Goede tip! Gaan we doen, heb best wel wat hulp ingeschakeld morgen. Mocht vandaag helaas niet aan de plinten zitten, anders zou ik vnv afplakken en voorstrijken. Dus dat kan allebei morgen pas. Na het afplakken eerst voorstrijken, dan toch 3 uur wachten voordat er getext en geverfd gaat worden.
Ik heb de komst van een quooker jarenlang tegengehouden (duur, vond een waterkoker ook gewoon prima etc) maar nu heeft mijn man er een gekocht en geinstalleerd en het is zoooooo chill ![]()
Mocht je twijfelen en het budget hebben: doen
Ik vond het ook onzinnig maar zo blij dat we dit gekomen hebben! Met koken heel handig maar ik drink inmiddels ook thee bij het leven ![]()
Ik was ook heel blij met onze quooker. Maar… we hebben de kraan met 6 jaar al moeten vervangen omdat de elektronica kapot was gegaan. Kosten zo’n 450 euro. Lazen vervolgens op internet dat de levensduur van een quooker ongeveer 5 jaar is. Mocht deze kapot gaan dan halen we het eruit en kopen we weer een waterkoker.
Hebben trouwens naar een paar jaar ook al de rode knop/deksel vervangen ook 100 euro.
Edit. Die 450 zijn de kosten van de kraan en dan zelf installeren anders was er 100 euro bijgekomen.
Heb even geen betere foto maar welke muurkleur vinden jullie bij deze groene keuken passen? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer en mijn pinterest bord staat volll met allerlei kleuren. O vind ik ook wel leuk, vind ik ook wel leuk….
Echt alles staat nog open. Grijs of een opvallende kleur? ![]()
Camel? Of warmbeige
Ik denk dat oud roze er ook mooi bij staat.
Elephants breath van Farrow&Ball?
Ja dit was voor mij ook een overweging om het niet te doen. Plus ik gebruik de functie op mijn waterkoker om op verschillende temperaturen te koken voor thee etc elke dag. Ik wou het toen vooral voor sneller koken van water voor bij het koken, maar nu met de nieuwe inductieplaat gaat dat zo snel dat ik het daar eigenlijk ook niet meer voor zou gebruiken (dus die investering is het sowieso waard!).
Mijn schoonmoeder zet bijv wel een grote kan thee (en geen bijzondere theetjes die je op andere temp moet laten trekken) dus voor haar vind ik het wel heel handig.
@Portugal met grijs zou ik wel heel erg oppassen dat het niet te donker en kil gaat worden.
Is je blad ook zon lichtbruine kleur? Dan zou ik het in die tinten kiezen denk ik.
Blad twijfelen we nog over maar wordt waarschijnlijk donkerder.
Wat een mooie kleuren allemaal hierboven zeg. Vanavond even bespreken. Ik heb al heel lang weinig gedaan qua interieur en moet het echt even leren ofzo? Wat mooi is en bij elkaar past. Ga dit hele topic even doorlezen
en kopen zonder kijken bingen.
Hier even een voorbeeld van mijn groene keuken met elephants breath op de muur, dan heb je er wat meer een beeld bij.
Kleur van de keuken zelf komt niet goed over, het is de kleur van de onderste afbeelding.
Wat mooi! (En wat een dure verf
)
De schilder heeft gewoon het merk dat hij altijd gebruikt in deze kleur laten mengen! Maar je kunt volgens mij ook huismerk van Karwei oid in deze kleur laten mengen, scheelt een hoop geld.
Dan kan die wel exht afwijken qua kleur
Wij hebben dit ook gedaan in ons huis. Alle kleuren Farrow & Ball laten mengen in Sikkens. De vrouw van de verfspeciaalwinkel zei dat het wel iets kon afwijken, omdat die F&B verf een ander pigment (?) heeft en het daardoor heel veel diepte heeft. Maar als ik het kleurkaartje van F&B naast onze muren leg is het echt vrijwel hetzelfde!
Je kunt bij Karwei ook een proefpotje van hun eigen verf laten mengen in farrow and ball-kleuren, dan weet je al hoe het uitpakt
Dit ja! Ik wil heel graag goed schrobbare verf dus ik laat Farrow & Ball en LAB kleuren mengen in Sikkens.
Dat is echt mijn interieurontdekking trouwens, het kleurenpalet van LAB paint. Vind het echt heel mooi.
Wij hebben er beige, (oud) roze en burgundy bij!
Dit is PRACHTIG!