Interieurtopic #4

Opslagbox huren en daar alles inzetten wat niet kan blijven.

1 like

Ik woon in een appartement dus kan het inderdaad niet in een tuin laten en schuiven met meubels is lastig, zeker een bankstel.

Ik zie echt alleen maar beren op de weg terwijl het laminaat dat er nu ligt echt nog dikke prima is haha. Maar verwacht hier wel lang genoeg te wonen dat het eens zal moeten. Hopelijk ben ik dan rijk en kan ik een verhuisbedrijf betalen 🥹

1 like

Ah dat komt tegen die tijd vast helemaal goed. Ik had er eigenlijk ook nog nooit zo over nagedacht, heb laminaat 9 jaar geleden laten leggen in dit huis en het ziet er nog goed uit. En dan komt het tegen die tijd wel weer. Zijn vast ook bedrijven die ervaring hebben met leggen van laminaat en schuiven van meubels.

1 like

Wij hebben dingen in de tuin gezet (kan alleen met een appartement niet) maar het meeste hebben we verschoven steeds. Eerst alles naar de ene kant van de verdieping en daarna het op de plek waar al vloer ligt gezet. Beetje omslachtig maar vloer leggen duurde maar 2 dagen dus daar gingen we geen opslag oid voor huren

4 likes

Ik denk zelf dat heen en weer schuiven minder moeite kost dan alle meubels het huis uit. Bankstel moet hoe dan ook getild worden en kan soms ook op zijn kant liggen, als het vanwege ruimte niet kan. Even wat mensen vragen om te helpen.

5 likes

Ohhh :joy: nou dan gewoon schuiven inderdaad, of naar buiten als dat kan

1 like

Ik weet niet wat je ECHT mooi vind, maar ik heb van die gedraaide dinerkaarsen van de Hema en vind die zelf mooi en het valt heel weinig gasten op dat ze nep zijn (zo erg dat we soms al een hele avond op de tafel hebben staan en als ik ze dan oppak om te verplaatsen ze schrikken van ‘pas op, de kaars brandt! Oh nee hij is nep’)

5 likes

Ik heb Magic Midnight van Flexa op de muur gedaan en ben er zo blij mee! Echt zo mooi.

15 likes

Volgens mij heb je er zelfs ook die uitgaan door erop te blazen haha!

2 likes

Ik ben blij met de kwaliteit van de lx mat! Hij ligt wel als binnenloopmat maar is na 1,5 jaar echt nog prachtig :heart:

2 likes

Haha ik lees hier twee keer per jaar in de olie, ik heb 8 jaar niks aan de vloer gedaan :laughing: her en der krasjes maar er moet ook geleefd worden in het huis. We gaan het wel binnenkort aanpakken maar twee keer per jaar is echt nieuw voor mij

2 likes

Heeft iemand de Herman Miller Story boeken”kast” wel eens in Nederland gezien? Ik wil graag de oranje (of zwarte maar liever oranje) hoge versie kopen maar kan geen enkele Nederlandse webwinkel vinden - ook op hun eigen site zie ik ‘m in de VS en HK, maar niet Nederland :cry:

6 likes

Mijn vader oliede wel altijd trouw 2x per jaar het parket. Altijd ‘s avonds laat en zonder aankondiging. Je had het altijd pas door als je de volgende ochtend wilde ontbijten en met je sokken 4 meter verder keihard op je bek ging, dus wees gewaarschuwd haha.

12 likes

Haha dank voor de waarschuwing. Moesten alle spullen dan niet uit de woonkamer bij het oliën?

1 like

Neuh, hij rolde gewoon het kleed op. En om de echt zware meubels zoals kasten oliede hij gewoon heen. Die hebben ook veel minder te verduren natuurlijk.

2 likes

Deze is zo cool! Hij is volgens mij niet van Herman Miller maar ontworpen door Afteroom voor DWR. Kan ‘m ook niet vinden in Europa, als je wel een winkel vindt wil je het laten weten?

2 likes

Oooh super, bedankt voor de info! Misschien helpt dit me iets verder. Ik laat het weten als ik ‘m ergens vind, het is zo mooi :smiling_face_with_tear:

1 like

Flinders volgens de site Zoek een winkel - Herman Miller

Kijk ook eens naar de opinion ciatti, die maken de originele versie va bruno rainaldi in verschillende varianten. De Adelaide van Mogg is misschien ook wel interessant voor je.

2 likes

Heel lief, dankjewel voor deze tips! Vooral de opinion ciatti is een optie, ik vind die story boekenkast heel leuk omdat je die plankjes kan draaien en dat kan vgm hier niet maar ik hou ‘m in mn achterhoofd. Zag ook dat ze een rode versie hadden. Leuke designers trouwens, heb wel een tijdje hun sites doorgespit!

1 like

Ik heb mijn houten vloer al 12 jaar en we hebben hem nog nooit geoliet… en hij zit er nog steeds mooi uit. Maaarrrr, hij mag nu wel een keer aandacht krijgen hoor, dus hopelijk aankomend jaar een onderhoudsbeurt door een prof. En dan ook meteen opschuren ofzo.

3 likes