hoor om dat soort keuzes ze maken. En dan moet het ook nog een beetje een mooi geheel worden

Spannend, moet je lang wachten tot alles wordt opgeleverd?

1 like

Ja, we kiezen wat we mooi vinden en denken wel na over hoe dat samen zou komen, maar ik vind het wel moeilijk om te bepalen of dat dan ook “het mooiste” is en hoe het er werkelijk uit gaat zien. Maar ik denk wel dat het mooi wordt!

We zijn al heeeeel lang aan het wachten, maart 2022 getekend en het zou oorspronkelijk Q1 2023 opgeleverd worden
 Dus al flink vertraging. Nu gaat het goed en de laatste keer zeiden ze oplevering hopelijk eerste helft december. De laatste weken zijn we in rap tempo allemaal definitieve keuzes aan het maken na 1,5 jaar nadenken!

2 likes

Heeft iemand hier toevallig ervaring met click pvc en vloerverwarming? Wordt de vloer binnen een schappelijke tijd aangenaam warm?

Ow en iemand toevallig de ambiant pvc vloer liggen van type Vivero Warm Oak? Kan op internet eigenlijk geen plaatjes vinden uit echte huizen helaas!

2 likes

Ja ik heb dat in m’n vorige woning gehad en de vloer wordt zeker snel warm hoor! Dat was een appartement en er lag zelfs nog een geluidsdempende ondervloer onder het pvc, maar echt geen last gehad van dat het minder snel warm werd o.i.d.

2 likes

Wat voor vloer is dat? Ik vind ook echt een hele mooie kleur.

Wij hebben gekeken naar de keuken en wij zijn er uit wat betreft de indeling.

Maar de kleur van de kasten
 Wat moeilijk is dat!

Wij (ik) vinden vooral dit mooi:

En hebben de volgende frontjes en bladen gevonden in deze stijl, maar de uiteindelijke keuze is nog niet gemaakt. Daar speelt ook in mee dat elk frontje elke vorm kan krijgen en zelfs voor 450 EUR meer in een eigen kleur gespoten kan worden.

Hoe maakt je nu de juiste keuze?

6 likes

Lastige keuze, wel mooie opties!

Qua kleur kastje: vind de bovenste heel mooi, middelste wordt denk ik donkerder dan je denkt en onderste is ook leuk, maar geeft weinig contrast met de bladen. Je kunt ook nog meenemen of je keuken licht vanuit het noorden, oosten, westen of zuiden meekrijgt. Noorden is vrij koel waardoor de bovenste optie misschien de enige warmte geeft die je zoekt als ik de afbeeldingen bekijk. Ennn houd de samples bij het lenen ‘rechtop’ zoals een kastje ook gemonteerd zit. Ziet er direct anders op dan vlak op de grond.

Onze keuken heeft zeer contrast en dit compenseren we nu met gordijnen in het beter te maken. Alhoewel onze vloer ook heel licht is. Dit helpt niet mee.

Qua vorm kastje: de onderste is wat ouderwetser/klassieker en zou ik alleen kiezen als je zelf een beetje houdt van boerderijstijl of meer dat riviera maison of hoe het heet. Of wanneer je in een oud huis woont. Met het klassieke in gedachten zou een hele smalle lijst misschien wat mij betreft mooier zijn.

Qua blad: alledrie mooie opties!

4 likes

Heel erg bedankt voor je input.

We wonen inderdaad in een boerderij, vandaar deze meer klassieke keuze. Goed idee van de samples. Ik ga zeker vragen of het mogelijk is om de samples mee te nemen.

Het is allemaal zo moeilijk, ook omdat ons huis nu nog een zandbak is, dus ik moet het me maar gaan inbeelden hoe alles bij elkaar past.

2 likes

Ik vind de bovenste kleur het mooist denk ik! Lijkt ook het meest op de voorbeelden die je gepost hebt. Qua blad denk ik dat de onderste doordat het patroon zo fijn is heel snel van een afstand gewoon grijzig lijkt ipv dat je het patroon nog goed ziet? Het tweede blad lijkt me heel licht en zou ik dus idd combineren met een donkerder kastje. Lijkt me misschien ook wel het geval bij het eerste blad, zou er dan wel voor zorgen dat je er echt wel wat aders in ziet in grijs maar ook beige om te voorkomen dat het een beige keuken met bijna wit blad wordt. Is ook wel mooi als je de kleur van de kastjes een beetje terug ziet in het blad!

