Ik ben gek op printjes en zou eerder zoiets doen.
Ik zou in elk geval niet een houtprint doen, omdat ik dingen die mooie natuurlijke materialen moeten nabootsen eigenlijk altijd lelijk vind haha. Maar daarin verschillen smaken natuurlijk!
Ik denk dat ik sowieso een effen kleur zou doen en die kast dan behandelen alsof het een muur is dus één “rustige” kleur (en ik zou iets donkers kiezen denk ik, donkergroen ofzo, maar dat is gewoon voorkeur). Ik vind @Sia haar suggestie wel een goeie!
Wat gebruiken jullie als opbergkast? Ik wil een kast in de studeerkamer, naast 2 billy boekenkasten in eikenfineer, om random troepjes op te ruimen die nergens anders plek hebben. Maar geen idee wat dan precies handig is, ik wil sowieso deels deurtjes…
Ik heb een heel oude hoge dressoirkast, onder heeft ie deurtjes en erboven laatjes, daarboven glazen deurtjes maar die heb ik eruit gehaald, daar staan “gezellige” troepjes.
Er zijn Billy’s met de onderste helft deuren! Je kunt ook bijv. tussen de 2 Billy’s een ‘halve’ met deuren zetten, dan kun je mooie troepjes er op decoreren en alles wat je echt opgeruimd wil hebben achter de deurtjes doen
Ahja dat is misschien wel een goed idee! Dan creëer ik tenminste wat eenheid in die muur. Thanks!
Ik heb een oude kallax achtige kast die we over hadden in dezelfde kleur van de muur geschilderd (aangezien er muurverf over was) en daarin deels kartonnen opbergdozen gezet voor kleinere dingen. Zoals 629303 elektronica kabeltjes. En dan de dozen gelabeld zodat ik ook nog weet wat waar in zit.
Pffff kan niet kiezen tussen deze twee, haha! Als je een van de twee op de muren hebt: welke hebben jullie and why?
Lees zo veel wisselende verhalen. Te geel, te wit. En ik weet dat het persoonlijk is, maar misschien helpt het net met besluiten.
- Ral 9010
- Ral 9016
0 stemmers
Ik zou sowieso ook in je huis kijken hoe het uitpakt. Ik heb een heel licht jaren '30 huis in redelijk originele staat waar 9010 veel mooier en warmer stond dan 9016. Die laatste werd echt te kil, mede door de lichtinval.
Het ligt ook aan het type huis! Een jaren ‘30 woning zou ik altijd 9010 kiezen. Een nieuwbouwwoning eerder 9016. En het hangt ook af van de rest van je meubels en kleuren op de muur. Bij warmere kleuren zou ik het zelf combineren met 9016.
Voor ons nieuwe huis, waar we nu aan het klussen zijn, heb ik trouwens voor 9003 gekozen. Vind dat nog net iets mooier dan 9016.
Dit. Ik kan het allebei mooi vinden, maar hangt echt af van je interieur. En je kozijnen. Mijn kozijnen waren al 9010 en die ging ik niet opnieuw doen, dan zouden ze te gelig worden met 9016.
Vrijdag komen de nieuwe kozijnen. Dat is volgens mij de ral 9001 (Edit: weet ik niet zeker moet ik ff terugzoeken, iig creme) kozijnen, niet de spierwitte.
Interieur is warm en veel hout! Huis is van 1990.
Ja dit! Ik heb ooit 9016 op de muren gehad en 9010 op de kozijnen en die kozijnen die leken alsof iemand er jarenlang zware shag had gerookt (wat dan alleen op de kozijnen was uitgeslagen haha)
Oeh dit is een goede, niet over nagedacht. Dan moet het 9010 worden denk ik. Want we hebben creme kozijnen, geen spierwitte.
Ik heb een heel donker huis en waar 9016 in de bouwmarkt bijna blauw wit is is het dat in mijn huis helemaal niet. Zo ontzettend afhankelijk van hoe licht je woning is etc
Ik zou 9010 kiezen. Vind het zelf wel fijn dat er iets van warmte in zit en dat ald je het met koele kleuren combineert het niet meteen heel kil word.
Laatst heb ik 9003 gedaan, want dat is vergrijst wit. Echt heel blij mee. Dan is het niet pijn aan je ogen wit, maar ook niet gelig. Dat gelige vind ik echt heel lelijk.
en als toevoeging op de anderen: het is ook afhankelijk van je lichtinval. Bepaalde tint wit ziet er op het noorden anders uit dan op het zuiden…
Misschien kun je testers uitproberen? Ik denk dat dat al veel duidelijk zal maken.
Ik heb een licht eiken vloer en had bedacht dat ik alles heel warm wilde in huis. Ik had deze warme kleur wit uitgezocht:
Was best duur om alles te verven en het was zo lelijk geworden!!! Het leek zelfs een beetje smoezelig ofzo.
Nu heb ik alles opnieuw geverfd met 9010 en het is een wereld van verschil. Heel fris en nieuw/schoon in vergelijking.
En als ik hier van sommigen dan lees dat het gelig oogt kan ik me dat niet voorstellen. Ik denk dus inderdaad dat lichtinval heel veel uitmaakt
Thank you allemaal voor de ervaringen! Ga idd testers kopen, wordt vervolgd. Welk merk hebben jullie gebruikt?