Interieurtopic #4

Ik zou dan slag groter kiezen als je chais longue wil. Nu lijkt het eerder vergelijking 3 persoonsbank met 2 persoonsbank+chaise longue.
Zoals @Nysmn het heeft lijkt mij prima.
Ik vind met zijn drietjes zo naast elkaar trouwens ook awkward, je nek hele tijd draaien en je zit enorm dicht op elkaar. Pak dan liever gewoon een keukenstoel erbij.

5 likes

Haha dit ja. Alleen als je een film kijkt en met z’n 3en dezelfde kant op wilt kijken is dat zinvol, verder kan je toch juist niet gezellig kletsen als je met 3 naast elkaar zit. Met meer dan 2 mensen is het sowieso gezelliger om een (luie) stoel (semi) tegenover de bank te hebben. (Of op z’n minst een fatsoenlijke hoekbank dus)

6 likes

Wij hebben ook een tijdje een chaise gehad en ook echt spijt van gehad. Ik haat het sowieso om zonder rugleuning op een bank te zitten, dus eigenlijk is er idd maar 1 normale zitplek. En dat loungen/chillen met vriendinnen klinkt leuk, maar dat is maar 20% van de visite die langs komt en met de rest wens ik NIET zo te chillen hahaha. (De partners van vriendinnen bijvoorbeeld, ouders, schoonouders, verdere familie en schoonfamilie, vrienden van mijn vriend etc.)

2 likes

Oh ik wel hoor, wil dat iedereen zich op z’n gemak voelt bij mij en rustig de voeten omhoog doet als ze daar zin in hebben.

5 likes

Oh dat zeker, maar ik bedoel dat ik er niet noodgedwongen tegenaan hoef te liggen op zo’n kleine bank die maar 1 zitplek heeft.

1 like

Nee okee tegenaan niet, maar dat hoeft dan juist niet als je eentje bijv in de hoek met de benen omhoog en de ander in de andere hoek met de benen omhoog en nog een paar in fauteuils ertegenover zet.

Maargoed ik heb hier ook al posts gelezen van mensen die het vies vinden als hun gasten met sokken op hun bank zitten :joy: dus die smetvrezerige mensen mogen thuisblijven van mij :smile:

1 like

Met fauteuils er nog bij niet idd! Maar toen wij die chaise hadden, hadden we geen plek voor fauteils en daardoor heb ik wel praktische zitplaatsen gemist. Nu hebben we de alom gehate grote hoekbank, zodat je veel zitplekken met rugleuning hebt, maar ook de optie om in die hoek met je benen omhoog te zitten.

2 likes

hebben jullie zo vaak visite dan? ik niet eigenlijk dus was ook niet van plan daar rekening mee te houden in mn interieur

75 likes

Zou vooral een bank kopen voor jezelf en niet voor visite. Je zit/ligt er zelf het vaakst.

27 likes

Ik heb precies hetzelfde bezwaar tegen een chaise lounge. Ik heb hier zo een spijt van. Ik heb dus wel vaak visite en ik irriteer me iedere keer weer aan de onmogelijkheden.

Mijn volgende bankopstelling wordt ook een tweezits + driezits of driezits met losse stoelen. Als ik languit wil liggen neem ik dan wel de bank in beslag of koop ik een bijpassend voetenbankje.

5 likes

Ik heb ook een gigantische bank. Hij zit fantastisch maar de bank is wel echt te groot :joy:. Gekocht tijdens de lockdown en ik ging van 39m2 naar 90m2 dus ik dacht dat alles GROOT kon.
Geen spijt want hij zit echt fantastisch, maar zou wel eff kijken of het past.
Kan je liken als je foto hebt gezien? Haal ik m daarna weg.

3 likes

gezien, heel leuk! welke is dit?

2 likes

Clay bank van fest, de kleur was olive oid dacht ik.

2 likes

ja dacht ik al, die had ik gekocht als ik miljonair was haha. heb t opgemeten bij mij en het gaat prima passen verder dus komt goed

3 likes

Grappig, wij wilden na onze bank met chaise longue “wat anders” en kozen een losse bank met een hocker. Nouuu wat een spijt zeg, dat is het toch gewoon net niet. En wij willen gewoon graag een hangbank dus verlies genomen en nu een grote hoekbank. Voordeel tov een chaise longue: ook zitplekken aan de korte kant zegmaar.

4 likes

Er staan wel een paar Fest banken model Clay te koop op Whoppah en marktplaats. Maar moet je een tweedehands bank niet erg vinden en de kleuren komen niet helemaal overeen.

FEST fluwelen designbank | € 2.200 | Whoppah helaas wel een stuk duurder nog dan die andere uit je post.

Fest clay hoekbank longchair
Bieden

En nog paar met chaise longue aan de rechterkant, maar wel grijs.

2 likes

ah thanks, lief dat je bent gaan kijken. ik hou marktplaats en whoppah ook in de gaten, maar het is inderdaad vooral veel grijs. ik vind het niet erg om meer te betalen hoor, en tweedehands vind ik ook geen probleem, maar ik wil wel echt een kleur en geen grijs! (en chaise links haha)

1 like

Mijn bank met chaise longue is echt de beste aankoop die ik heb gedaan in het afgelopen jaar, dus zeker doen @ezw Bij mij zeiden mensen ook van ‘en je bezoek dan???’ en eerlijk: 0 over nagedacht. Als hier bezoek is, wat best vaak is, zitten we toch bijna altijd aan de eettafel en anders hebben ze pech als het niet fijn is. Ik woon alleen en hoef niets met niemand te delen, dus ik ga al helemaal geen rekening houden met de eventuele wensen van bezoek dat hier toch vaak maar een paar uur is lol. Ik zeg doen in groen!!!

12 likes

Als je alleen bent snap ik niet zo goed wat de meerwaarde van het langere deel is, je kunt toch ook languit op een gewone bank gaan zitten. Naar mijn idee wordt zo’n hoekbank pas een plus als je met twee bent, of mis ik iets en heb ik eigenlijk ook een hoekbank nodig?

2 likes

Dat kan ik op mijn bank ook maar ik kies toch liever voor het andere deel omdat languit en dan recht naar de tv kijken lekkerder is dan languit en naar rechts moeten kijken.

26 likes