Interieurtopic #4

Ik heb nu alleen nog foto’s van de vloer opgestapeld in onze keuken :joy: links zijn dus de terracotta tegels die in de keuken komen en rechts het hout, maar ligt vooral ondersteboven. Het is eiken in een warme kleur gelakt en dunne planken, 12cm uit mn hoofd. Dat komt in de rest van het huis.
(Foto weg)

27 likes

Ben vooral benieuwd naar de vide!

7 likes

En ik naar de kozijnen haha!

@boonie ziet er top uit en je verhaal klinkt super! Lekker trots op zijn hoor.
Weet je zo welk hout jullie hebben?

De deuren en ramen bevestigen voor mij alleen maar meer dat hout echt super mooi is. Wij zijn momenteel bezig met paar partijen en ik neig gewoon telkens naar hout. Word alleen gek van al die verhalen en mensen om mij heen over duurzaamheid, onderhoud etc van kunsstof.

Nee, hout is mooier, shut up :rofl:

6 likes

Super leuk en ook leuk die terracotta tegels, ben heel benieuwd hoe het wordt want het klinkt idd niet nieuwbouwerig! Maar snap ook dat foto’s plaatsen ivm privacy niet zo fijn is. Leuk in ieder geval dat jullie je eigen ding doen en wie weet inspireert het de buurtjes wel :wink:

3 likes

Haha ja ik wil het eigenlijk ook overschilderen, maar dat wil mijn vriend niet😂

1 like

@Feather @Sia @boonie @Shaaar @anon86562306 @TanteBetje @seveneleven @Yzile

Dank voor alle tips en adviezen. Vrij veel consensus wel; gewoon alles in dezelfde vloer dus :grin: We gaan morgen langs 2 vloerzaken dus komt vast goed. Denk dat we inderdaad daarvoor zullen gaan!

@Shaaar , we kunnen geen echte tegels doen omdat het dan te dik wordt. We leggen over de huidige tegels heen ivm met vloerverwarming die eronder zit. Goed om jouw ervaring te horen met pvc tegellook.

@anon86562306 , oh met die rand vind ik ook mooi. Breed zat ik inderdaad ook al over na te denken. Goede tips :smiling_face:

@Yzile , ik bedoel dus pvc met tegellook inderdaad. Walvisgraat ga ik ook eens opzoeken!

5 likes

We hebben het gekocht bij Bax in Amsterdam-Noord. Uit m’n hoofd weet ik alleen eiken, en dus smalle plank en ook dun fineer want we hebben vloerverwarming dus hoe dunner allemaal hoe beter. Kan eventueel later wel voor je op zoeken wat precies.

@anon86562306 Vide is moeilijk op de foto te krijgen want het is maar een klein stukje. Het is 1m20, en ik verwachtte eigenlijk weinig effect er van, maar het geeft heel veel licht en ruimte in de keuken. Dit is een heel vage foto van halverwege het stucen :sweat_smile: het effect dat het geeft is moeilijk op de foto te krijgen nu - kan het morgen wel proberen.

(Foto weg)

25 likes

Ja wij zijn heel blij met alle voordelen van een nieuwbouwhuis maar we vonden het ook heel belangrijk een aantal elementen van “oudere” woningen in te voegen, zoals houten binnendeuren en kozijnen. En een houten vloer etc. Wij vinden dat soort materialen gewoon echt heel mooi en dat vinden we belangrijker dan eventuele hufterproofheid. En het scheelt dat heel de wijk in een soort oud new Brooklyn pakhuis/herenhuis stijl gebouwd wordt, dus het past wel. Ik ben nu al heeeeel blij met die terracotta tegels! Die gaan we wel zelf leggen dus dat wordt nog spannend, maar zoals het er nu al ligt denk ik dat het een super goeie keuze is.

Ik denk dat ik nog wel foto’s van m’n keuken deel als ie er in zit, maar ook weer verwijder.

14 likes

Tag me dan even, want ik mis altijd alles maar ben heel benieuwd haha. Spannend proces iig en knap om alles zo uit te zoeken. Ik ben daar zooo niet goed in.

8 likes

Ga proberen er aan te denken :grimacing:

5 likes

Ah volgens mij weet ik nu welke huizen dit zijn :see_no_evil:
Als het klopt dan heb ik iig de ontwikkelingen van de wijk zien plaatsvinden.Leuke woningen ook overigens!

Heel tof dat jullie de ‘oudere’ elementen hebben meegenomen! Ik vind al dat nieuwbouw=strak modern helemaal niets :sweat_smile: dus heel gaaf om te zien dat jullie er een twist aan geven met hout!

1 like

Oke dit is een long shot, maar heeft iemand toevallig dit kleed?

Ik vind hem heel leuk, maar ben opzoek naar een kleed met zwart en ecru/beige/off-white of in elk geval geen wit. Deze lijkt op het filmpje toch behoorlijk wit te zijn ondanks de omschrijving…

1 like

Is leren behangen lastig? Gaat om het hele huis. Heb wel muren die ik minder boeiend vind waar ik kan beginnen. Gewoon wit glasvezel behang.
En heeft behang verven zin? Of koop je dan beter gekleurd behang?

2 likes

Ik heb een tijdje geleden voor t eerst gebehangd (behangen?). Was goed te doen! Heel huis is wel veel werk haha ik hoefde maar één wandje dus dat was nog leuk. Het is niet moeilijk maar gewoon gepriegel en geprul.

3 likes

Nuh, is niet heel lastig. Eerste wandje is even wennen, daarna kom je er wel in.

2 likes

We waren er al lekker snel uit vandaag :heart_eyes: het wordt de vloer aan de linkerkant (met band zonder bies, dank voor de tip nog @anon86562306 ):

Super fijn dat we het mee naar huis mochten nemen. In de vloerenzaak wilden we namelijk voor de rechtste vloer gaan maar thuis bleek die andere dus veel mooier te staan bij onze meubels!

En de keuken gaan we waarschijnlijk laten wrappen in deze kleur:

Nu al zin om te verhuizen :heart_eyes:

59 likes
Voor

Precies waar het houten huisje stond is ons huis geplaatst.

Bouwen

Het huis werd zo geleverd met alleen de buitenmuren. Aan de binnenkant moest alles nog gebeuren.

Hier hebben we de zolder gemaakt en het plafond op de 2e verdieping. Dit is de eerste muur die we gemaakt hebben, rechts is de badkamer

Resultaat:

Ik heb eindelijk de tijd gevonden om wat foto’s te maken van ons huis. We hebben aan de binnenkant bijna alles zelf gedaan (behalve de riolering en de tegels in de wc en badkamer). Het stucwerk heb ik in mijn eentje gedaan en ben zeer trots op het resultaat :laughing:.

Ik had twee polls gemaakt voor het keukenblad en de vensterbanken, uiteindelijk hebben we gekozen voor ‘lemon ice graniet’ voor het keukenblad en ‘jura grey kalksteen’ voor de vensterbanken, met beide keuzes ben ik echt super blij!

257 likes

Wow!!
Met name de badkamers vind ik heel mooi geworden!
Dus je hebt voor het 1st gestuct en dat in de hele woning (incl plafonds) alleen gedaan!?
Geniet ervan

6 likes

Super mooi gedaan!

4 likes

Wow echt super mooi!

5 likes