Interieurtopic #4

Zou 9010 doen als je twijfelt. Dat staat overal mooi. Vind zelf 9016 het mooist, maar dat kan niet overal.

5 likes

Ik zou 9010 kiezen. Vind het zelf wel fijn dat er iets van warmte in zit en dat ald je het met koele kleuren combineert het niet meteen heel kil word.

2 likes

Laatst heb ik 9003 gedaan, want dat is vergrijst wit. Echt heel blij mee. Dan is het niet pijn aan je ogen wit, maar ook niet gelig. Dat gelige vind ik echt heel lelijk.

3 likes

en als toevoeging op de anderen: het is ook afhankelijk van je lichtinval. Bepaalde tint wit ziet er op het noorden anders uit dan op het zuiden…

2 likes

Misschien kun je testers uitproberen? Ik denk dat dat al veel duidelijk zal maken.

Ik heb een licht eiken vloer en had bedacht dat ik alles heel warm wilde in huis. Ik had deze warme kleur wit uitgezocht:

Was best duur om alles te verven en het was zo lelijk geworden!!! Het leek zelfs een beetje smoezelig ofzo.
Nu heb ik alles opnieuw geverfd met 9010 en het is een wereld van verschil. Heel fris en nieuw/schoon in vergelijking.
En als ik hier van sommigen dan lees dat het gelig oogt kan ik me dat niet voorstellen. Ik denk dus inderdaad dat lichtinval heel veel uitmaakt

2 likes

Thank you allemaal voor de ervaringen! Ga idd testers kopen, wordt vervolgd. Welk merk hebben jullie gebruikt?

Heb je misschien tips voor primer/lak? Ik ga ook binnenkort mijn pax verven! Heb je met of zonder schuren gedaan, ik lees daar tegenovergestelde dingen over en weet het nu niet meer zo goed.

Perfection van praxis kwam een jaar of twee geleden als beste koop uit de Consumentenbond test, wij vinden het fijne verf!

2 likes

Ik kan je echt aanraden om sikkens alpha rezisto easyclean te kopen. Die verf is niet goedkoop, maar echt sterk en goed schoon te maken. Ik heb alle muren in ons huis 6 jaar geleden met bouwmarktverf geverfd en ben nu alles stap voor stap aan het overschilderen want het zag er echt al heel snel vies uit.

5 likes

Ik heb een tijdje terug m’n pax geverfd en het zit er nog top op!

Zeker na echte laag licht opschuren. Ik heb trouwens de primer Zinsser Bin gebruikt.

Ik heb deze primer en lak (2 lagen) gebruikt (online besteld) en heb niet geschuurd. Ik heb verder niet veel bijzonders gedaan behalve goed schoonmaken en ontvetten en tussen de lagen door goed laten drogen. En het echt per onderdeel doen (ik deed deur voor deur) zodat je snel kan werken en minder strepen krijgt. En gewoon goed dik aanzetten (niet te dik natuurlijk, maar zeker niet te dun). Ik vond het echt heel makkelijk en het is heel mooi geworden!

2 likes

Via ING rentepunten kan je ook korting krijgen op dutchbone!

2 likes

Persoonlijk vind ik de kleur die illustratrice Liekeland in haar uitbouw op de deuren heeft zitten echt prachtig. Een soort donkergroen. Zou hier ook mooi staan. Wel mat doen ◡̈

2 likes

Ik zie momenteel niks in de puntenwinkel.

2 likes

Niet helemaal interieur, meer een verbouwing, maar ik ga een huis bezichtigen wat ik van top tot teen helemaal mooi vind, op de (ligging van de) keuken na.
Ik ben benieuwd naar hoe jullie denken over oplossingen.
Ik zou in elk geval de achterkant vervangen voor een schuifpui en wil de mogelijkheden onderzoeken van een kleine uitbouw. Het doel is meer licht die keuken in krijgen en hem misschien net iets ruimer maken, maar ik weet niet helemaal hoe ik het voor me moet zien wat de mogelijkheden zouden zijn.

Uiteraard zou ik tegen die tijd gewoon met een aannemer schakelen, dit is gewoon nadenken zodat ik vast wat in m’n hoofd heb als ik er echt sta.

7 likes

Ik denk eigenlijk wel dat dit de mooiste ligging is als je verder alles mooi vindt en niet rigoureus gaat verbouwen. Op een andere plek verklein je de leefruimte enorm. Zou kijken of je een stuk berging in het huis kan trekken zodat je de keuken langer maakt evt met een kleine uitbouw. Zou je in dat verlengde stuk nog een raam kunnen plaatsen qua licht. Maar dat is wel echt ongelofelijk duur omdat je veel werk doet voor heel weinig vierkante meters.

Denk dat een lichtere keuken, niet grijs op grijs, zonder zwarte achterwand ook al veel kan doen. Zou het zelf denk ik eerder zo laten en leuker aankleden

4 likes

Een gedeelte van de berging bij de keuken betrekken en in dat gedeelte een lichtstraat plaatsen.

En inderdaad een lichtere keuken. En je zou ook nog de poort tussen de woonkamer en keuken kunnen vergroten.

4 likes

Ik zou die twee kleine muurtjes van de doorgang naar de keuken weg halen en de doorgang uitbreken tot het plafond. Je kunt dan misschien een kleine u-keuken nemen met een barretje waar nu dat muurtje staat. M’n broer had zo’n zelfde indeling en door het verwijderen van dat muurtje aangrenzend aan het fornuis creeer je al zoveel “lucht”.

10 likes

In een aflevering van de moeite waard (die 2 broers dacht ik) hebben ze een gedeelte van de berging gebruikt. En bij een aflevering van kopen zonder kijken hebben ze die 2 kleine muren in de doorgang weggehaald en de keuken om de muur heen gebouwd. Dat was afgelopen seizoen maar weet niet meer welke aflevering

3 likes

En anders de deur de andere kant op laten draaien, @anon86562306? Dat het niet tegen de keuken aan komt.

En ik zou, zoals @Bailey ook zegt, de doorgang ook doorbreken tot het plafond, ipv dat gekke randje dat er nu nog zit.

2 likes