Interieurtopic #4

oeh welke kleur zit er op je trap
ik heb harley green van little greene maar ben niet tevreden

1 like

Zat al op de trap gekozen door de vorige eigenaren. De pot die ze hebben achtergelaten om aan te stippen zegt ‘duister’ van histor maar als ik daar een plaatje van zoek lijkt dat heeeel donker. Dus weet het niet zo goed :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Nou, wordt hem niet.
Het was een heel leuk huis, ruimer dan verwacht en een hoop van wat we wilden zou kunnen, maar het was gewoon niet de upgrade die we willen. Dus thanks voor het meedenken, maar er volgen geen updates van de werkelijkheid helaas.

8 likes

Heeft iemand toevallig deze lamp van h&m? Ik vind m zo leuk maar ben bang dat ie echt zo weinig licht geeft als zo lijkt op de foto, dan zou die niet zo geschikt zijn voor de plek waar ik m wil

4 likes

Ligt oom denk ik aan het bolletje wat je erin doet. Hij is wel leuk!

5 likes

Ja dat is ook zo natuurlijk! maar ben bang dat er weinig licht doorheen komt, echt iets wat je even moet zien ofzo

1 like

Ik ga (hopelijk met black friday korting) dit kastje kopen voor de slaapkamer.

Mijn slaapkamer is saliegroen met beige, wit fluffy tapijt, maar wel een zwart bed en zwarte nachtkastjes.

Ik ben op zoek naar decoratie voor op en boven het kastje. Specifiek iets om parfum op te bewaren dat een beetje bij deze stijl past! En iets om wat ringen en sieraden op te leggen als ik naar bed ga, enn evt een leuke vaas of ander decoratief object.
Inspiratie is welkom. Als jullie tips hebben hoor ik dat graag.

7 likes

Ik zou bij Westwing kijken, die hebben altijd mooie decoratie vind ik

1 like

Ik denk dat ik in m’n nieuwe huis op sommige plekken een soort van vouwgordijnen wil in mooie stof/print, maar ik vind het niet mooi als het echt netjes vouwt/strak is. Dus niet dit:

Maar wat meer casual, gedrapeerd? Onderstaand komt al iets meer in de buurt maar is het ook allebei net niet. De bovenste vind ik denk ik niet casual/speels genoeg en de onderste vind ik juist net weer best lelijk vallen haha.
Scherm­afbeelding 2023-10-23 om 10.03.59

Maar m’n vraag is vooral hoe wat ik zoek zou kunnen heten? Want als ik vouwgordijn zoek dan krijg ik dus dat strakke. Als iemand ook nog weet waar ik mooie zou kunnen kopen of een tutorial van hoe het zelf te maken hou ik mij ook aanbevolen!

2 likes

Vouwgordijnen zonder baleinen?

1 like

De huismuts heeft hier laatst iets over gepost op insta, die wilde de vouwgordijnen (ook) golvend hebben aan de onderkant: linkje naar de post

3 likes

Onze trap word eindelijk geschilderd (nu nog de standaard wit van de nieuwbouw) en ik wil eigenlijk een kleur. Maar hoe zouden jullie dat aanpakken met het ‘hekwerk’? Het is echt een standaard nieuwbouwtrap die van de begane grond tot aan zolder doorloopt, maar ik denk dat ik de ‘hekjes’ het liefste wit houd’. De trap zelf zou ik wel een mooie oud-blauwe of groene kleur willen geven. Heeft iemand hier ook zn trap geschilderd in een kleur en hoe is dat geworden?

(De buren hebben allemaal wit, dus daar kan ik niet afkijken)

Voorbeeldfoto, niet mijn huis.
trap

1 like

Wij hebben de hekjes wit, houd er rekening dat de ‘palen’ wel snel vies worden. Die pak je onbewust heel veel vast, blijkt bij ons haha!

1 like

Ja herkenbaar haha. (Sowieso interessant om na een paar jaar wonen eens een doekje over de trapleuning te halen, dat hout werd ineens een paar tinten lichter :grimacing: :grimacing: :grimacing:)

Heb jij de trap wel in een kleur? En de palen dus meegeverfd maar de hekjes wit?

4 likes

Nee, alles is nog wit - en lelijk - want we komen er ook niet uit. Liefst willen we laten bekleden maar zo duuuuuur.

1 like

Bedoel je met hekwerk de spijlen? Op insta zag ik iemand (met handschoentje aan) verf pakken in de hand en dan de spijl insmeren. Ik weet niet hoe mooi dat is als het droogt.

Ja klopt! Maar ik twijfel vooral of het mooi is om dat wit te laten of ook mee te schilderen. Vind dat witte heklwerk wel lekker fris op de overloop, maar die witte traptreden echt heel saai (en altijd vies)

1 like

Ik zie het niet zo voor me eigenlijk, dat wit houden en de rest een kleurtje. Heb je voorbeeld foto’s?

Ik heb toevallig gister onze trap geschilderd/gelakt en heb alles in 1 kleur haha

2 likes

Ik zou de hekjes mee verven in dezelfde kleur als de trap. Dat geeft veel meer een geheel!

49 likes

Heeft iemand hier ervaring met de banken van website Naduvi? Ik vind het onderstaande model mooi maar alle producten op de website zijn sterk afgeprijsd, vind het altijd zo raar als een merk dat doet.

3 likes