Interieurtopic #4

je kan hem aanpassen op de site, of wist je dat?
deze zat trouwens 100 keer lekkerder dan de ‘candy’ bank van die winkel die ik eerst op het oog had. volgens mij is dat een hele populaire bank dus ik zeg het maar ff

2 likes

Niet de onderdelen zelf denk ik toch? Nouja we hebben al een andere haha

1 like

nee de onderdelen zelf niet inderdaad

1 like

De muren vandaag geschilderd!

Heel blij mee, maakt het een stuk minder beige allemaal. Wandplankje in de keuken was een spontaan plan, maar ook blij mee!

87 likes

Ik wil een ikea lack plank verven, wat heb ik daar voor nodig wat betreft verf/lak/primer?

Schuurpapier en ontvetter heb ik al maar het is me niet helemaal duidelijk met welk product ik het beste kan kopen om de kleur er op te krijgen.

1 like

Heel mooi!

2 likes

Mooie kleur!

3 likes

Erg mooie kleur. Ook in combinatie met de kleur van die wandplankjes. En wat een heerlijk licht valt er volgens mij daarbinnen.

5 likes

Ik ga deze week ook een Lack meubeltje verven (in afwachting van een bedrijf die een een tvmeubel gaat uitbrengen die niet saai/wit/hout/zwart/gigantisch/lelijk is). Ben van plan ‘m fijn op te schuren en dan gewone binnenlak erop te doen. Zonder primer want geen zin in haha. Ben benieuwd.

2 likes

Ik heb net een nieuwe keuken laten plaatsen maar ik ben nog op zoek naar tegels voor de keukenwand. Ik heb nu enkele opties maar ik twijfel enorm.
Hebben jullie tips om de keuze te maken?

Concreet: mijn keuken is an sich al niet de standaardkeuken. De kasten zijn redelijk strak en simpel, maar ik heb wel voor een speciale kleur gekozen (vieux rosé). Ik houd enorm van kleur in mijn interieur, mijn stijl is ook eerder “clutter chic” zoals TikTok het zou noemen :stuck_out_tongue: Nu twijfel ik tussen strakke witte tegels (veilig, maar ik zou wel voor de matte uitvoering kiezen) of roze Marokkaanse tegels (dus met een beetje structuur erin) die net één tint lichter zijn dan mijn kasten. Die laatste vind ik gevoelsmatig het mooiste en het meeste “ik”, maar ik ben bang dat het allemaal too much zal zijn. Mijn tablet is clean wit met een grijze ader (subtiel marmerpatroon).

Mocht ik voor de witte tegels kiezen, dan zou ik voor een visgraatmotief gaan of allemaal verticaal op een rijtje naast elkaar om het geheel minder saai te maken. Ook kan ik nog spelen met de kleur van de voegen (zwart of vieux rosé?) om het wat meer ‘ik’ te maken mocht ik voor de witte tegels gaan.

Ik hoef niet per se te horen wat jullie zouden kiezen (want smaak is persoonlijk) maar ik vraag me vooral af hoe je dergelijke keuze maakt, ik vind het zoooo moeilijk.

PS. De staaltjes van de tegels liggen hier gewoon en ik heb ze al in allerei mogelijk licht bekeken.

2 likes

Tegels vervang je toch relatief makkelijk dus ik zou voor die roze gaan. Klinkt cool!!

5 likes

Ga voor roos, that’s it. Het is jouw huis, je zegt dat het meer uw ding is.
Ik heb mij alle “gewaagde keuzes” geen enkel moment beklaagd en elke keer als ik ernaar kijk dan blijf ik content. Zou niet willen gaan voor een veilige keuze als het huis is waar ik voor betaal en elke keer op moet kijken.

33 likes

Wit klinkt als een tweede keuze en waarom veilig als je er weg van bent

5 likes

Wel leuk om hier eens tegengeluid te horen want iedereen in mijn omgeving zegt “oei, ik zou toch op veilig spelen”. Maar zij zouden überhaupt geen roze keuken kiezen (hoewel ik wel van iedereen hoor dat ze het toch mooi vinden).

7 likes

Mijn beste vriendin zei dat ik voor een veilige kleur zoals skimming stone op de muren moest gaan want dan kan je altijd kleur toevoegen door accesoires.
Heb geantwoord dat ik met een groene keuken ver verwijderd ben van “a pop of colour here and there”

Heb je foto’s van je keuken en de tegels?

10 likes

Roze Marokkaanse tegels :ok_hand:t3:

Maar om je vraag te beantwoorden: aangezien je ook al oudroze kasten hebt denk ik dat het juist eerder een geheel zal worden. Een contrasterende kleur zou het bonter maken, en ook eerder “much” en dat geldt misschien ook wel voor wit.

4 likes

Ik heb niet echt hele duidelijke foto’s van het geheel en omdat ik nu de planken en wanden aan het primeren ben is alles afgedekt en kan ik even geen nieuwe foto’s nemen. Maar hier wat ik nog zitten had in mijn camerarol:

Overzichtsfoto met alle staaltjes, dit toont vooral de muur waar de tegels tegen moeten komen.
De tegels zouden tot onder de dampkap (die nog aangesloten moet worden) komen:

IRL zijn de andere roze staaltjes niet zo passend, hierbij de roze Marokkaanse tegel waar ik het meest enthousiast over ben (op de voorgrond, op de achtergrond zijn andere tegels die ik minder vind):

En hierbij close-up van de witte matte tegels (even voor het kleur, want ik zou ze wel sowieso in een ander patroon nemen):

Zoals je kan zien is het echt nog een work in progress.
De keuken is open en een geheel met de woonkamer. Behalve één accentmuur in een hoek is alles daar een tint ecru, die kleur zou ik doortrekken op de muren, wanden en planken.

PS. Het lijkt alsof de kasten niet recht hangen maar dat is omdat een van die kasten de vaatwasser is die lichtjes open stond toen ik de foto nam :slight_smile:

29 likes

Net als de rest zou ik in jouw geval gewoon die roze tegels kiezen! Wil verder nog zeggen dat witte tegels met roze voegen mij ook wel heel cool lijkt.

Jaloers wel dat je dit helemaal zelf zo kan kiezen!! Ik zou die luxe goed benutten. Ik heb helaas nog een partner waar ik rekening mee moet houden (die gelukkig op zich nooit saai en standaard en veilig wil, maar wel een mening heeft).

4 likes

Sowieso roze! Maar vind jouw favoriet er misschien wel wat te dichtbij liggen qua kleur.

4 likes

Omdat ik hiervoor niet wist wat vieux rose was even googlen ook van revoir paris toevallig gevonden

foto

Ik zou ook voor ton sur ton gaan. Maakt het veel meer een geheel en voelt ook veel rustiger aan. Zoals iemand als schreef het ‘veilige’ wit kan het juist wat drukker maken.

24 likes