Ik zou de huidige douche afsluiten van de kamer en de deur die er nu naar die ruimte is, hergebruiken in de hal. Zo krijg je een kast in de hal waar je je wasmachine en drogen in kan plaatsen en zit die niet in de badkamer. Met de langwerpige kamer zou ik naar een goede sanitairwinkel gaan en een tekening maken. Want ik denk dat er dan ook nog een bad in kan. Links een douche en bad. Tegen de wand waar nu de CV hangt een wastafelmeubel en spiegel. En je kunt ook nog kiezen om de deur naar het balkon af te sluiten en die ruimte te gebruiken voor iets.
Grappig ik lees dit nu pas, maar ik heb eigenlijk precies dit uitgetekend geloof ik. Ik vind het lastig om in te schatten of het past en of je voldoende loop ruimte overhoudt maar zou denken van wel als de badkamer 2m breed is.
Ik zou de douchedeur meteen naast de entree maken en de scheiding tussen het bad en de douche met een half gekleurd tegelwandje en half glas zodat je ook in je douche fijn licht hebt.
Ik denk dat je zo’n bad kunt plaatsen met zo’n hoek eruit aan het einde, maar wellicht past een normaal, of losstaand bad, ook.
De deur naar het balkon heb je niet nodig, maar is een perfecte plek voor een mooie grote plant zoals een strezelia of zo! Ik vind planten in de badkamer heel mooi en sfeervol, zeker als er zoveel licht in de ruimte komt.
De ruimte vlak bij de deur is perfect voor een hoge muurradiator waar je vervolgens je handdoeken aan kunt ophangen ect
@notmycircus
ik zou hem ook ongeveer zo doen, maaaaar ik vind het echt ideaal om waar je wasmachine staat ook plek te hebben om je droogrek op te zetten zodat dat altijd uit het zicht staat.
Ik zou dus wat in deze tekening ongeveer de douche is bij het washok trekken, de douche zelf een stukje opschuiven naar waar nu het bad is, en het bad een kwartslag draaien en bij de ramen zetten (en de balkondeur dichtmaken). Als dat past.
edit: ik heb zelf ook een superprofessionele tekening gemaakt! (bovenin is het bad, geen doodskist )
Dit dacht ik eerst ook! Bad lekker onder het raam. Maar ik denk dat je dan niet meer bij de kast voor de CV kunt…
Oh ja
Maar kan die kast/cv niet gewoon vanaf badhoogte beginnen? een CV hangt vaak hoog toch, bij mij staat er een vriezer onder.
Ik vind glas bij de douche wel echt de hel om schoon te maken/houden. Als ik ooit een eigen badkamer zou mogen kiezen, kies ik voor een tegelmuur
Oh ik heb een glazen douchewand en ondervind eigenlijk nul problemen. Ik maak m met een raamtrekker droog na het douchen en heb nog niet extra hoeven schoonmaken of onderhouden in 3 mnd
Dat doe ik ook, maar ik blijf toch last houden van kalkaanslag. En ik heb onderaan mijn glas bij het rubber zwarte schimmel zitten dat ik niet weg krijg. Ik vind tegels daarom makkelijker en minder gedoe
Wat zouden jullie doen qua raambekleding in deze situatie?
Onze keuken is op de begane grond met openslaande deuren naar de tuin, en naast die deuren kleine raampjes. We hebben een (kleine) vide, aan de achterkant van het huis is een deel van de eerste verdiepingsvloer “open”, waardoor de ramen aan de achterkant op de eerste verdieping ook zichtbaar zijn vanuit de keuken. Ons aanrecht komt vanaf de achterkant gezien aan de linkerwand (loopt net een klein stukje door onder het kleine raampje links).
