Interieurtopic #4

Ik heb niet echt concrete tips maar denk dat alles vrij lelijk wordt als je het out in the open laat, in weer en wind?
Ook dit soort (hout of riet achtige?) meubels. Denk dat het meest veilige is dan of helemaal opbergen (als je die ruimte hebt) of goed afdekken in herfst/winter. Of doe je dat nu ook al?

3 likes

Deze?

Is wel budgetvriendelijk. Ik vond zelf de (combinatie met de) rode mooi maar is jammer genoeg niet meer verkrijgbaar.

2 likes

Nee klopt inderdaad, maar de sets die ik postte zijn van staal en touw, waardoor ze minder weer- en windgevoelig zijn dan hout. Ik dekte onze huidige houten set (van Ikea) altijd af en behandelde ‘m twee keer per jaar met lazuur, maar daar is de klad ingekomen (lees: vanwege zwangerschap en baby heeft ie twee winters onbeschermd buiten gestaan) dus nu zoek ik, om het mezelf iets makkelijker te maken, iets wat je in ieder geval niet hoeft te behandelen, alleen schoonmaken. Afdekken ga ik idd wel weer doen.

1 like

Leuk, sowieso een winkel waar ik nog niet aan gedacht had, dank! Vind dat gekleurde stoeltje ook grappig trouwens :slight_smile:

1 like

Houd er rekening mee dat zeker staal juist wel heel gevoelig is voor weersomstandigheden, en bijvoorbeeld vaak gaat roesten als er ergens een kleine beschadiging ontstaat. Dan zou ik misschien nog eerder voor iets met aluminium gaan, is meestal wat duurder maar kan wel weer meer hebben dan staal.

5 likes

Of gegalvaniseerd staal (zoals Hay palissade oa) @Geranium ! Poedercoating gaat idd snel roesten als er een kleine beschadiging zit (en dat gebeurt naar mijn ervaring vrij makkelijk)

3 likes

Ik raad De jonge ontwerper aan, zij biedt brainstorms (ook online) over indeling en maakt een grondplan voor je. Ze heeft goed gevoel voor kleur en kan als de beste 2ehands meubels vinden. Is 1/5 van de prijs die jij noemt.
https://de-jonge-ontwerper.nl/indeling/

5 likes

Oh wauw dankjewel!

Maandag komt een interieurstylist langs om de ruimte te komen voelen en meten en maakt dan een plan voor ons. Maar mocht dit niet naar wens zijn ga ik zeker nog contact met de dame opnemen die je ons tipte, ziet er echt heel goed uit!!

3 likes

Oh thanks @jojo en @Monica, dat wist ik niet!

2 likes

De luxembourg lijn van fermob. Gemaakt uit aluminium dus kan dag en nacht, in elke soort weersomstandigheden, buiten. Blijft zeer mooi. 1 keer een rib uit je lijf maar als je zou uitrekenen wat je anders om de zoveel jaar aan een nieuwe set zou betalen (omdat de oude kapot gegaan is), haal je het er zeker uit.

3 likes

Oh ja ik dacht dat ze meer een soort bankje zocht.

Wij hebben trouwens zelf een tafel en zitbanken van Lanterfant in aluminium en staan nu al 2 jaar onbeschermd buiten zonder slijtage.

10 likes

en @Missflipgloss ik zoek een tuintafel plus stoelen! Dus heel veel dank voor jullie tips. Ga even kijken hoeveel rek er in het budget zit, haha

Wij hebben straks een heel smalle gang, even breed als de voordeur. In de gang zit ook een deur dus we kunnen de ruimte bij de trap niet meepakken. De gang is krap 3 meter diep. En dus 92 cm breed.
Zijn er tips voor hoe je je mutsen, schoenen, spullen opbergt in zo’n smalle gang?

1 like

Onze gang is ook heel smal maar wel lang (alleen dan wel weer trapgat en 2 deuren naar kamers). Het enige dat in de gang staat is een hele ondiepe schoenenkast waar we allerlei losse buitenspullen in bewaren. Anders de hoogte in met haakjes/planken?

Heb je een tekening van de gang? Denkt makkelijker mee waar evt ruimte is.

3 likes

Wij hebben de ikea trones bakken en die zijn echt super ondiep wat denk ik in bijna elke smalle gang wel zou passen.

1 like

Wij hebben idd ook zo’n schoenenkast van ikea en boven de kapstok kunnen we een plank maken voor opbergmanden (maar hebben we tot nu toe nog steeds niet gedaan)

5 likes

Dit is de afbeelding! Tot 1.20 hoogte (gok ik) zitten tegeltjes en die wil ik laten zitten, en niet beschadigen.
Die tronnes bakken heb ik nu ook, maar ik vind ze wel echt heel lelijk :sweat_smile:

1 like

Ik zoek een tafelkleed (voor binnen) in vrolijke Zuid-Franse kleuren van 140x140 cm (vierkant), is een verjaardagswens van mijn vader. Best specifiek en kan niet zoveel vinden. Hebben jullie nog ideeën waar ik kan kijken? Idealiter met korte levertijd maar hoeft niet per se.

Een beetje zoiets:

(waarbij mijn moeder over deze tweede nog zegt dat ze zo’n medaillon in het midden niet per se het mooist vindt)

Ja, deze dingen ook eens gebruikt. Niet het allermooist maar wel een oplossing.

Bij Bellebien verkopen ze zulke tafelkleden!

3 likes