De laag is echt heel dun, als je het goed doet. Echt maar een paar mm. Ik heb het ook in de douche gedaan en dat gaat heel goed, je moet alleen wel zorgen dat je het goed tot de vloer doet en niet slordig gaat werken bij de randen
Ik heb op marktplaats voor 100 euro een mooie stoel gekocht en zag vanochtend dat het van Komfort is, een Deens merk. Waarschijnlijk ontworpen door Arne Wahl Iversen in de jaren 60 en volgens mij best een goeie koop geweest want vond online deze: Arne Wahl Iversen voor Komfort Denmark, Mid Century Danish Teak Lounge Chair, nieuwe hoes | € 1.489 | Whoppah oh en ook deze: Arne Wahl Iversen voor comfort Denemarken Fauteuil | € 480 | Whoppah
Het is precies hetzelfde model alleen mijn stoel is lichter van kleur en de kussens bij mij stoel zijn mooier maar in slechtere staat. Het hout van mijn stoel is echt in goede staat, alleen die banden aan de onderkant zijn een beetje vergaan en er moeten nieuwe kussens op maar dat lijkt mij een leuk project voor over een tijdje ben er echt heel blij mee!
Veel (mooie) spullen van H&M home zijn alleen in de winkel verkrijgbaar of alleen online. Heel irritant vind ik.
Ben ik weer
Ik ben opzoek naar zo’n kastje, max 100 cm breed. Mag ook iets anders moois zijn, als het maar qua breedte past.
Ik denk dat je zo’n soort kastje wel op Marktplaats kan vinden. Misschien dat je hem dan nog in kleur naar wens moet schilderen of andere greepjes erop.
Klopt. Ik heb zoiets zelfs gratis van marktplaats
Niet precies een antwoord op je vraag, maar volgens mij heb je ook een lamp die dat effect nabootst, van ondergaande zon. Dat zou ook een uitkomst kunnen zijn!
Ik heb F&B Slipper Satin op een deel van de muren en die geeft bij mij (raam op zuidoosten) wel een heel warme gloed, maar ik kan me voorstellen dat je deze iets te gelig vindt. Als ik de kleur google vind ik 'm soms heel grijzig overkomen, dat is ie bij mij totaal niet.
Ik heb niet echt een duidelijke foto maar hier zie je de kleur op dat uitsteeksel bij de haard:
Ik vind au lait van f&b uit hun nieuwste samenwerking een warme zonnige kleur. Op hun website lijkt het een wat groene ondertoon te hebben maar in het echt dan weer niet. Ik zou wat staaltjes laten maken en die uittesten met jouw lichtinval.
Ah moeilijk. Been there, still there.
Bij ons is het oog gevallen op Skimming Stone F&B icm. Ral 9010 op plinten en kozijnen. Keukenkastjes zijn afhankelijk van het licht grijs, roze, paars of zand en Skimming Stone is vrij neutraal en past zich aan aan omgevingslicht.
Anders is Schoolhouse White ook van F&B misschien ook wel wat.
Wij hebben ongeveer deze lelijke kleur tegels in de badkamer, samen met witte tegels, en de muren van de badkamer zijn wit geverfd. Nu wil ik heel graag de muren van de badkamer verven, maar ik weet niet echt welke kleur. De tegels hebben dus echt een felle maar fletse lelijke gele kleur. Ik zoek eigenlijk iets waardoor die gele kleur wat minder lelijk lijkt. Heeft iemand een idee?
Edit: in het echt is de kleur wel veel minder fel dan op deze foto
Skimming stone van Farrow & Ball? Die heeft mijn dochter op haar kamer en het is echt een fijne warme tint zonder dat het te geel is.
Je zou ook de tegels kunnen verven.
Ja dat is niet een optie
Vind je dat het met wit te veel afsteekt? Ik heb zo’n soort kleur geel op een oude vensterbank in de gang. En daar zijn mijn muren een heel licht soort grijs/wit met een lila ondertoon. Dat staat wel heel leuk vind ik samen en matcht ook goed met het geel. Maar ik weet niet echt of je het veel minder kan laten opvallen doordat de andere tegels ook al wit zijn. Vind je geel gewoon een lelijke kleur of vind je het vooral in combinatie met het wit lelijk? Ik vind het trouwens echt een super toffe kleur haha, maar snap als je geel stom vindt het wel heftig is. Een beige met een koele ondertoon of een lichte grijsgroene kleur zou ook wel mooi kunnen staan denk ik. Wat voor kleur zijn je badkamermeubels?
Ik vind geel en lichtblauw of geel en roze altijd mooie combi’s!
Wat zouden jullie met deze ruimte doen als je vrij spel hebt? Enige eis is een keuken (zit nu rechtsonder in de hoek) en een eettafel voor minstens 6-7 personen. Hoe zouden jullie het indelen? Ronde, ovalen, rechte tafel? Keuken langs de wand of eiland? Kan zelf niet zo goed kiezen. Ben aan de ene kant bang dat het een te grote lege ruimte wordt met de keuken tegen de wand en een eettafel aan de andere zijde, maar aan de andere kant ben ik bang dat het te vol wordt als je een grote tafel en een kookeiland bijv wil. Ben benieuwd of jullie nog interessante opstellingen hebben waar ik niet aan gedacht had!
Afmetingen:
muur rechts 6.60m
muur links vanaf einde bank 4.67m
breedte kamer 6.10m
hoekje naar bijkeuken 1m diep, 2.5m breed
Ik zou keuken met een eiland doen, en dan een eettafel linksboven, en in die hoek rechtsonder nog een leeshoekje maken met een boekenkast direkt om dat hoekje, een fijne stoel ernaast met een klein bijzettafeltje en een mooie en goede leeslamp