Interieurtopic #4

Je hebt ook houten varianten van die kasten, die hebben wij in onze smalle gang.
En ik lees dat je na 1.20m geen tegeltjes meer hebt? Dan daar, boven je kapstok, misschien wat planken met manden voor sjaals etc?

2 likes

Heeft iemand de gouden tip voor écht goed zonverduisterende gordijnen? Iemand ervaring met die van de HEMA?

Budget maakt niet uit :money_mouth_face: Ik wil gewoon kwaliteit en zo donker als het maar kan.

image

3 likes

Laat je de deur tussen de entree en de hal zitten? Dan zou je boven de deur een plank kunnen maken?

2 likes

Ik heb verduisterende rolgordijnen van veneta en daar nog een mooi stoffen gordijn overheen. Die combi is wel echt lekker donker!

4 likes

Ik heb gordijnen van de Karwij en ik ben daar heel blij mee.

2 likes

Als budget niet uit maakt, waarom ga je dan niet naar een speciaalzaak? Ik heb gordijnen met verduisterende voering en dat werkt geweldig. En ik kon kiezen tussen hoeveel verduistering ik wilde, van helemaal black out tot ‘dusk’, dus beetje licht erdoor. En ik heb rolgordijnen met een verduisterende kant, maar daar komt altijd licht langs de zijkant. In combinatie met gordijnen wel weer prima. (wat @George al zei). Veneta of een speciaalzaak bij jou in de buurt kan je vast goed helpen.

2 likes

Ik zit daar te kijken; dat zijn kant en klare gordijnen en ook nog eens korting, klopt dat?

Deze lijken verduisterend en qua stof ook nog niet van dat enge gladde wat je veel ziet. Mag ik vragen welke jij hebt?

@George ooeh dat is slim. Ik slaap alleen op de galerijzijde dus ivm privacy kan ik niet én én. Qua rolgrodijnen moet ikkuiay goede lichtdoorlatende, niet doorzichtige hebben, anders is mijn slaapkamer altijd zo’n grotje en dat is ook weer niet fijn. Maar ga Veneta checken, wil alleen voor dat geld (2 kamers a €800 en €400) wel zeker weten dat het goed verduisterd :money_mouth_face: dus meer tips zijn welkom :raised_hands:

Edit: @TanteBetje goed idee, eigenlijk niet eens over nagedacht haha.

Nee op maat, maar enkele jaren geleden aangeschaft.

2 likes

Als je echt donker donker wil moet je voor luiken aan de buitenkant gaan.
Als je sochtens wakker wordt heb je gewoon géén idee hoe laat het is. Vind het soms eigenlijk te donker haha
Vooral in de zomer vind ik het fijn om wakker te worden van het licht en dat je dan gelijk weet hoe laat het ongeveer is

4 likes

Omg echt mijn droom, maar het mag niet van de vve😭 Ooit… in mijn forever home komen er rolluiken (en een bad haha).

3 likes

Ik heb een verduisterend rolgordijn en daarbij verduisterende gordijnen. Dat is echt perfect. Gewoon IKEA alle twee.

3 likes

Ohh echt?! Ja het is ook wel super lelijk eigenlijk! Maarja het heeft ook zeker wel voordelen haha

Ik ben een tijdje in meeleesstatus gegaan, maar nu we aan het einde van onze verbouwingen zijn en ik eindelijk bezig kan zijn met verven, inrichten etc, heb ik hier al zoveel goede tips gelezen!

Dus toch even hier jullie mening vragen :slight_smile:

We komen van veel zwarte meubels, maar dat is helemaal m’n smaak niet meer. De nieuwe slaapkamers en badkamers boven zijn veel warmer. Houten vloer en in onze kamer een lila muur en die van ons kind een gele muur. Badkamer met een terrazzo vloer, grote inloopdouche met rosé douchekop en het badkamermeubel ga ik zelf in een terrakleur lakken.

Onze nieuwe trap is van eik, en hebben we pas gelakt (is wel wat donkerder geworden dan verwacht dus mogelijks ga ik terug schuren haha). Onder de trap droom ik van een chillbankje, dat moet ik nog uittekenen voor de schrijnwerker.

Ik blijk zeer weinig foto’s te hebben van ons interieur haha

Trap - nu dus wel nog wat donkerder

Een aantal dingen heb ik al vervangen - nieuwe eettafel besteld en salontafeltje. Dressoir moet nog vervangen en er komt 1 grote boekenkast op maat.

Dingen waar ik nog naar op zoek ben:

• een mat voor bij de zetel
  • eetkamerstoelen

Ik wil een zwarte vitrinekast van Ikea zelf lakken in een andere kleur, en de muur achter de trap willen we half verven (zegmaar met de helling van de leuning mee).
Voor de muur aan de trap dachten we aan een warme groene kleur. Ik twijfel om die kleur terug te laten komen in de kast, of daar te gaan voor een terra kleur.
Maar ik ben ook bang dat ik in mn poging tot een warmer interieur teveel een mix match te maken haha.

Ik las hier al eerder de tip om een soort kleurenpallet op te zoeken aan te houden. Ik kom dan uit op zoiets:

Benieuwd naar jullie ideeën!

14 likes

Jeetje, wat een prachtige trap, wat een mooie kleur en wat een mooie vorm. :heart:

Wij hebben gekozen voor de skere versie, goedkoop hout, wit gegrond want geld is op. Ik ga direct met mijn man overleggen of we onze trap nog kunnen wijzigen. :joy:

1 like

Als ik naar je kleurenpalet kijk en je bang bent voor teveel mix en match zou ik even op insta kijken bij joeyjaq. Hij heeft bijv veel beige en groen en dan veel gemixt met warme tinten. Ik vind het iig heel vet! Maar ik zou als je bang bent dat het too much wordt gewoon stap voor stap gaan. Denk dat groen bij de houten trap heel mooi gaat staan en ik vind je kleurenpalet ook heel tof. Misschien ook werken met rustig behang?

Wat een mooie trap! Welke lak heb je hiervoor gebruikt? Ik ga de trap in ons nieuwe huis schuren en opnieuw lakken, wat er nu in zit is haast oranje haha.

Verder niet echt tips want ik worstel zelf ook erg met kleuren en dat het niet teveel van alles wordt, maar ik vind je kleurenpalet al heel mooi en warm!

1 like

Axel chay heeft een geweeeeeldige, betaalbare!!! samenwerking met monoprix maar natuurlijk verzenden ze niet naar Nederland :broken_heart: :broken_heart: :broken_heart:

21 likes

Die lamp!!!

2 likes

Ik wilde online bestellen want ga binnen twee weken naar Parijs maar alles is uitverkocht. Jammer

1 like

Wij hebben een dakopbouw geplaatst en 1 van de kamers wordt mijn kantoor/bibliotheek en ik heb een moodboard gemaakt, afgelopen weekend naar wat bouwwinkels geweest om verfkleuren te bekijken, maar ik kan het gewoon niet vinden. Hebben jullie een idee wat voor soort groen dit is?

Ook ben ik op zoek naar een lekkere leesstoel. Die op mijn moodboard is waarschijnlijk te groot voor door het trapgat :smiling_face_with_tear:

Het moodboard:

Het wordt trouwens een hoekboekenkast over twee wanden met onderin dichte kastjes zoals de foto linksboven. Vloer wordt een laminaat in warm eiken.

18 likes