Ik zou lekker een kussentje doen met een textuur
Je hebt er zo een speciaal wipdingetje voor en dan is het megamakkelijk. Ik had als eerste eis dat mijn badkamer onderhoudsvriendelijk moest zijn en vind zo een rooster naast mooier echt beter schoonmaken dan zo een goor putje (blijft een vies werkje natuurlijk). Dus ook een normale wasbak ipv waskommen (de onderste rand is vaak echt ranzig bij mensen want lastig schoon te maken).
Voor inrichting enzo of ook heel specifieke zaken aan je huis zelf? Ik vind floorplanner top!!
Niet helemaal een interieurvraag, maar ook niet echt een huizenvraag.
Wij gaan over 2 maanden verhuizen.
We hadden eerst bedacht op de 1e verdieping meteen de vloerbedekking eruit te slopen en er een goede vloer te leggen. Maar met de ruimte in de badkamer komen we er echt niet uit waardoor we nu een grote renovatie binnen 2 jaar overwegen waarbij we echt kamers willen verplaatsen (over dit deel hoef ik geen advies).
Nu is dus m’n vraag. Zouden jullie voor die maximaal 2 jaar (en we hopen eigenlijk 1 jaar) de vloer vervangen en het behang eraf halen en verven? Of het behang laten zitten en er wel overheen verven?
Als we de vloerbedekking laten zitten willen we het wel laten reinigen. Iemand ervaring met een bedrijf daarvoor vragen? Of is dat zelf te doen?
Ik heb 1 x met zo’n stoomreiniger gewerkt en heb er nog steeds spierpijn van voor m’n gevoel maar ik was toen ook 37 weken zwanger en nu niet.
Ik zou de vloer laten zitten en als je de boel boven gaat aanpakken, meteen de vloer meenemen.
Ik heb zelf een hekel aan vloerbedekking waardoor wij alles er meteen uitgehaald hebben en laminaat hebben laten leggen, met het idee dat we toch pas over paar jaar boven gaan verbouwen. Nu gaan we alleen volgend jaar al boven aan de slag, waardoor we met de vloer niet helemaal lekker uitkomen en dat vind ik dus echt wel kut.
Dus als je toch weet dat je over max 2 jaar aan de slag gaat, zou ik niet dezelfde fout als ik maken.
Ik denk ook dat het heel erg ligt aan de kwaliteit van de vloerbedekking die er nu ligt. Ik zou me ook een half/half situatie kunnen voorstellen, dat je de vloerbedekking uit je eigen slaapkamer haalt en daar goedkoop laminaat of nieuwe vloerbedekking neerlegt. Gewoon voor je eigen hygiene. En dat je de vloerbedekking in de hal en andere kamers laat liggen, en wel reinigt, met het oog op de komende grotere verbouwing.
Zou het echt grote verspilling vinden om een vloer te vervangen. Hooguit een keer latexen. Meer hebben wij echt niet gedaan in ons klushuis.
Iemand ervaring met het maken van een lichtplan? Wij zitten midden in een grote verbouwing maar vind het zoooo lastig om te bedenken waar we lichtpunten willen. Waar spotjes, hoeveel dan? Waar de rest? Vind een muurlamp heel mooi maar waar dan?
Ik ben hier ook mee bezig en vraag dit voor m’n verjaardag, maar ik vind alles zo duur! Ook posters van een flink formaat zijn al gauw €100-€150.
Ik woon hier al zes jaar met een kale muur dus het mag nu echt wel een keer, maar er zijn ook zo veel mogelijkheden.
Floorplanner is een aanrader!
Ik vind dit niet-dieren-behang wel leuk:
EDIT: maar ook wel te druk naar jouw smaak misschien haha
Etsy kan ik nog wel eens kijken, daar was ik het bestaan een beetje van vergeten. Ik wil het alleen wel in een lijst hebben, dus daar zal ik dan wel rekening mee moeten houden in de prijs.
Misschien bij de kringloop een groot schilderij of een lijst zoeken en daar later een etsy print indoen? Daar ataan nog wel eens goedkoop echt grote lijsten!
Ik heb dit behang toevallig in mijn peuterkamer in een andere kleur dus hier ff een foto voor als je benieuwd bent hoe het eruit ziet! Behangt fijn maar wel duur helaas.
Yes, wel handig als je een plattegrond deelt met de indeling
Misschien zoiets? Ook een soort takjes in blauw/wit maar veel rustiger
Maar misschien is dit weer een beetje te saai haha.
Ah ik was deze inderdaad ook tegengekomen, ook heel mooi zeg
Bibelotte (heel fijn behang!) of roomblush
Subtiele inbouwspots vind ik vaak voor de basisverlichting heel mooi; bijv 3 setjes bij de hoge keukenkasten en in de living. Veel ramen is mooi maar in de herfst/winter heb je natuurlijk ‘s avonds geen daglicht en wel genoeg lichting nodig.
Wij hebben een nieuwe bank en postte gisteren al hoe blij ik ermee ben.
Before
Weg
Nu
Weg
De bank is de Candy van Zitmaxx. Erg blij dat we voor een driezits zijn gegaan met een poef (die kan aan beide uiteindes vast met zo een krokodillenbek). We kwamen er zelf niet uit. We wisten in ieder geval dat we geen grijze standaard bank meer wilden, maar ook niet echt wat we wel wilden. We struggelen eigenlijk sinds dat we hier wonen dat we het zo een ongezellig nieuwbouwhuis met een grijze plavuizen voer vinden (maar die was maar 1,5 jaar oud toen we het huis kochten, zaten krap bij kas om het er uit te laten halen en vonden het eigenlijk ook wel zonden maar het is echt een gigantische stempel voor de looks van het huis). Op allerlei interieur instagrams zie je ook alleen maar beige banken (althans die ik volg) waarvan ik dacht “dat gaat bij ons ook niet voor sfeer zorgen”.
Dus we hebben zo een adviesgesprek bij Zitmaxx gedaan. En dat heeft ons geholpen om aan andere opties te denken. Ze dacht echt wel goed mee wat voor soort bank zou passen (we dachten eerst dat we zo een loungebank wilden met de loungevast) maar zij adviseerde bijv deze poef omdat we die dan kunnen verplaatsen als we veel mensen over de vloer hebben (Lol: zo obvious nu ik dit type maar wij komen gewoon nooit zelf op dit soort ideeën). En ze liet ook allerlei soorten materialen zien, van meer pluche, naar dit, naar of meer Teddy waardoor we echt wel geïnspireerd raakten.
Het is voor de meeste mensen hier (als ik alle mooie interieur foto’s zie) echt niet zo een spannende bank denk ik haha maar voor ons echt een wereld van verschil. In februari komt nog deze stoel (in die kleur ook) binnen voor in de hoek waar nu de kerstboom staat:
En we gaan in de kerstvakantie nog op zoek naar iets om op te hangen boven de bank aan de muur. Ik neig naar een mooie plank met wat schilderijtjes en deco erop! En komend weekend gaan we het kleed verschuiven, meer onder de bank en richting het raam zodat het wat speelser valt. De bezorgers hebben het gewoon uitgelijnd met het midden van de bank (wat ik ook snap want zij moeten gewoon door). Maar ergggg blij mee.
/einde dagboekpost.