Ja klopt ik heb dit destijds gedaan en een vriendin van me heeft haar hele badkamer gedaan. Het was redelijk makkelijk voor de vensterbank maar die vriendin van me heeft er ook een cursus bij gedaan. Dat kreeg ze bij het aanschaffen van het materiaal.
De training was bij Beton de Luxe. En wij hadden inderdaad tegels als ondergrond. Hele grove (getrommeld marmer) tegels met ook grote voegen. We hebben overigens geen inloopdouche maar een douche met bak. Inloopdouche wordt afgeraden om dat zelf te doen (ik denk i.v.m. lekkages op termijn). Mijn vader is wel een ware klusheld, maar had nog nooit gestuct. Ik denk dat een professional het misschien nog strakker had gedaan, maar het is echt heel mooi geworden.
Het probleem is vooral dat ik de tegels die we destijds gekozen hebben echt enorm saai vind (mat wit) en graag een andere look wil.
@MargjeJ thanks!! Klinkt goed. Misschien is laten doen door een pro ook nog een optie als het toch lastig blijkt. Die cursus is iig een goede tip
Ik kan evt ook beginnen met het toilet, dat is wat minder spannend qua lekkages
En niet iedere ruimte in je huis moet boeiend en insta-perfect zijn hè. Tegels mogen echt wel 15-20 jaar meegaan voor we ze uitbreken of onomkeerbaar overgieten met betoncire. (Tenzij je lekkages hebt, ze gebroken zijn of je bij de leidingen onder de tegels wilt. Of gewoon schijt hebt aan duurzaamheid ).
Dit soort reacties vind ik zoooo boomer. Je mag toch zelf bepalen of je je huis instawaardig of mooi wilt maken. Soms maak je een keuze en wil je het later toch veranderen: kan gebeuren? Om dan gelijk de duurzaamheidspolitie uit te gaan hangen is toch echt vermoeiend.
(En even voor de duidelijkheid ik ben helemaal voor tweedehands / hergebruiken / opknappen in plaats van alles maar gelijk slopen om met de nieuwste trends mee te gaan. Maar je maakt toch zelf keuzes en afwegingen daarin en dat moet toch prima kunnen zonder dat je zo betuttelend wordt toegesproken)
Ik vind het eigenlijk wel een verfrissende afweging
Tuurlijk, niemand moet iets, je mag het zelf kiezen, ik heb er geen moeite mee als mijn comment genegeerd wordt. Maar overweeg toch liefst om niet voor een wegwerpinterieur te kiezen. Hebben we allemaal baat bij.
Wij hebben ook iets van Belakos. Op de trap en eerste verdieping. Bevalt tot nu toe goed hoor.
Ja ik zou zelf ook eerst kijken naar andere dingen die je kan doen zoals plafond verven, andere kleur badmat etc.
Ik vind de tegels verven of beton cire oid eigenlijk best een duurzame keuze.
Als basis gebruik je daar de tegels voor die er al zitten, je sloopt ze er niet uit oid.
Ik vind het best wel lastig in te schatten of ik een ronde eettafel van 105 cm of 120 cm wil aanschaffen (dat zijn de maten waarvan ik nu mooie tafels heb gezien). Ik wil het even uittekenen op de vloer met tape, maar ik heb geen idee hoe veel ruimte zo’n tafel met stoelen zal gaan innemen. Ik heb trouwens wel stoelen zonder armleuning, dat maakt ook nog wel uit denk ik. Iemand hier die toevallig een rondr eettafel heeft met een van die maten en zo kan zeggen hoeveel oppervlakte dat inneemt in huis, als je het als vierkant op de vloer moest uittekenen? Dan heb ik een beetje een idee wat ik moet verwachten…
Wij hebben nu een jaar een ronde tafel van 130 cm! We hadden helemaal precies op maat een cirkel uitgeknipt van kranten en de stoelen (ook zonder armleuningen) erbij gezet. Achteraf hadden we prima een maat groter kunnen nemen, dus het vertekend blijkbaar alsnog als je het helemaal uitmeet
Ik heb een ronde tafel van 105 centimeter (en stoelen zonder armleuning die eronder staan) Het ziet er in de ruimte niet uit als een kleine tafel vind ik, hij is voor in mijn huis de juiste maat, maar als je er aan zit met 4 personen om te eten is het qua ruimte op tafel best krap. Prima voor af en toe (ik zou zelf geen grotere tafel nemen daarvoor), maar als ik hem elke dag zo zou gebruiken zou ik wel een grotere willen.
Ja ik!
Niet op tegels, maar had net zo goed gekund. Maakt niet heel veel verschil behalve dat je een andere primer moet gebruiken
Wat wil je weten?
Ik heb ronde tafel van 105cm, met stoelen met armleuning, totaal komt dat op 175cm in diameter.
Leuk! Ik ben vooral benieuwd hoe dik de laag uiteindelijk is, en of het echt goed te doen is. Blijft het ook in een douchegedeelte mooi? Ik wil alleen de wanden doen, niet de vloer.
Ik heb het niet zelf gedaan maar hier werd aangeraden om niet de doucheruimte te doen. Misschien dat het advies nu anders is maar werd een paar jaar geleden door verschillende klusbedrijven gezegd
Ik heb een ronde tafel van 130 en dan zit je met 5 mensen echt fijn en met 6 kan ook maar wel klein beetje opgepropt als je veel op tafel hebt staan. Zou de maat vooral laten afhangen van met hoeveel mensen je fijn aan tafel wilt zitten en hoeveel ruimte je hebt. Een te kleine ronde tafel kan ook een beetje lullig ogen in een grotere ruimte.
Ik vond zelf mijn tafel van 105cm te klein, het was wel nodig in mijn studio (kon zeker niet groter) maar ik was heel blij toen ik verhuisde en ik groter kon gaan met m’n tafel. Ik vond het met 4 man best krap, wel te doen maar toch niks voor mij.
Heeft iemand ervaring met oplaadbare wandlampen? Zoals dit:
Kwam het tegen op instagram toevallig en wij hebben een paar muren waar dit mooi op zou staan, maar klinkt haast te mooi om waar te zijn. Die dingen zijn ook maar €30 per stuk en schijnen dan een half jaar op een batterij mee te gaan. Nou ja, ik ben sceptisch maar wel geïnteresseerd.