Interieurtopic #4

Hoi!

Ik moet begin volgend jaar een heel grote mensen huis inrichten en weet echt niet waar ik moet beginnen (en ook nog eens hoogzwanger dan dus nesteldrang is real)! Hebben jullie tips voor leuke meubelzaken? Geen ikea/kwantum, maar ook niet alleen maar té duur design (hay, sav&okse vind ik wel leuk)

Ik heb sowieso een ronde eettafel (130 diameter), normale eettafel, eettafelstoelen en bank nodig. Zie echt door de bomen het bos niet meer.

En qua goede verf; ik las bij Leonie ter Veld dat zij haar f&b kleuren laat mengen in Sikkens, zijn jullie daar bekend mee?

En plinten? Afgelakt kopen en zelf plakken, of kennen jullie nog een goed adresje?

Mijn stijl is een beetje van alles; vind Scandinavisch design leuk, maar ook mid century. Voorlopig staat er vooral nog ikea in mijn huidige huis :joy:

3 likes

Loods5 🫶🏼.

8 likes

Zitmaxx zou ik aanraden voor een bank! Ze hebben daar ook andere meubels maar daar heb ik geen ervaring mee.

2 likes

Jouw stijl klinkt een beetje als mijn stijl. En ik zie vaak leuke dingen op sites als Sklum, La Redoute, Maisons du monde, ZARA Home, H&M Home. Alleen de eerste drie hebben helaas geen fysieke winkels in Nederland, dat vind ik wel een groot nadeel.

4 likes

Ik vind mijn Sav en Okse tafel (olger rond) praaaachtig, maar hij is zo kwetsbaar voor deukjes en krassen. Laatst gooide mijn vriend mijn sleutels op tafel en stond er een afdruk van mn sleutels in. (grrrrr 🥹)

2 likes

Ik heb wel een goed adres voor Mid century design. Misschien zit het helemaal niet bij je in de buurt, maar het is echt een klein paradijs om door heen te struinen :heart_eyes: zijn 3 handelaren samen in een loods. Ik heb er recent een bank + stoel gekocht, en ik zag zoveel mooie eettafels en salontafels! En ik vond het meeste ook heel redelijk geprijsd voor deze categorie.

9 likes

Ik kan plintenstunter aanraden en dan de afgelakte plinten als je ze ‘gewoon’ in 9010 wilt. De kit die erbij komt hebben we trouwens niet gebruikt dus dat weet ik niet, maar de plinten zelf waren prima en stuk goedkoper dan elders! Dat ze al gelakt zijn is ook super fijn.

2 likes

Ik ben fan van eijerkamp, daar heb je ook veel modern design. Zit ook in allemaal van die tv-programma’s. Niet goedkoop maar ook wel wat meer betaalbare dingen en sowieso heerlijk om inspiratie op te doen.

Sikkens is een van de bekendste professionele verfmerken, maar is ook goed aan de prijs. Wat is de reden dat zou je het in sikkens wil laten mengen? Je kan ook gewoon voor een huismerk of consumentenmerk gaan als je F&B te duur vindt.

1 like

Wij hebben alles in ons huis laten mengen in Sikkens in F&B kleuren. Ik raad het ook echt iedereen aan, het is zulke fijne verf. Ik heb in vorige huizen altijd gewoon huismerk of Flexa gebruikt, maar dit verft gewoon echt beter. Het is wel duurder, maar wij hebben het altijd met korting gekocht. Er is bijna altijd bij een van de bouwmarkten wel een korting van 25 of 30%, even in de gaten houden.

4 likes

Eens met @Sanseveria! Ik ga vaak voor de Sikkens rubbol bl rezisto satin en dan bij verf.nl hebben ze de optie van f&b kleuren. Je kan even op de insta van Doortje kruisheer kijken in het hoogtepunt verf voor meer tips

4 likes

Ik heb wat boeken/tijdschrijften onderin, met dan een mooi boek bovenop zodat je de rest niet ziet haha. Maar verder gebruik ik hem dus decoratief, hij lijkt bij mij niet rommelig

1 like

Sikkens duurder? Echt??

1 like

Ik heb wel gemerkt dat ik F&B verf moeilijk kon bijwerken na verloop van tijd, je zag echt kleurverschil. Met Sikkens of Sigma gaat dat makkelijker, althans, dat is mijn ervaring. Al ligt het er ook wel aan of je de modern of estate emulsion van F&B hebt. Voordeel van F&B is wel idd de pigmenten, maar denk dat je het verschil alleen kan zien als je ze naast elkaar ziet.

2 likes

Oh ik heb Sikkens altijd goedkoper haha. En kwaliteit is minstens zo goed. Ik heb mijn hele huis eerst in uitsluitend f&b laten doen en ondanks dat ik best een mierenneuker ben zie ik die pigment verschillen niet… Wel heb ik van f&b dezelfde kleuren in verschillende glans graden mocht dat je wat zeggen en dan zie je het wel. Best hinderlijk. Maar bij mijn trappen heb ik uiteindelijk gewoon sikkens gekozen.

Edit met glans graden bedoel ik idd wat hiervoor gezegd wordt, modern emulsion en estate emulsion. Maar denk niet dat je die op 1 trap naast elkaar in dezelfde kleur zou gebruiken. Dan zie je het verschil idd wel.

3 likes

Misschien even verder googelen dan alleen verf.nl, er zijn ook andere winkels die wel f&b mengen.

Ik ben er niet helemaal ingedoken maar heb je echt dat type verf nodig van sikkens/staat dat gelijk aan die estate emulsion van f&b? Want deze is bijvoorbeeld 60 euro voor 2,5 liter en 190 euro voor 10 liter: Sikkens Alpha Rezisto Easy Clean - v.a. € 24,36

edit: sorry ik begrijp nu dat het om traplak gaat, dat is waarschijnlijk anders!

3 likes

Oh wauw, wat een reacties al allemaal! Ik zou zelf niet zo snel op karwei of Eijerkamp of zitmaxx kijkenz maar als jullie goede ervaringen hebben ga ik dat zeker doen! Bedankt!! :raised_hands:

1 like

Ik vind Sklum ook vaak leuke dingen hebben maar heb er nog nooit besteld omdat ik soms lees dat het niet vertrouwen is. Heb jij hier ervaring mee?

3 likes

Helder, dan kan ik wel zeggen dat de schilders die ik had niet wilden werken met f&b maar wel met Sikkens en ook Sigma en wijzonol omdat ze dat betere kwaliteit vonden. Maar dat blijft wel vrij subjectief, al hoor ik het wel vaker.

2 likes

Ja goede vraag. Zelfde vraag heb ik met Jotex en Maison du Monde eigenlijk

3 likes