Interieurtopic #4

Yes, wel handig als je een plattegrond deelt met de indeling :slight_smile:

Misschien zoiets? Ook een soort takjes in blauw/wit maar veel rustiger

Maar misschien is dit weer een beetje te saai haha.

3 likes

Ah ik was deze inderdaad ook tegengekomen, ook heel mooi zeg :star_struck:

1 like

Bibelotte (heel fijn behang!) of roomblush

3 likes

Subtiele inbouwspots vind ik vaak voor de basisverlichting heel mooi; bijv 3 setjes bij de hoge keukenkasten en in de living. Veel ramen is mooi maar in de herfst/winter heb je natuurlijk ‘s avonds geen daglicht en wel genoeg lichting nodig.

3 likes

Wij hebben een nieuwe bank en postte gisteren al hoe blij ik ermee ben.

Before

Weg

Nu

Weg

De bank is de Candy van Zitmaxx. Erg blij dat we voor een driezits zijn gegaan met een poef (die kan aan beide uiteindes vast met zo een krokodillenbek). We kwamen er zelf niet uit. We wisten in ieder geval dat we geen grijze standaard bank meer wilden, maar ook niet echt wat we wel wilden. We struggelen eigenlijk sinds dat we hier wonen dat we het zo een ongezellig nieuwbouwhuis met een grijze plavuizen voer vinden (maar die was maar 1,5 jaar oud toen we het huis kochten, zaten krap bij kas om het er uit te laten halen en vonden het eigenlijk ook wel zonden maar het is echt een gigantische stempel voor de looks van het huis). Op allerlei interieur instagrams zie je ook alleen maar beige banken (althans die ik volg) waarvan ik dacht “dat gaat bij ons ook niet voor sfeer zorgen”.

Dus we hebben zo een adviesgesprek bij Zitmaxx gedaan. En dat heeft ons geholpen om aan andere opties te denken. Ze dacht echt wel goed mee wat voor soort bank zou passen (we dachten eerst dat we zo een loungebank wilden met de loungevast) maar zij adviseerde bijv deze poef omdat we die dan kunnen verplaatsen als we veel mensen over de vloer hebben (Lol: zo obvious nu ik dit type maar wij komen gewoon nooit zelf op dit soort ideeën). En ze liet ook allerlei soorten materialen zien, van meer pluche, naar dit, naar of meer Teddy waardoor we echt wel geïnspireerd raakten.

Het is voor de meeste mensen hier (als ik alle mooie interieur foto’s zie) echt niet zo een spannende bank denk ik haha maar voor ons echt een wereld van verschil. In februari komt nog deze stoel (in die kleur ook) binnen voor in de hoek waar nu de kerstboom staat:

Summary

En we gaan in de kerstvakantie nog op zoek naar iets om op te hangen boven de bank aan de muur. Ik neig naar een mooie plank met wat schilderijtjes en deco erop! En komend weekend gaan we het kleed verschuiven, meer onder de bank en richting het raam zodat het wat speelser valt. De bezorgers hebben het gewoon uitgelijnd met het midden van de bank (wat ik ook snap want zij moeten gewoon door). Maar ergggg blij mee.

/einde dagboekpost.

50 likes

Als je iets goedkopers zoekt, wij hebben voor beide kinderkamers behang van Esta Home, vind daar echt veel leuks tussen zitten. Wel ook veel bosdieren en bloemen, dat wilde je geloof ik niet. Wel mooie rustige kleuren.

1 like

Heel mooi! Dat grijs clashte ook echt met de warme muurtint en dit staat supermooi en chique!

2 likes

Ja het was echt een mismatch die bank en de muur. We hadden heel random de muur geverfd in een kleur die we leuk vonden zonder rekening te houden met de rest, maar ben nu wel heeeel blij met hoe het bij elkaar staat met de nieuwe bank gelukkig!

1 like

Help! Welke stoelen passen het mooiste / beste bij de tafel? (de tafel is al gekocht)

• 1
  • 2
  • 3

0 stemmers

3 likes

1 want als je bij zo’n dichte tafel ook dichte stoelen zoals 2 en 3 gaat zetten, je een heel benauwd, gesloten en donker gevoel bij dat stukje huis krijgt.

Zou zelf dan naar een stoel als 1 kijken maar dan zonder grijs en zwart, omdat dat zo industrieel is en niet matcht met de tafel, maar dat is meer smaak denk ik.

23 likes

De stoelen die op de foto staan zijn geen optie? Eens met @Rozevarken, zwart zou ik er niet bij doen.

9 likes

Net voor 1000 euro verf en primer besteld :eek: beter wordt het mooi

Doodeng

10 likes

Wegens ruimtegebrek achter de tafel willen we de stoelen goed onder te tafel kunnen aanschuiven, dus die van de foto zijn helaas geen goede optie daardoor (vind die wel heel mooi)

@Rozevarken daar kan ik wel wat mee, dankje!

ik ga bijna verhuizen en wil graag een mooie lijst voor deze poster! maar omdat het zwart/wit is vind ik het wat moeilijk om in te schatten wat mooi is. iemand een idee? ik dacht zelf een hout kobaltblauw maar misschien is dat iets te guitig

(de lijst die er nu omheen zit is alleen voor bescherming! niet op letten!)

4 likes

Ik zou naar een lijstenmakerij gaan en laten adviseren in dit geval!
Zwarte passepartout met houten of zwarte lijst lijkt me wel mooi (maar het ligt vooral aan de plek waar je hem ophangt denk ik)

2 likes

Het moet bij je huis passen maar ik zou een heel dun gouden lijst erom doen.

5 likes

Ik denk dat het ook aan je interieur ligt. Ik heb een kobalt blauw tv meubel en verder rood, geel en groen in mijn interieur, dus dan zou blauw echt mooi zijn. Omdat de print zwart wit is kan de lijst wel in elke kleur denk ik.

3 likes

oeh, dat lijkt me wel wat! en ook dank voor de andere tips @Mimir @LaPetiteRobeNoire

1 like

En @Memoria

Hoe is het verven van de Lack planken bij jullie gegaan? Ik wil misschien een paar muren verven en zou de planken die ik er al heb hangen in dezelfde kleur willen lakken.

1 like