Interieurtopic #4

Ik sluit me aan bij @TanteBetje Ik zou ook naar een speciaalzaak gaan. En anders eerst staaltjes van het behang (verschillende soorten/kleuren) bestellen om te zien hoe het eruit ziet.
Het behang wat ik op het oog had voor in onze hal bleek qua kleur echt niet overeen te komen met de foto en de kleuromschrijving online.

Wordt mushroom definitief de kleur? Dan zou ik met een staal daarvan (zelf te maken op een wit a4tje) naar de speciaalzaak gaan om het behang bij uit te zoeken.
Mocht je ook openstaan voor een andere kleur dan zou ik eerst het behang kiezen en op basis daarvan een bijpassende kleur op de muur.

6 likes

Weet niet of je in de buurt van Haarlem woont, maar hier zit De Mooiste Muren en als je daar met je wensen en foto’s naar toe gaat weet ik zeker dat ze je kunnen inspireren en adviseren.

4 likes

Nog 3 tips voor goede behangwinkels:

Dordrecht: Joker van der Wiel, Vriesestraat
Amsterdam: De Ru, van Wouwstraat
Amstelveen: Thuis in Mooi Wonen, Dorpsstraat

2 likes

OMG ik ga vandaag mijn studeerkamer roze verven :sweat_smile: gebaseerd op dit idee

Maar ben als de dood dat ik niet precies de juiste kleuren heb gekozen, want dan kan het ook grandioos mislukken. Maargoed worst case moet het allemaal opnieuw

Wish me luck :disguised_face:

69 likes

Succes! Ziet er leuk uit. Ben benieuwd, ga je het resultaat ook hier showen?

2 likes

Als het om aan te zien is wel :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Mijn toilet is eindelijk gerenoveerd. De tegels zaten los en ik kreeg de wc pot niet meer goed schoon (kalk) omdat hij verouderd was. Vanwege de visgraat is de klusjesman er wel langer mee bezig geweest maar het is echt een upgrade van m’n appartement geworden!

Before:

After:

164 likes

Waar heb je de groene tegels gekocht? Ziet er mooi uit!

3 likes

Dat is nog een hele zoektocht geweest want ik vond veel tegels te donker of te fel. Het is maar een kleine wc en het moest redelijk neutraal blijven ivm verkoop appartement. Uiteindelijk ben ik bij deze tegel van Hornbach uit gekomen, ook nog eens super betaalbaar!

5 likes

Sowieso een loper. Kleine vaasjes (kan ook met overgebleven potjes) waar je om de meter enkele bloemen in doet. Menukaartje maken voor op elk bord. Vind zelf echte servetten vak ook erg mooi staan. Karaf met water met kruiden of citroen erin staat vaak ook al gezelliger. Eigenlijk doe ik gewoon vooral troep die ik al in huis heb op tafel (kaarsen hier en daar) en dat rommelige staat juist weer heel gezellig.

9 likes

1 muur is in early dew van flexa geverfd. Ik vind het helaas veel te kil. Nou is groen sowieso een koele tint maar ik vind het te mint. Kijk het nog een weekje aan en anders maar overschilderen. Zo lastig altijd een kleur uitkiezen. Had wel testers gekocht.

1 like

Met kerst maak ik graag met kersttakken de tafel mooier. Stukjes takken gebruik ik voor stukjes op het bord, met een roos of een andere bloem die op dat moment niet duur is, en lint en een klein kerstballetje. Misschien wat takken met besjes. Goed te kopen bij de bloemenstal of tuincentrum, maar met een schaar het bos in en wat takken knippen gaat ook prima. De stukjes kunnen dan bij het aan tafel gaan bij elkaar gelegd worden in het midden van de tafel, bijvoorbeeld.

Verder zoek ik bij kringlopen naar goede kandelaren om de tafel mee te versieren, kaarsen doen het altijd goed. Mocht je een kringloop hebben met oude kleedjes, kijk dan eens naar oude kanten kleedjes. Die verf ik in een leuke kleur en leg dat over een “saai” kleed heen. Meerdere over elkaar. Geeft een speels effect.

Succes met je tafel.

4 likes

Ik heb fijne servetten van sissy boy. Zijn van linnen, dus die maken het niet gelijk zo stijfjes.

2 likes

Open deur waarschijnlijk, maar heb je al eens op pinterest gekeken? Daar staat het vol met dit soort inspiratiefoto’s en je kunt ook zoeken op kleuren etc.
Wat groen en kaarsen doen veel, het is vaak vooral de herhaling van kleine elementen die dan meerdere keren terugkomen die het er uit laten zien alsof er moeite in zit. Je ziet meestal meerdere borden/schalen in verschillende maten op elkaar, bij elk bord een takje/ornamentje en servet erop, kaarsen en groen of bloemen in het midden van de tafel die een paar keer herhaald worden.

Dit is allemaal met donkere borden

4 likes

Iemand ervaring met het lakken van wand en vloertegels badkamer?

Zit momenteel in een hele verbouwing (bijna klaar!) en de badkamer is een project voor over een paar jaar. Maar voor de time being wil ik er wel wat leuks van maken. Het is echt super oudbollig en oud op het moment. Tegels met van die tekeningen, voegen zien er oud uit etc.

Ik heb al leuke aankleding gekocht (badkamer accessoires, badmat etc) en ben van plan de tegels te lakken. Ik denk dat dat al heel wat gaat doen. Wandtegels voor een gedeelte maar vooral de vloertegels. Insgelijks voor de wc beneden, de wandtegels in de wc beneden zijn geglazuurd.

Ik heb al veel gelezen en weet dat iig een goede grondverf belangrijk is. Hebben anderen hier ervaring mee, producten die aan te raden zijn? iemand ervaring met de producten (tegelgrondverf en tegelverf) van Alabastine?

1 like

Wil je opnieuw een soortgelijke kleur als early dew maar dan warmer? Dan kom ik mijn kleur weer pluggen haha maar ik heb zelf Bolder Lichen op mijn muur, is wat meer saliegroen ipv mintgroen dus wel wat zachter dan early dew denk ik

3 likes

Dankje voor de tip, heb direct gekeken en idd zo’n kleur bedoelde ik. Ik heb hele hoge ramen aan de voorkant van het huis, dus ik dacht dat mintgroen wordt dan misschien toch nog zachtgroen met al het licht wat binnenkomt. Maar ik vind het een te chemische kleur mint, wilde echt graag een natuurkleur groen. Staat er hier een voorbeeld van jouw groene verf op de muur?

Ja boulder lichen is prachtig!

Als je zoekt op Rebel en lichen zie je wel een foto van haar muur trouwens haha. Was destijds ook mijn referentiepunt. :full_moon_with_face:

3 likes

Heb de testers ook nog als je zou willen

2 likes

Gisteren California Mauve bij Karwei gekocht maar ik twijfel nu of ik niet voor Sulking room pink van Farrow&Ball moet kiezen (laat ik mengen).

Heeft iemand al California Mauve in huis, is het meer taupe, grijs of lila?

Heb deze bank besteld, in het echt iets dieper paars dan op dit plaatje. Dus vraag me af wat er beter bij past.

IMG_6496
IMG_6493
IMG_6495

Op dit Instagram account is de bank met sulking room link te zien:

42 likes