Interieurtopic #4

Ik denk dat het met vitrage niet heel veel uit maakt voor de radiator, zou met deze prijzen geen verduisterende gordijnen voor de radiator hangen maar denk dat dit oke is. Dus ik zou ook voor lang gaan.

2 likes

Ik had dezelfde twijfel en heb het tot de grond gedaan met het idee dat t dan nog altijd korter kan mocht ik het niks vinden maar ik denk eigenlijk niet dat ik het nog korter laat maken, het staat echt veel mooier dan kortere gordijnen denk ik. Mijn moeder vroeg nog of het niet vervelend was als de verwarming aan staat maar who am i kidding die zet ik toch nooit aan met de huidige prijzen :clown_face:

8 likes

Als de verwarming aanstaat zijn mijn gordijnen open geschoven dus dan is de radiator sowieso vrij.

1 like

Lang inderdaad! In ons huis hingen al gordijnen, die tot boven de radiator komen, en het is heel lelijk en staat ook slordig/onrustig.

2 likes

Sterker nog, ik zou de gordijnstang ook nog hoger richting plafond hangen, dat geeft meer lengte.

20 likes

Wij hebben net een offerte goedgekeurd voor een traprenovatie. Ik verheug me echt enorm maar meine gute wat kost dat een geld zeg. We hebben er echt veel laten komen en de meeste kwamen uit op meer dan 7000 euro voor 2 trappen. Wtf 🥹

Ik ben denk ik de enige die wel de gordijnen zou inkorten in verband met de verwarming :sweat_smile: op de slaapkamers hebben wij ook radiator onder de ramen en daarbij heb ik het ingekort tot de vensterbank. Het scheelt wel veel warmte als er een gordijn voor hangt, maar misschien is dat ook afhankelijk van de dikte van je gordijn…
Ik heb wel de gordijn rails helemaal bovenaan geplaatst want dat vind ik zelf veel mooier.
Maar voor in deze ruimte zou ik zelf denk ik eerder voor van die lichte rolgordijntjes gaan, van bamboe.

5 likes

Zou zoiets werken?

Ik heb ook niet een al te grote keuken en heb met deze kast wat meer bergruimte gecreerd. Hij staat bij mij gewoon los, dus heb geen gaten hoeven boren.

2 likes

Ik wilde dit ook zeggen @Reflect

Stang omhoog en gordijnen tot de grond, vind ik persoonlijk het mooist.

3 likes

We vinden dat niet zo heel erg mooi en daarmee valt ons idee ook niet te maken.

inspiratie is dit:

3 likes

Ik heb in een vorig huis gordijnen tot de vensterbank gehad, beetje impulsief besloten, en heb daar echt tot we gingen verhuizen spijt van gehad. Het staat echt veel minder mooi. In nieuw huis alle gordijnen tot de grond gedaan!

1 like

Ik zou graag handig willen zijn! Alleen ik heb er zelf het geduld niet voor. :grin:

3 likes

Vraagje: wij hebben een bed met kersenhout, vrij strak model. Deze kleur:
270px-Wood_prunus_avium

We hebben nu een kobaltblauwe muur waar ik wel op uitgekeken ben, maar als ik kersenhouten meubels google, zie ik ze vooral gecombineerd met beige. Ik vind beige super lelijk en saai. Welke kleuren op de muren zouden jullie combineren met kersenhout? Ik zat aan navy te denken, verder kom ik niet.

1 like

@reflect Wat @tantebetje zegt!

de9b95a7bccbae0d613b9194e2ed2293

Op deze plaatjes zie je zelfs al hoeveel effect/lucht/hoogte/ruimte het geeft :heart:

14 likes

Vanwege de warmte van het hout zou ik denken aan wat koelere kleuren, vergrijsd groen/blauw/paars.
Een paar kleuren die ik wel bijzonder vind combineren:

1 like

Wij hebben veel kersenhout in huis en wij combineren het met mosgroen, staalblauw, geel en terracotta!

Bleekroze zou ook mooi zijn denk ik, of turquoise

5 likes

wat hud de rneovatie in? de laatste keer dat ik voor iemand een trap liet plaatsen was dit echt geen 7K voor drie verdiepingen met moeilijk hoek

1 like

Volgens mij zitten die ringen wel goed of horen die omgedraaid te zitten? @Feather
Dan heb ik dat thuis ook verkeerd om

Dan zit het ih midden toch juist goed bij jou, maar niet aan de buitenkanten?
Dus ik zie het zo; de zijkanten vh gordijn moet altijd richting de muur steken?
Lastig uitleggen

4 likes

En @crazyplantlady thanks, mosgroen was helemaal niet bij me opgekomen.

1 like