Interieurtopic #4

Ja, ik schrok eigenlijk ook wel van de prijs toen ik hem opzocht. Vraag me af of wij ook zoveel betaald hebbenšŸ˜…

Jeetje wat is het lastig om een lamp uit te kiezen voor boven het kookeiland in de keuken, zonder meteen fucking veel geld uit te moeten geven. Eiland is 2,70 m.
Heeft iemand hier zelf iets leuks hangen of iets aan te raden? Al in best veel winkels geweest dus ik denk echt dat dit een online aankoop moet gaan worden.

1 like

Aangezien je eiland zo groot is denk ik dat het mooi is om ook een grote danwel lange lamp te kiezen. Of natuurlijk twee of drie van dezelfde kleinere lampen naast elkaar.

Zoiets als dit bijvoorbeeld, groot speels en toch elegant? Lastig om mee te denken want weet helemaal niet wat je stijl verder is. En wat is fucking veel geld voor jou?

2 likes

Die is mooi!
Stijl keuken is, licht, beige, vleugje roze, zacht, hout en natuur tinten. In de huiskamer verder veel pop of color.

Had geen rekening gehouden met een lamp boven t eiland, dus alles boven de €300 vind ik fucking veel haha. Eigenlijk alles boven de 200, maar dan ga je niks vinden wat enigzins boven dit eiland past, ben ik al achter gekomen.

Vind het ook zo een lastige keuze. Lampen verder in t huis vond ik echt easy, maar dit licht moet natuurlijk Ʃn praktisch zijn (want koken) en sfeervol.

2 likes

Ken je de kleur Green tea van Flexa? Die vind ik zelf erg mooi. Heb m al jaren op de muur en nog geen veranderdrift (wat vrij bijzonder is aangezien ik het liefst elk jaar een andere muurkleur heb)

4 likes

Wil je perse 1 lamp? Je kan misschien ook twee of drie kleinere hanglampen doen? Ik heb dat ook in mijn keuken en vind dat heel leuk staan!

3 likes

Met het regelen van elektra hebben we waterpas precies het midden van t eiland genomen. Dus er is 1 lichtbron. Kunt idd wel doortrekken volgens mij, maar het liefst 1 lamp idd. Die dan wel groter moet zijn nu’

2 likes

Oe heb deze ook nog gevonden

Is er ook in t beige mocht je dat beter vinden passen

11 likes

Je kunt ook een dimmer of dimbare lampen erop/erin zetten, dan heb je zowel functioneel als sfeer licht.

Wij hebben zelf een rail waarin je meerdere lampen kunt hangen, die rail is niet per se heel mooi maar je ziet eigenlijk vooral de lampen.

3 likes

Welke oudroze verf precies?

Ik zoek een intense oud roze kleur maar alles wat ik vind is het net niet. En ondertussen ben ik een beetje overspoeld door allerlei codes en namen als Light cherry parade die ik de hele tijd vergeet

2 likes

Wij hebben de kleur NCS S 3020-Y80R. Hopelijk kun je iets met die kleurcode!

Onze keuken is trouwens wel ƭƩts lichter dan de kleur op jouw foto.

Heeft iemand hier een kast van Tylko? Ik wil graag een grote mooie kast met open en gesloten ruimtes. Ik verwacht/hoop echter dat we binnen nu en 3 jaar zullen verhuizen. Is zo’n kast eenvoudig uit elkaar te halen of kan ik beter voorlopig voor wat anders gaan?

2 likes

@quarterlife heeft twee kasten geloof ik

2 likes

Ik wil even deze spiegel hier delen! Ik heb hem zelf in het goud weten te scoren. Het is een behoorlijk grote spiegel voor maar €28!

Ik moet toegeven, het is niet de meest denderende kwaliteit en van een afstand zie je dat niet maar hij maakt mijn wc helemaal af :star_struck:

1 like

Ja hier ook een grote kast (nog niet zo lang in huis), je kan met een rubber hamer en een stukje wat je er bij krijgt de onderdelen weer ā€œlos tikkenā€. Het systeem vind ik wel steviger in elkaar klikken dan de ikea systemen, dus vermoed dat dat ook beter blijft bij nogmaals in elkaar zetten.

2 likes

OkƩ poging 2. Ik ga de kamer helemaal omgooien waardoor ik net iets meer breedte heb voor het bureau. Mag dan tot 125 ongeveer, maar zou wel fijn zijn als ie niet te diep is.
Ik heb nu eigenlijk m’n oog vooral wel echt op de aanrader van vorige keer laten vallen, maar die kan ik online alleen nog maar vinden voor 519, en ik vind eigenlijk max 300 wel zat.

Heb de tips van vorige keer uiteraard gecheckt en in de gaten gehouden afgelopen weken.
Iemand nog mooie opties die ik vorige keer gemist heb door de beperking van de breedte?

1 like

Ik heb nog weer een rondje voor je gezocht!

Is dit iets/had je deze al gezien?

Deze is iets te duur maar wel mooi
https://www.maisonsdumonde.com/NL/nl/p/donkerbruin-bureau-met-drie-lades-en-een-nis-234220.htm

3 likes

Hmm alleen de onderste vind ik mooi. Maar ik wil geen ladenblok. Maar ik ga wel weer even op la redoute rondkijken, die was ik vergeten te checken!

@LaPetiteRobeNoire meh. Ladenblok dus.

Voor wie meeleeft, net nog 2 mooie gevonden:
Denk dat deze het nog wel eens kan worden
Deze zou echt perfect zijn als dat plankje diep en stevig genoeg zou zijn voor een monitor + laptop op standaard

3 likes

Ik twijfel over het glas van de lampen in de keuken (boven kookeiland).

Transparant of melkglas. Transparant glas vind ik leuker ogen, melkglas vind ik dan weer mooier als het licht aanstaat. Maar melkglas vind ik vaak dan weer een beetje ouderwets, haha. Het is een lamp met verschillende bollen.
Wat zouden jullie doen?

• Transparant glas
  • Melkglas

0 stemmers

3 likes