Interieurtopic #4

Goeie vraag, lijkt van wel:

Maar als ik doorklik, staat er:
Made.com is gestopt met handelen, maar komt volgend jaar terug, beheerd door Next. Blijf in de tussentijd woonaccessoires shoppen bij Next”

4 likes

Nog steeds heel blij met de lamp inderdaad! Echt een goede vondst op mp geweest haha.

@millefeuille Heb al een grote spiegel in de woonkamer hangen. Maar die kleden zijn echt super leuk! Thanks!

@tessel Ga kijken of wij ook zoiets in de buurt hebben!

Ik weet dat je lamp al hangt maar ik zou je tafel in het midden van de ruimte zetten. Dat creëert veel meer lucht en daardoor sfeer. Een ronde tafel is juist gemaakt voor dat open gevoel, nu voelt het zo weggepropt in de hoek. Daarna voelt de ruimte direct al meer open en gezellig!

Verder zou ik kijken naar mooie (bijv rotan) manden om het speelgoed in op te ruimen zodat je dat ‘s avonds lekker uit het zicht kunt houden. Ik zie verder al mooie meubels en kleuren dus je basis is al heel goed. Kun je daarna kijken naar mooie (kunst)werken aan de muur! :heart:

18 likes

Naast alle tips die zijn gegeven zou ik misschien een grotere plant kopen of je huidige plant iets verhogen middels een krukje of bijzettafeltje. Dan valt hij niet zo weg daar in het hoekje.
Verder gebruik je heel veel zachte vergrijsde tinten. Ik zou proberen daar wat contrast in aan te brengen middels wat je aan de muur hangt of bijv. je accessoires op tafel.

3 likes

Ahhhh over twee weken komt de keuken. Helemaal ontworpen naar smaak. Al meer dan een half jaar geleden. Vind het zo spannend.
Ben zo verliefd op het blad, maar ineens ben ik zenuwachtig ofzo haha. Het eiland is 2,70m dus heel veel blad en ineens denk ik “fuck hoe ziet het er nou in het geheel uit??” Het voelt weer zo lang geleden.

Vandaag is de vloer gelegd, na 5 dagen werk hebben ze het vandaag afgerond. Zo fuckingggg prachtig. Brede planken is de beste keuze geweest. Helaas was het stucwerk niet op tijd droog waardoor we pas nu nadat de vloer gelegd is incl de plinten, alles beneden moeten gaan texen/schilderen. In de planning hadden we dit voor de vloer staan want nu moeten we alles superrrrrrr goed gaan afplakken. Tot nu toe in deze verbouwing de enige “domper”.

oh man hoe zwaar ik deze verbouwing vind, wat is het ook genieten dat ik straks gewoon m’n droomhuis heb :heartpulse: afgelopen weken echt zo zo intens veel geklust en gedaan in het huis, bijna onherkenbaar als je de before en after zou zien. heb vooral zo uitgekeken naar de keuken en het issss gwn bijna zo ver :pleading_face:

37 likes

Wat spannend! Deel ook vooral foto’s van het resultaat (of bijv een detailfoto van het blad als het andere te herkenbaar wordt). Klinkt als een heerlijk kookeiland.

3 likes

Ahh ja ga ik doen! Heb zoveel foto’s uiteraard :joy:maar ben bang voor herkenning idd hahah. Ook de volledige kozijnen in de achterpui zijn bijv. vervangen en het is bijna ongelofelijk wat voor verschil dat al heeft gemaakt aan de woonkamer. Vloer en kozijnen = zo veel impact op de looks van een woning. Had graag een before and after gedeeld maar zo openbaar op t forum niet, haha. Ben blij dat we sinds de eerste bezichtiging de potentie meteen zo dik vet hebben gezien in dit huis.

Het huis echt ook wel gekocht vooral met het oog op een mooie ruime leefkeuken door de perfecte ruimte, dus de keuken is de grootste investering geweest. Heb nog nooit ergens zo zo zo veel over getwijfeld en zo veel nagedacht over alle keuzes, kleuren, materialen, plek blabla.
Zal over twee weken wel foto’s naar je sturen!

