Roomstyler?
Misschien een kleurrijk kleed a la Dutchbone Bid? Ik heb hem zelf ook na lang twijfelen en man man man wat ben ik er blij mee
Ik heb inmiddels van deze kleur tester binnen! En op aanraden van de verfwinkel ook een tester besteld van lab Merlot Mania, want dat lijkt me ook een hele vette kleur.
Oeh wil je laten weten hoe deze is, want was zelf ook heel benieuwd naar die kleur!
Ik heb Merlot Mania in onze slaapkamer op een muurtje zitten, echt een fantastisch mooie kleur.
Ik denk inderdaad dat een groter rond kleed heel leuk gaat zijn en misschien wat hangplanten?
Welke kleur heb je trouwens achter de tv? Ik zoek nog zo’n kleur haha
Ik ben op zoek naar redelijk dikke grijze fluwelen gordijnen, zoals op deze foto:
Het liefst zou ik het bij een bedrijf bestellen die alles op maakt maat en het ook komt ophangen, maar daar vind ik geen fluweel in deze kleur. Nu heb ik twee opties gevonden bij Ikea en Hema.
Dit is het model Sanela van Ikea, maar ben bang dat ze te dun zijn en ik zou ze dan in een naaiatelier op maat moeten laten maken.
Hema heeft het volgende model, maar ik kan de stof niet in de winkel bezichtigen noch een staaltje aanvragen.
Heeft iemand toevallig één van deze gordijnen thuis?
Heb je al staaltjes bij Veneta opgevraagd? Ik heb daar namelijk mijn gordijnen vandaan en hoewel het niet precies fluweel is lijkt het er wel erg op. Het zijn deze: https://www.veneta.com/overgordijn-enkele-plooi-costa-olifant-216255/nl/product/11908/#pc
als je een foto van mijn gordijnen wilt (heb wel een andere kleur) mag je me wel een berichtje sturen!
Ik weet niet of je leen bakker al hebt gecheckt, maar ik heb daar fluwelen verduisteringsgordijnen gekocht en die zijn echt mooi zwaar en dik. Ze hadden 1,5 jaar terug echt heel veel kleuren in elk geval.
Leen Bakker heeft inderdaad mooie fluwelen gordijnen, maar ze hebben daar helaas geen grijs! Anders had ik daar absoluut besteld.
Ik heb de gordijnen van de hema in mostergeel. Ze zijn een redelijk zware stof. Weet niet of ze ook echt verduisterend zijn als je dat zoekt. Hier hangen ze op mijn werkkamer en zijn vooral om de zon tegen te houden en daar werken ze goed tegen.
De gordijnen van Ikea kan je wel zelf op maat maken met zo’n opstrijkbare zoomband
Ik bedoel eerder het op maat maken in de breedte, het zijn twee stukken van 140 cm maar één van mijn ramen in 4 meter breed.
Ik heb dit zelf opgelost door 2x2 stukken aan elkaar te naaien. Heel simpel gewoon met een stiksteek op de naaimachine.
Ik heb wel andere stof dus weet niet of dat ook een optie is met dik/zwaar fluweel
Maar ik heb geen naaimachine, dus ik zou het dan vragen aan het naaiatelier waar ik normaal voor mijn kleding kom (dat is geen probleem verder).
Ik heb dikke fluwelen gordijnen in volgens mij precies de kleur die je bedoelt (iig de kleur van het plaatje van de ikea gordijnen in je post), op maat laten maken bij de Greef, zo’n stoffenwinkel. Misschien kun je daar iets mee? Ik was gewoon naar die winkel gegaan en daar hadden ze een boek met stalen, o.a. ook allerlei tinten fluweel.
Ik ga zelfs over een paar maanden (weet nog niet precies wanneer, kan ook over een half jaar pas zijn) verhuizen, en heb deze gordijnen dan over. Wel een long shot natuurlijk maar ik dacht ik meld het toch maar.
Dune van Erik Kuster, maar wij hebben ‘m in een merkloze verf laten mengen.
Thanks iedereen voor de goede opties! Ben al druk aan het kijken voor een nieuw vloerkleed en voor iets met plantjes aan de wand. Ook iets meer kleurige accessoires (ik hou idd van roze, groen en zwart ).
Heeft iemand toevallig de buisframestoelen van Zuiver? Ik wil graag weten hoe de kwaliteit is na langere tijd. Of iemand die andere meubels heeft van Zuiver die iets over de kwaliteit kan zeggen?
Ik wil ze vanavond bestellen, moet alleen nog even de knoop doorhakken over de kleur.
Hier gaan ze al 10 jaar goed mee. Stof wordt bij de iets lichtere kleuren wel wat viezig, maarja dat is logisch en ook prima op te lossen.
Bedankt voor deze tip! Ik heb dit net met een kastje gedaan, ziet er weer heel mooi uit.