Wat zouden jullie doen qua raambekleding in deze situatie?
Onze keuken is op de begane grond met openslaande deuren naar de tuin, en naast die deuren kleine raampjes. We hebben een (kleine) vide, aan de achterkant van het huis is een deel van de eerste verdiepingsvloer âopenâ, waardoor de ramen aan de achterkant op de eerste verdieping ook zichtbaar zijn vanuit de keuken. Ons aanrecht komt vanaf de achterkant gezien aan de linkerwand (loopt net een klein stukje door onder het kleine raampje links).
In eerste instantie dacht ik om heel lange luchtige (bijvoorbeeld linnen) gordijnen te doen vanaf het plafond op de eerste verdieping tot onder aan de begane grond. Dat leek mij het mooiste, omdat het dan denk ik de hoogte en ruimte benadrukt. Maarrrr we zitten natuurlijk met dat aanrecht. Nu dacht ik aan casual gedrapeerde vouw/oprolgordijnen maar daarvan weet ik dan niet zo goed hoe dat te verdelen (2 korter vouwgordijnen voor die kleine raampjes, en 1 voor de hele deuren, of 2 voor de deuren, of�), het is voor die ramen op de eerste verdieping onpraktisch want daar kan je niet bij (zou voor de sier dan kunnen, op zich ook oké voor mij) en ik ben bang dat het er raar/lelijk uit ziet dat je dan die gordijnen op de begane grond hebt, een stuk muur, en dan gordijnen op de eerste verdieping. Soort van losse stukjes stof op een wand. Lijkt me raar?
Ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen - ik kom er echt niet uit? Heel blij met suggesties
Dit is de tekening van de achtergevel begane grond en 1e verdieping: