Dit kun je van tevoren al bedenken haha ik vind zoiets voor snel eten wel oke want dan zit je niet echt achterover maar lang tafelen kan echt niet.
Mijn moeder doet er dan 2 kussens op en dan zie je de rest van de stoel eigenlijk niet. (Soortgelijke stoelen)
De woonkamer van ons nieuwbouwhuis moet komende week geverfd worden. Had al eerder gepost dat ik gentle sand van flexa toch wat te gelig vond, maar nu de keuken is geplaatst (die saliegroen is) weet ik het helemaal niet meer. We hebben op twee muren onderstaand behang en daar vind ik bv ral 9016 en 9010 veel te hard bij staan. 9001 ben ik ook bang dat het te gelig wordt. Ik zoek dus een lichte en toch enigszins warme tint die zowel bij het behang als een saliegroene keuken staat. Iemand een idee? We gaan sowieso komend weekend wat testers kopen en bij de muren houden, maar misschien hebben jullie al goede tips.
Misschien een wittint die iets meer naar roze neigt? Ik denk dat dat heel mooi staat met saliegroen en ook het behang, en is een stuk minder geel
Ik denk dat de kleuren Peignoir of Strong white van Farrow&Ball daar heel mooi bij staan!
Ik heb een paar dagen terug dit toffe medicijnkastje van gietijzer gekocht en die wil ik in een andere kleur gaan verven. Maar nu vraag ik me af of ik dit moet doen met metaalverf of kan dat ook met normale lak? Ik heb een specifieke kleur in m’n hoofd, dus dat moet gemengd worden. Dus als ik metaalverf moet gebruiken, weet iemand waar ik dat betaalbaar kan laten mengen? En het liefst in een spuitbus

Ik heb het halve huis in Dimity (f&b) geschilderd, vind dat een heel mooie kleur (met roze ondertoon). Misschien kan je bij een speciaalzaak even zo’n waaier lenen en dan alle net niet wit tinten goed bekijken? F&b heeft kleuren wit/beige met allemaal andere kleuren ondertoon. Ik vond het heel handig om gewoon alleen naar kleuren van hun te kijken zodat het niet zo overweldigend was https://www.farrow-ball.com/eu/paint/white-paint-colours
Wij hebben de kleur S 1002-Y50R. Een hele lichte beige kleur!
Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik heb al waaiers van F&B en little greene in huis, en ga straks naar de gamma om nog wat testers te halen. Die roze ondertoon is misschien een goed idee, zou dat niet vloeken met alle warme tinten die ik in m’n huis heb?
Misschien slipper satin van farrow and ball? Die is wit met grijs en groen er in
Strong garlic van Lab is heeeeeeeeel licht roze. Zal goed staan bij je behang. Ik heb het zelf in huis gecombineerd met een zachtgroene brede baan op de de muur. Ik schat dat het met saliegroen ook mooi is.
Niet met deze lamp, maar laatst wel een andere lamp bij hun gekocht. Heel tevreden, goede kwaliteit en de groene kleur kwam heel goed overeen met de product foto’s.
Het behang lijkt juist best een koele ondertoon te hebben dus ik denk dat dat wel mooi past (maar dat is misschien alleen het plaatje, in het echt kan het anders zijn). Maar ik vind zelf ook bijv okergeel of oranje goed passen bij lichtroze. Vooral zorgen dat het roze niet teveel naar paars neigt of te knal is, want dan wordt het te barbie denk ik haha
Heeft iemand ervaring met Sentimo?
Ja! Wij hebben een radiator ombouw via sentimo. Makkelijk in elkaar te zetten en goede service. Een onderdeel was iets mis mee, daar kregen we een nieuwe voor opgestuurd.
Ik wil gordijnen bestellen voor in de slaapkamer dus ik wil dat ze (gedeeltelijk) verduisterend zijn. De gordijnen zelf zijn mosgroen, welke kleur zouden jullie de verduisterende kant doen? Zwart vind ik een te groot contrast maar van de kleurstalen op de karwei site word ik ook niet wijzer Iemand enig idee?
Bedankt! Ik kan dat dus echt niet zien, dat dat behang een koele ondertoon heeft. Maar ik ben daar dan ook erg slecht in, vandaar dat ik zoveel moeite heb een kleur uit te kiezen.
Mooi kastje! Ik wil zelf bestellen bij Spuitbus-400ml NSCS hier kan je zelf een kleurcode aanleveren, maar ik heb zelf nog niet de goede kleurcode gevonden voor de kleur blauw die ik wil, heb dus geen ervaring met de webshop/kwaliteit etc
Ik vind het ook een warm behang beetje terra achtig en lijkt toch een gouden zweempje op te zitten ofzo
Haha ja nogmaals, geen idee of het in het echt ook zo is, maar met dit plaatje:
Zie je dat ie meer lijkt op nr 2-nr 3 van cool dan op nr 2-nr 3 van warm? Veel mensen denken dat alle bruin/goud/geeltinten altijd warm zijn, maar dat is niet per se zo!
Oh ja in het plaatje zo wel precies die kleur ja! Vind het verschil tussen pink of peach based wel heel lastig om te zien zo op een scherm, zou zelf die op een na rechtse kleur eigenlijk meer peach based noemen dan pink. Maar kan zo aan instellingen op m’n telefoon liggen natuurlijk, of aan mijn ogen