Interieurtopic #4

Heeft Ikea niks?

Karwei misschien?

3 likes

Leen bakker?

3 likes

Nog in de aanbieding ook: Kap Lika - zwart - 50x40x27 cm | Leen Bakker

3 likes

Pff, ik zie helaas nu pas dat de hema tot vandaag korting heeft op gordijnen. Durf het alleen niet aan om op de gok een kleur en stof te bestellen… Weet iemand of deze kortingsactie vaak terugkomt?

@Nysmn respect trouwens hoe snel jij je nieuwe huis inricht! Ik woon nu ruim een half jaar in mijn huis en ben echt nog lang niet zo ver!

1 like

werkuren zijn duur en gyproc een beetje fatsoenlijk afwerken kost wel wat tijd en kunde

4 likes

Ik zou heel graag onze keuken willen wrappen, iemand daar recent ervaring mee?
Het is een hoogglans, greeploze keuken, maar dat zou denk ik niet uit moeten maken toch?
Ben benieuwd of je snel schade ziet, want bijvoorbeeld onze vriezer gaat heel moeilijk open, en dan moet je altijd heel hard aan die richel trekken.

Ik weet niet hoe vaak die actie terug komt, maar ze hebben m wel vaak volgens mij.
Praxis heeft ook vaak raambekleding in de aanbieding, vaak nog met extra korting als de praxis plus app hebt.

3 likes

Wij willen een grote wandkast (laten) maken in hout kleur van 4,5 meter met open vakken, groot (3x ± 1.5x1,1.5x1.2,1,5x1.4) en deurtjes (±12). Iemand tips voor een bedrijf die dit voor een redelijke prijs kan maken?

Het lukt ons niet helemaal om dit met Metod kastjes van IKEA in te tekenen. Bij ā€˜online’ zagerijen is het ook niet te doen om dit zelf uit te tekenen en lijkt ook erg prijzig te zijn (offerte van 11K gehad).

1 like

Tylko kast ontwerpen?

4 likes

Zijn jullie zelf een beetje handig? Dan zou je eventueel met meubelpanelen van de bouwmarkt aan de slag kunnen. Hout is momenteel erg duur, dus als je met massief eiken oid aan de slag gaat zal dit wel prijzig worden.

1 like

Ik hoop dat jullie tips voor mij hebben. Wij hebben een smalle keuken met weinig opbergruimte. Aan een kant zijn de keukenkastjes met fornuis, vaatwasser, koelkast etc. Helaas hebben we daar alleen lage keukenkastjes en hangkastjes zijn geen optie. Aan de wand daar tegenover hebben we nu een kast staan (die is helaas niet heel groot, maar vinden we te leuk om weg te doen en een andere plek in huis is geen optie). Daarnaast een tafeltje (met daaronder een kleine diepvries), een stoeltje en de verwarming. We hebben daar ook nog een plankje hangen. Ik vind het te chaotisch en er liggen allemaal losse spullen en rommeltjes die we nergens anders kwijt kunnen (ovenhandschoenen, onderzetters, maar ook de airfryer en fruitschaal etc). Ik ben nu op zoek naar een manier om wat meer opbergruimte te maken daar, maar weet niet hoe. Ik dacht eerst aan een lange plank vanaf boven de verwarming tot de kast rechts met misschien een soort lades of kastjes eronder? Maar ik kan op internet niet zoiets vinden. Een kast op de plek van de stoel en het tafeltje voelt niet echt als een optie, omdat de diepvries dan niet kan blijven. Ik hoop dat iemand van jullie tips heeft :slight_smile: De verwarming en de kast rechts willen we dus sowieso houden en het liefst ook diepvries.

Hier een prachtige paintcreatie om het wat beeldender te maken:

2 likes

Gebruik je de stoel en de tafel? Misschien is anders een keukenblok een optie? 1 waar je de koelkast/vriezer in kan doen?

1 like

@Cleopatra hout is idd gewoon duur en je hebt best veel m2 nodig. Ik denk dat je met mooi materiaal en het zelf doen nog steeds aan zeker de helft van dat offertebedrag komt (is iig mijn ervaring, ook recent). Anders goedkoper materiaal idd. Ik zou het wel op maat laten zagen bij de leverancier, dat is strakker dan je ter plaatse kunt doen en scheelt veel tijd.

3 likes

Voor de kleine spulletjes kun je een bakje aan de binnenkant van een deurtje bevestigen, zodat het uit beeld is. Voor de ovenwanten zou je een plakhaakje aan de binnenkant van een deurtje kunnen plakken.

1 like

Ik zou tot de grond doen en inderdaad omdraaien!

@Warboel kan je ook de hoogte in? Dus bv stangen maken waar je spullen aan kan hangen (zoals pannen), inzet in de kastjes zodat je de hoogte beter kan benutten, spullen bovenop de kastjes zetten, een wandrek boven de tafel.
Ikea heeft allerlei van dit soort oplossingen en inspiratiefotos op de website. Ik had in m’n kleine keukens ook nog zo’n trolly met allerlei spullen erin. Rij je zo aan de kant.

3 likes

Ik vind zelf altijd tot de grond veel chiquer staan.

4 likes

Zou ik nog steeds doen. Ik vind tot op de vensterbank persoonlijk wat oubollig staan.

8 likes

Ja ik stem ook voor lang. Vind korte gordijnen eigenlijk nooit mooi haha

8 likes

Ja ik ben altijd team lang. Ik vind korte gordijnen gewoon niet zo mooišŸ™ˆ

3 likes