Interieurtopic #4

Ohh wat shit zeg! Zonde.

Wij hebben een groot kleed liggen, maar geen last van verkleuring eronder gelukkig.
We halen hem in de zomer wel weg, dus hij ligt er +/- 8 maanden per jaar, maar dan wel constant, dus dat zal t verschil niet maken denk ik?

1 like

Wil iemand meedenken over verfkleuren?

Ik heb een vrij kleine en donkere leefruimte op het zuidoosten. Mijn retro keuken ga ik voor een groot deel schilderen in de kleur Pigeon van Farrow and Ball, maar er blijven ook wat originele houten elementen zichtbaar. Wat voor kleuren gooi ik op de rest van de muren? Ik zit echt zonder inspiratie :neutral_face:

Kleur Pigeon - Farrow and Ball

1 like

Wist je al dat farrow & ball op hun site aangeraden combinaties bij kleuren zet? Even naar onderen scrollen: https://www.farrow-ball.com/paint/pigeon misschien geeft het wat inspiratie, al zijn het wel heel rustige kleuren die ze erbij hebben gedaan, ik weet niet waar je naar op zoek bent.

4 likes

Mijn keuken heeft ook de kleur Pigeon. Op de muren zit Strong white van F&B maar het hangt natuurlijk ook af van je voorkeuren: neutraal, licht, knallen met kleur etc.

2 likes

Ik like je post, helemaal blij. Maar ik bedenk me nu, ik heb zelf niet eens KPN. Jammer weer. :smiling_face_with_tear:

1 like

Heeft iemand hier ervaring met zelf betoncire aanbrengen in je badkamer? Onze badkamer is redelijk nieuw (6 jaar) en voorzien van tegels, maar het is zooooo saai en al die voegen worden goor. Ik wil het aanpassen zonder dat het een hele badkamerrenovatie word. Het lijkt mij wel een leuke klus om zelf te doen.

2 likes

Ah ja, ik zie het! Bedankt, ook @Scandilove

Ik denk dat het met veel van die combinaties wat saaiig wordt, maar weet ook niet goed wat ik dan wel wil. Misschien wat meer richting peach, of een paarstint? Ik wil een keer out of the box gaan.

Strong white ziet er ook heel mooi uit, maar denk dat ik het te saai vind om de rest van de kamer in zo’n kleur te doen.

1 like

Combinatie met Brinjal lijkt me ook heel mooi maar dat is misschien weer wat heftig voor de hele kamer?

1 like

Hmm ja, zou wel mooi zijn met een accent van Brinjal!

2 likes

Jaaa brinjal is mooi, die heb ik in de keuken op alle muren. Toen ik op pinterest daar foto’s van zag wist ik meteen dat ik 'm wilde hebben.

3 likes

Ik had een mooie farrow and ball kleur uitgekozen, maar blijkbaar zijn niet alle kleuren vrij gegeven om bij gamma te mengen :sob:

1 like

Vaak bij andere bouwmarkten wel en anders denk ik dat het wel kan via verfwinkel.nl. Bij mij kon Gamma ook niet alles mengen maar heb daar alles besteld wat ik wilde.

2 likes

Oh goede tip! Ik zou alleen eerst een sample willen dus dan moet ik die eerst kopen! Ik heb nu iets in dezelfde richting gekozen, maar op de muur valt het erg tegen. En ik krijg het op foto niet goed zichtbaar, dus om hier advies te vragen is ook niet handig.

Heb ondertussen al 8 verschillende testers op de muur zitten :joy:

Volgens mij heeft @Lula dit gedaan!

2 likes

Oeh, ben heel benieuwd! Wil je een foto delen? Ik ben bang dat een groot stuk Brinjal bij mij te donker wordt.

2 likes

Je kan bij verwinkel ook kleine potjes bestellen, als je zoekt op tester krijg je kleine potjes van Sigma die je kunt mengen (en in aanbieding).

2 likes

Yes… wij hebben dit gedaan! Ofja, mijn vader. Hij heeft een ochtend een training gedaan bij zo’n bedrijf wat de beton cire verkoopt. Wat wil je weten?

1 like

Oh tof!! Waar heeft hij die training gevolgd? Dat klinkt wel goed om te doen haha. En had je ook tegels als ondergrond of iets anders?

1 like

Ik heb al even gezocht maar kon het niet vinden. Ik heb ooit die vraag ook gesteld en er was een forummer die dit had gedaan. Geen echte beton cire, maar iets dat er op leek. Dat kon je gewoon redelijk makkelijk aanbrengen. Zij had het ook in de badkamer gedaan.
Dat zou al wel een paar jaar geleden zijn, ik zoek vandaag nog even.
Edit: gevonden, maar deze granny lukt het niet om te linken. Het is in het 2e interieurtopic en ik heb het gevonden door te zoeken op beton cire

3 likes

Je moet op de drie puntjes en dan het koppelteken bij iemands post klikken en dan op kopieer

2 likes