Interieurtopic #4

ja plus het moet bij mij twee trappen af op af :grimacing: ain’t nobody gonna sjouw with that
maar misschien goeie tip voor iemand anders

2 likes

Iedereen een mening over het model van de bank terwijl die meid alleen advies vroeg over de kleur. :joy:

51 likes

Dat heb je volledig zelf in de hand met je keuze voor stoffen hoor.

haha ja, forum is as forum does

22 likes

Ahjoh jij zit straks op je enorme chille bank te chillen en te grinniken om hoe onhandig je chilbank zou zijn als je wekelijks je schoonfamilie op de bank zou moeten ontvangen.

6 likes

ik lig overdwars op mn chaise longue mn vloer te likken waar niemand behalve ik overheen loopt :smiling_face_with_three_hearts:

31 likes

Neem gewoon alleen het chaise longue gedeelte nemen. Bezoek kan toch gewoon op een krukje zitten?

4 likes

Nee, ik vind het helemaal niks, ik zit gewoon liever, sowieso krijg ik snel last van m’n rug als ik zo half zit/lig. Voor bezoek vind ik het sowieso niks, echt lekker zitten doe je niet op dat gedeelte want je hebt geen rugleuning.

Edit: precies wat @Willem uitgetekend heeft dus. Ik ben tram 3 blije poppetjes.

@ezw als ik er aan denk maak ik vanavond even een foto!

2 likes

Ja misschien is België anders (al betwijfel ik het), maar ik heb wel eens advies gezocht voor eetkamerstoelen en dat was al tegen de 200 euro voor 1 stoel :sweat_smile: Logisch ook, want het is echt vakmanschap/ambacht, maar een grote bank met een hoek erin en kussens etc zal wel helemaal veel kosten.
Ik vind het dan ook vrij overbodig als het als optie wordt vermeld in een advertentie want leuk dat je vraagprijs prima is, maar het stofferen maakt de prijs pas echt en die bijna 1000 euro extra voor stofferen had ik niet gebudgeteerd :sweat_smile:

4 likes

Ik heb een lelijke witte kledingkast waar ik wel klaar mee ben, en nu had ik het idee om deze te wrappen met plakfolie! Iemand een tip waar ze dat mooi en enigzins betaalbaar verkopen? Bij de bauhaus vond ik alleen maar glitter, marmer en houtlook, nu zag ik bij de hornbach deze: D-C-FIX Plakfolie uni zijdemat 67,5x200 cm kopen! | HORNBACH, en dat vind ik best leuk, maar wie weet kan ik veel beter ergens anders heen!

1 like

Ik heb met dit folie een sidetable van rood naar wit-met-houtlook geswapt. En ik ben best tevreden. Qua krassen houdt het zit heel goed, op basis hiervan zou ik de matte versie wel aan durven.
Vooral de randjes kosten veel tijd om netjes te krijgen. De grote vlakken heb ik gedaan met de natte methode en een föhn. Werd mooi glad maar vergde wel even oefening.

1 like

Mooi folie! Met de breedte zit het gelukkig wel goed, de kastdeurtjes zijn nog niet eens 45cm namelijk! En het was een redelijk goedkope kast, die we tweedehands gekregen hebben. Voelt een beetje zonde om er dan voor >200 euro aan plakfolie op te doen.

2 likes

Ik heb geen ervaring met wrappen, maar qua kosten is verven misschien een goedkopere optie?

het is van dat typische keukenkastjes materiaal, ben bang dat verven niet mooi wordt (of je moet het heel goed opschuren)

2 likes

Met een goede primer en goede lak zou het wel moeten kunnen! Heb bijvoorbeeld mijn pax kasten geverfd en het zit er echt perfect op en een vriendin van mij haar Ikea keukenkastjes!

Ik kan niet kiezen tussen twee tv-meubels:

0 stemmers

5 likes

Oh allebei prachtig maar ze zijn mega verschillend qua stijl! Ligt heel erg aan je andere meubels (met name je bank en salontafel) welke t beste past denk ik.

16 likes

Die ene op pootjes, alleen al omdat je misschien je indeling een keer wil veranderen.

2 likes

Ze passen allebei prima in mijn interieur! Ik mix en match liever dan alles in één stijl.

2 likes

Wij hebben de deuren van de kledingkast ook beplakt. Folie was best prijzig, maar nieuwe kastdeuren zijn veel duurder en het was goede dikke kwaliteit en je kon proefjes aanvragen.

3 likes