Interieurtopic #4

@anon86562306 ik zou zoiets doen waardoor je keuken groter en ruimtelijker wordt, en dan schuifpui + groot raam daar om de hoek waardoor je veel licht krijgt. En je keuken een lichtere kleur geven helpt ook denk ik.

6 likes

Ik zou een klein stukje van de bijkeuken bij de keuken trekken (rood). Dan krijg je een iets grotere keuken (groen). Als je het raampje wat daar nu zit dan (bijna) tot de grond maakt, heb je vanuit daar extra licht in de keuken (oranje). Zou ook kijken of je die twee muurtjes kunt weghalen, dan heb je ook nog meer licht vanuit de kamer.

Edit: Ah bijna hetzelfde als @the.rebel.club zie ik!

4 likes

Klopt het dat het een houten berging is? Ik zou wel goed kijken of je dat makkelijk als uitbreiding kan en wil gebruiken. Is het stevig, blijvend en geĂŻsoleerd? Anders moet je de berging (deels) herbouwen en krijg je een heel ander prijskaartje.

4 likes

Klopt, dat weet ik nog niet. Heb volgende week vrijdag pas de bezichtiging helaas, maar dit is wel 1 van de dingen die ik graag wil weten. De cvketel en aansluiting voor wasmachine en droger zit daar ook.

Dankjewel voor al jullie input, heeft zeker nieuwe ideeën gegeven!
Ik heb zelf nog een beetje zitten tekenen en kijken en met m’n man besproken en ik denk dat onze voorkeur uitgaat naar:

-Blauw = schuifpui
-Rood = muurtjes eruit (deur naar de berging vervangen voor een mooiere deur met meer glas, maar wel laten zitten voor extra isolatie. Hij gaat de berging in open, dus als hij open staat zit ie ook niet in de weg)
-Uvorm maken met werkblad voor een bar (de deur de woonkamer in zit nog een stukje verder opzij, die komt niet in de weg van een stukje muur eruit).
-Geel = 1 lange doorlopende inbouwkastenwand in de berging
-Daarboven in de berging een grote lichtstraat, het liefst zoiets:

4 likes

Hoeveel wandelruimte heb je tussen de lange kastenwand en het stukje dat je wilt laten aangrenzen aan je fornuis? Ben je niet te ingesloten? En de eventuele kasten aan je fornuis, ga ervan uit dat je daar niet zal zitten, kunnen alleen open als niemand daar staat te koken.

2 likes

Ik zou even heel goed kijken of je er dan nog wel een eettafel bank etc in kwijt kan. Je woonkamer is 7.7 bij 3.2. Als je een barretje plaatst verlies je 60 cm + loopruimte op 3.2 meter. Dan kun je daar dus niet echt meer een eettafel in kwijt en dat zou wel de meest logische plek zijn. Zou het even op schaal uittekenen ervan uitgaand dat je minimaal 60cm rondom een tafel nodig hebt om te kunnen zitten + 60cm om erlangs te kunnen als er mensen zitten

5 likes

Mooi plan denk ik, al zou ik de lange kasten wand zelf niet te ‘vroeg’ laten beginnen maar het aanrecht wel nog een stukje doortrekken. Gaat meer optische ruimte geven denk ik. En weet je zeker dat je je hele berging/schuur wilt opofferen? Ik ben zelf erg gehecht aan mijn schuurtje voor opslag van zaken die je niet in een keukenkast wil.

3 likes

Ik ben niet van plan de keuken door te trekken de berging in. Dan moet er een stuk buitenmuur uit en een draagbalk geplaatst worden, vind ik te ingrijpend voor te weinig winst. We zijn van plan een klein fietsenschuurtje dan nog in een hoekje in de tuin te zetten, dat geeft ons voldoende buitenbergruimte om van de berging wel echt ‘binnen’ te maken.

Maar goed. Allemaal nog vooraf gefantaseer, heb volgende week vrijdag pas de eerste bezichtiging, misschien vind ik het wel helemaal niks allemaal haha

ik ben er quasi zeker van dat je die stukjes muur niet volledig weg kan halen wegens stabiliteit, of het zal prijzig worden

8 likes

Als het te ingrijpend en prijzig wordt laat ik het misschien wel zoals het is inderdaad. Het idee van een lichtstraat in de berging helpt me al in elk geval bij meer licht die hoek in krijgen, wat ik erg belangrijk zou vinden en ik hoop dan dat misschien het stukje naast het fornuis weg zou kunnen.
Maar ik snap dat het allemaal niet zomaar kan nee, wilde nu vooral wat brainstormen over mogelijkheden en dat heeft me iig een paar ideeën opgeleverd en wat tips wat handig is om over na te denken.

2 likes

Oh ja dat mag hoor! Ik wou het alleen even aankaarten omdat iedereen die muurtjes eruit wilt slopen maar dat zal niet makkelijk zijn, zeker het stuk dat tegen de gevelwand staat.

Wat zit er trouwens boven je keuken?

3 likes

@anon86562306 staat er ook een ander huis in de straat te koop op Funda (of heeft recent te koop gestaan) waarbij ze een andere indeling hebben? Ik haal daar meestal m’n inspiratie ook vandaan qua plattegrond

1 like

Nee, helaas niet. En de woningen zijn ook niet heel erg gelijk ofzo, dit is een huis uit 1923, de rest ook rond die tijd maar dus allemaal wel heel verschillend.

@Ainu de badkamer en een slaapkamer

1 like

oke jongens ik heb gekozen en besteld! het is geworden
 . 

deze bank

maar dan een zitje smaller

:cowboy_hat_face:

106 likes

Wat een geweldige kleur en stof!

1 like

Die kleur :heart_eyes::heart_eyes:

5 likes

Heel mooi! Is het een bank van naduvi? Heb je toevallig ook ergens kunnen proefzitten?

3 likes

hij is van zitmaxx, die hebben een showroom in Ter Aar!

edit, voor de lol nog even een heel skeer plaatje van wat ik van plan ben in mn woonkamer

50 likes

Ziet er meeeega comfi uit

1 like

Oja deze stond ook hoog op mijn lijstje maar de maten waren niet goed. Leuke kleur!

4 likes