4 likes

Mooie keukens! Lijkt qua kleur misschien wel een beetje op wat wij ook hebben. Ik vond het kiezen ook echt super lastig want je weet nooit vantevoren hoe het er in het echt uit ziet. Wat ik heb geprobeerd is gezocht op Instagram naar hashtags van kleurennamen en materialen om een beetje te vergelijken hoe het er bij anderen uit ziet :sweat_smile:

Het is deze vloer:
https://www.meister.com/nl/producten/parketvloer-meisterparquet-longlife-ps-500-eik-harmonisch-pure-9013.html

Ik wou heel graag visgraat parket, maar het laten leggen was zo prijzig dat we een vloer hebben uitgezocht die niet aan de ondergrond gelijmd hoefde te worden en die je zelf makkelijk kon leggen. Deze vloer kun je heel makkelijk zelf in elkaar klikken, alleen alle kantjes nemen veel tijd in beslag omdat je veel plankjes op maat moet zagen.

3 likes

Ik vind je bovenste optie echt prĂĄchtig. De kleur van de kastjes is echt :heart_eyes::trophy:

4 likes

Ik kwam deze net tegen, ook heeel mooi met een sterkere ader in het blad. Mocht je het tweede kastje willen overwegen nog.

7 likes

Wat een leuke reacties en wat fijn te lezen dat ik toch kleuren heb uitgekozen wat een beetje smaakvol is.

Goed idee @Musa Ik hoop ook dat we dan een blad vinden wat goed geaderd is, Wat een goede tip @Nori, en bedankt voor de link van de vloer. Heel sfeervol. Mag ik vragen wat je uiteindelijk per M2 hebt betaald voor de vloer? @Aiden wij overwegen voor de keukenkastjes wel een frontje te nemen met een kader. De kleur gaat hoogstwaarschijnlijk richting greige gaan met een wit/grijs geaderd stenen blad, zoiets als jij deelt.

Maar zo denk ik er nu over. Ik zie het al gebeuren dat bij een proefstuk de kleuren zo tegen gaan vallen
 :see_no_evil:

2 likes

Uiteindelijk hebben we hier besteld, sorry voor de niet Nederlandse link. Daar kwam de silence mat nog bij waar de vloer op ligt. Helaas zijn de foto’s op de website super slecht, maar had wat staafjes opgestuurd gekregen en op Instagram gezocht naar anderen met Meister vloeren en vanuit daar een beetje een vergelijking gemaakt

Ik heb ook een foto van de keuken toegevoegd, lichtbeige achtig. Eerlijk gezegd hebben we ook maar gewoon wat gekozen (niet te donker, niet te licht) en uiteindelijk ben ik er super tevreden mee. Het keukenblad moet nog komen trouwens, dat hebben we pas bepaald na het plaatsen van de keuken :laughing:

Kleur van de kastjes: https://www.jotun.com/se-se/decorative/interior/colours/10678-space-interior
Kleur van de muur: LADY 0486 SILKE - InomhusfÀrg | Jotun.se

Keuken

31 likes

Wat mooi!! Ik ben benieuwd hoe de rest van je huis er wel niet uit ziet. :smiley:

4 likes

Ja! In mijn vorige woning en werkte echt als een tiet.

3 likes

Het is bijna af. Alleen de meubels in elkaar en gang behangen en verven (lichtgroen). Eettafel komt donderdag en eetstoelen zaterdag. Helaas is de ombouw van mijn kledingkast gesneuveld in de wind. Dus ik ga even marktplaats in de gaten houden of een nieuwe ombouw bij de Ikea kopen.

Foto's ervan

42 likes

Wat een fijn warm kleurtje op de muren. Dat het een gezellig najaar mag wonen in je nieuwe woning. :slight_smile:

4 likes