12 likes

Wat betreft texen en verven: neem aan dat je verf op waterbasis is, nat doekje bij de hand houden en mocht er iets op de vloer komen direct wegvegen. En bij het afplakken bij de plinten, ik zou dat verven en tape wegtrekken in kleine etappes doen zodat je altijd tape verwijdert van natte verf, dan krijg je niet dat er stukjes afbladderen of dat je stukjes verf meetrekt bij het afhalen van tape.

2 likes

Goede tip! Gaan we doen, heb best wel wat hulp ingeschakeld morgen. Mocht vandaag helaas niet aan de plinten zitten, anders zou ik vnv afplakken en voorstrijken. Dus dat kan allebei morgen pas. Na het afplakken eerst voorstrijken, dan toch 3 uur wachten voordat er getext en geverfd gaat worden.

1 like

Ik heb de komst van een quooker jarenlang tegengehouden (duur, vond een waterkoker ook gewoon prima etc) maar nu heeft mijn man er een gekocht en geinstalleerd en het is zoooooo chill :sweat_smile:

Mocht je twijfelen en het budget hebben: doen

7 likes

Ik vond het ook onzinnig maar zo blij dat we dit gekomen hebben! Met koken heel handig maar ik drink inmiddels ook thee bij het leven :sweat_smile:

5 likes

Ik was ook heel blij met onze quooker. Maar… we hebben de kraan met 6 jaar al moeten vervangen omdat de elektronica kapot was gegaan. Kosten zo’n 450 euro. Lazen vervolgens op internet dat de levensduur van een quooker ongeveer 5 jaar is. Mocht deze kapot gaan dan halen we het eruit en kopen we weer een waterkoker.
Hebben trouwens naar een paar jaar ook al de rode knop/deksel vervangen ook 100 euro.

Edit. Die 450 zijn de kosten van de kraan en dan zelf installeren anders was er 100 euro bijgekomen.

6 likes

Heb even geen betere foto maar welke muurkleur vinden jullie bij deze groene keuken passen? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer en mijn pinterest bord staat volll met allerlei kleuren. O vind ik ook wel leuk, vind ik ook wel leuk….

Echt alles staat nog open. Grijs of een opvallende kleur? :thinking:

2 likes

Camel? Of warmbeige

3 likes

Ik denk dat oud roze er ook mooi bij staat.

2 likes

Elephants breath van Farrow&Ball?

5 likes

Ja dit was voor mij ook een overweging om het niet te doen. Plus ik gebruik de functie op mijn waterkoker om op verschillende temperaturen te koken voor thee etc elke dag. Ik wou het toen vooral voor sneller koken van water voor bij het koken, maar nu met de nieuwe inductieplaat gaat dat zo snel dat ik het daar eigenlijk ook niet meer voor zou gebruiken (dus die investering is het sowieso waard!).

Mijn schoonmoeder zet bijv wel een grote kan thee (en geen bijzondere theetjes die je op andere temp moet laten trekken) dus voor haar vind ik het wel heel handig.

@Portugal met grijs zou ik wel heel erg oppassen dat het niet te donker en kil gaat worden.

3 likes

Is je blad ook zon lichtbruine kleur? Dan zou ik het in die tinten kiezen denk ik.

2 likes

Blad twijfelen we nog over maar wordt waarschijnlijk donkerder.

Wat een mooie kleuren allemaal hierboven zeg. Vanavond even bespreken. Ik heb al heel lang weinig gedaan qua interieur en moet het echt even leren ofzo? Wat mooi is en bij elkaar past. Ga dit hele topic even doorlezen :grin: en kopen zonder kijken bingen.

2 likes

Hier even een voorbeeld van mijn groene keuken met elephants breath op de muur, dan heb je er wat meer een beeld bij.
Kleur van de keuken zelf komt niet goed over, het is de kleur van de onderste afbeelding.

48 likes