Interieurtopic #4

Ik zie echt maar een mini beetje vloer maar dat stukje ziet er al super mooi uit! Mag ik vragen welke het is?

1 like

Dankje! Het is deze vloer:

https://www.meister.com/nl/producten/parketvloer-meisterparquet-longlife-ps-500-eik-harmonisch-pure-9013.html

Hij ziet er in het echt wel heel anders uit dan op de website

Vloer

Misschien laat deze foto het wat beter zien, we zijn hem op dit moment nog aan het leggen

17 likes

Ohh verliefd op deze vloer! Baal op momenten als deze echt van mn gietvloer :sweat_smile:

1 like

Dankjewel, echt prachtig!

1 like

Wij krijgen volgende week de sleutel van ons nieuwe huis en ik ben al een heel eind met de muurkleuren en behangetjes van de kinderkamers. Alleen voor onze slaapkamer kom ik er nog niet helemaal uit. Ik wil achter ons hoofdbord de muurkleur door laten lopen over het plafond, zoals dit:

Maar qua kleur denk ik aan dit:

Of dit:

Kent iemand een flexa of histor kleur die hierop lijkt?

13 likes

Ik ben zo mijn sad beige interieur zat. đŸ„č Maar goed, het zit er nog geen jaar op, en mijn vriend wil niet dat het weer gewit gaat worden, dus ik moet het er mee doen.

Hebben jullie nog tips om het wat leuker/gezelliger te maken? Nieuwe gordijnen zouden we graag willen, maar dat doen we niet.
De ‘dead salmon’ muur (muur met de kast) wordt binnenkort ‘factory green’.
Er missen trouwens wat grotere planten door een tripsplaag, dus die moeten weer even aangevuld worden.

6 likes

Best leuk hoor, maar ik zou een ander vloerkleed kiezen als je het gezelliger wil hebben!

5 likes

Ik vind het sad beige wel mee vallen qua sad-heid. Ik zou wat accessoires in kleur toevoegen (bv hangpotjes met planten) en misschien kunst met wat kleur erin aan de muur?

8 likes

Eens, en ik zou ook voor een groter vloerkleed gaan @Bergson.

4 likes

Ik zou hangpotjes aan het plafond hangen waar je tv meubel staat. Die oogt nog een beetje kaal. En verder idd een groter kleed. Of iets van een gezellige sfeerlamp?

2 likes

In plaats van het plankje bij de tafel een groot schilderij/poster met veel kleur. De kleinere poster op het kastje ook eentje met kleur. Grote vaas (van gekleurd glas) op eettafel. Een tafellampje in een leuke kleur en die op tv meubel zetten. Kleed met meer kleur. Denk dat kobaltblauw, signaal groen, lichtgeel (niet oker), en fellere roze kleuren super mooi zouden staan! En wat ook nog leuk zou zijn misschien is een krukje/bijzettafeltje in een fellere kleur en daar een van de planten bij de deur op zetten. Je kan ook leuk een Ikea krukje verven bijvoorbeeld. Denk als je iets minder ‘sad beige’ wilt je vooral wat kleuren moet toevoegen anders dan grijs, beige, donker groen of oud roze voor beetje contrast

12 likes

Misschien ook nog een rond vloerkleed onder de eettafel?

2 likes

Ja ik vind de suggestie van @Espoir heel goed! Op zich vind ik je interieur mooi alleen maakt de vloer het imho een beetje flets. Maar dat is logischerwijs niet iets wat je zomaar verandert :stuck_out_tongue: dus dan is het “breken” ervan met een vloerkleed wel een goeie

4 likes

Ik mis denk ik vooral wat persoonlijkheid/kleur/beetje ‘chaos’. Weet niet of je daar van houdt maar dat maakt het denk ik wat kleurrijker en minder saai/degelijk. Wat kunst aan de muur dat niet zwart-wit is bijvoorbeeld. Ik vind het nu best wel mooi maar het zijn wel allemaal hele veilige keuzes die nu hip zijn.

12 likes

Het is ook allemaal heel fijn en klein, de meubels en de accessoires, dat is ook smaak natuurlijk, maar ik ben meer van de “grote gebaren”, iets meer statement, meer kleur, meer contrast!

11 likes

Eens met de suggesties om wat meer uit te pakken met kleuren en opvallendere elementen. Daar leent een beige achtergrond zich goed voor! Dit huis heeft bijvoorbeeld ook beige op de muur maar is niet beige: my scandinavian home: A Danish Home With Easter Touches. Posters in lijsten zijn een makkelijke manier om snel wat effect te hebben. Je kunt bijvoorbeeld de tv aan de muur hangen en er een ‘gallery wall’ omheen bouwen of het lijstje bij de eettafel vervangen door een ‘gallery wall’ met posters in lijsten. Groot gekleurd vloerkleed en opvallende bijzettafeltjes en lampen erbij en je hebt denk ik al een groot verschil.

7 likes

Ik heb alle muren in de slaapkamer Farrow and Ball Preference Red, dat is echt waanzinnig mooi en je slaapt als een baby in zo’n lekker donkere kamer. Maar misschien iets donkerder/“voller” dan wat jij zoekt. Misschien FB Eating Room Red? En dan bij gamma/formido whatever verf in die kleur laten mengen zodat je geen miljoen kwijt bent.

3 likes

Ik heb 1 wand eating room red in de slaapkamer, tis echt heel mooi geworden!

4 likes

Gamma aarderood misschien?

5 likes

Weet iemand misschien design software/website waar je eigen interieur kan ontwerpen die meubels heeft van de meest gangbare merken? Mag betaald!

1 like