In eerste instantie dacht ik om heel lange luchtige (bijvoorbeeld linnen) gordijnen te doen vanaf het plafond op de eerste verdieping tot onder aan de begane grond. Dat leek mij het mooiste, omdat het dan denk ik de hoogte en ruimte benadrukt. Maarrrr we zitten natuurlijk met dat aanrecht. Nu dacht ik aan casual gedrapeerde vouw/oprolgordijnen maar daarvan weet ik dan niet zo goed hoe dat te verdelen (2 korter vouwgordijnen voor die kleine raampjes, en 1 voor de hele deuren, of 2 voor de deuren, of…?), het is voor die ramen op de eerste verdieping onpraktisch want daar kan je niet bij (zou voor de sier dan kunnen, op zich ook oké voor mij) en ik ben bang dat het er raar/lelijk uit ziet dat je dan die gordijnen op de begane grond hebt, een stuk muur, en dan gordijnen op de eerste verdieping. Soort van losse stukjes stof op een wand. Lijkt me raar?
Ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen - ik kom er echt niet uit? Heel blij met suggesties Dit is de tekening van de achtergevel begane grond en 1e verdieping:
@TanteBetje @the.rebel.club @LaPetiteRobeNoire
Haha wat leuk, dank!! Ik heb zelf echt totaal niet stilgestaan dat ik die WM natuurlijk ook zo kan maken, vind dat eigenlijk ook wel een goed plan. Ik ga er even over nadenken, maar top dit!
Je hebt hier dus speciaal glas voor. Kost wat extra maar 10/10 de moeite waard.
Gevonden via de zoekfunctie!
Ik zit ook naar een kleed van hun te kijken, maar hoe vuilafstotend is vuilafstotend? Ik koop hem zodat mn baby en peuter er op kunnen spelen - de kans bestaat dat er af en toe melkspuug op komt ofzo.
Is dat makkelijk weg te halen?
Ja! Hier ook een baby en een peuter en er is al genoeg op gevallen maar je ziet er verder niks meer van, echt ideaal
Kent er iemand toevallig een soortgelijke tafel?
Ik wil graag een ronde tafel 130/140 cm diameter, met zo’n soort poot. Helaas vind ik alleen of hele grove poten, of een soort 'trompet’poot, of onhandige poten zodat je er niet makkelijk omheen kunt zitten.
Thanks
Misschien bij Juntoo?
Hoi! Ik wil binnenkort de hal en de trapopgang laten doen. Deze lange muur (waar ik nu een lambrisering heb) wil ik graag met behang laten doen, en de rest van de muren en trapopgang met mushroom van F&B. (Hebben we ook in de woonkamer). Of kies ik dan juist een andere kleur in de hal die hierop aansluit?
In ieder geval zoek ik qua behang een beetje iets in de richting van een linnenlook achtig, donkerbeige achtig. Of met een klein patroontje. En eigenlijk vind ik dit ook prachtig (dit is mijn eerste keuze, er is nu wel korting dus dus komt het qua prijs iets beter uit haha)
Weten jullie leuke combinaties behang en muurkleur? Dit is onze hal nu:
We hebben een vrij open voordeur (bovenkant helemaal glas) en een glazen deur naar de woonkamer dus er komt wel licht binnen.
Bedoel je dat je boven de lambrisering wil behangen? Die zie ik nu niet op de foto
Of alleen 1 muur
Ik denk de muur met geschilderde lambrisering in z’n geheel behangen en de overige muren schilderen.
En @Fredje Ja sorry ik typte heel snel en is misschien niet helemaal duidelijk . De muur met lambrisering in zijn geheel behangen en de overige muren inclusief trapophang een kleurtje.
Mijn advies is om met je wensen naar een goede behangwinkel te gaan. Er zijn zoveel opties, en de mensen die er werken weten in welke boeken je kunt kijken, bijvoorbeeld. En vanuit het behang een kleur verf te zoeken. Vaak kan dat in dezelfde winkel.
(ik kijk graag naar behang online, maar ik zie zoveel meer in zo’n speciaalzaak, en vaak wordt e daar ook goed geadviseerd)