Interieurtopic #4

Oh zo herkenbaar je post! Ik wil ook 100% zo’n volgepropte badkamer omdat er echt een bad in moet!! Badkamer laten vergroten was hier helaas nagenoeg niet mogelijk ivm doorlopende ramen. Maar oh liever een bad en geen ruimte dan geen bad en een ruime badkamer.
Ik denk ook van ja hoe vaak moet iemand anders nou weer in mijn badkamer zijn, jammer voor hen dat ze 't krap vinden hoor.

6 likes

Pastoe is failliet:(

1 like

Ik denk niet dat potentiele kopers een huis laten schieten op wel/geen bad, in het geval van een nieuwe nette badkamer. Het zal ook niet voor meerwaarde qua verkoopprijs zorgen, wel/geen bad.
De staat van de badkamer (nieuw/netjes en leidingen etc allemaal netjes weggewerkt) is veel belangrijker dan de precieze inrichting.

1 like

Ohh, heel jammer, maakt al zo lang topmeubels maar misschien wordt m’n dressoir nu wel meer waard :grinning:

1 like

Ik denk ook dat er mensen zijn die mijn badkamer verschrikkelijk zouden vinden, want doordat we per se een ruime douche én bad wilden hebben blijft er nauwelijks meer vrije ruimte over. We hebben daardoor bijvoorbeeld ook alleen een wastafelmeubel en geen andere kast in de badkamer, want dat paste niet. Maar ik ben na 5 jaar nog steeds heel blij met deze beslissing en zou het bad voor geen goud willen missen.
Ik zou zeggen: kies vooral voor jezelf en niet voor potentiële kopers.

7 likes

:exploding_head:

ik zie wel in een artikel van NOS dat er een paar partijen interesse hebben getoond op een doorstart dus op hoop van zegen, ik wist wel dat ze het de laatste jaren moeilijk hadden en veel logistieke problemen hadden maar dat ze er zo slecht voor stonden verbaast me wel.

Gootsteen in een keukeneiland?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik zie dat er tot nu toe overwegend ‘nee’ wordt gestemd maar ik vind het heel fijn. Het ligt denk ik wel aan de rest van de indeling van de keuken.

2 likes

Een vriendin van mij heeft het, omdat ze een klein kindje heeft en een inductieplaat te gevaarlijk vond, en die liever op de lange wand wilde. Maar ik vind het zonde van de “zichtlijnen”. Het is nooit opgeruimd rondom de gootsteen. Naast de kraan staat altijd wat, is het niet de zeep, dan toch een beetje afwas of omgespoelde spullen. Terwijl een kookplaat redelijk opgeruimd kan zijn. Nadeel aan een kookplaat is de afzuiging. Natuurlijk kun je kiezen voor afzuiging via de plaat, maar dat vind niet iedereen fijn werken. Het is een beetje van “je brengt wat, je haalt wat”.
(Ik zou zelf voor een kookplaat op een eiland kiezen, omdat ik te slordig ben rondom mijn gootsteen, maar het is een persoonlijke afweging)

7 likes

Ik zou zelf inschatten hoe lang je nog in het huis wil blijven wonen. Als dat, ik zeg maar wat, korter dan 3 jaar is, dan zou ik, mits de ruimte het toe laat, wel een bad er in laten zetten voor een eventuele verkoop.

Aan de andere kant; ik zou zelf geen huis laten schieten vanwege het missen van een bad.

Ik zou het wél laten schieten als de potentie van de ruimte er niet in zou zitten. Als er geen bad in zou passen zou ik er oprecht een huis voor laten schieten. Ik zit zelf zeker 1 keer per week in bad en we gebruiken het voor onze kinderen.

Maar: blijf je nog lang daar zelf wonen, en gebruik je het bad toch nooit zou ik het denk ik niet doen.

3 likes

Wij hebben dat. Omdat bij de kookplaat veel spettert bij het bakken en de afzuiging ook moeilijker was. Voor ons is dit ideaal, we hebben er ook een barretje aan en dit zou ik minder relaxed vinden als ze aan de kookplaat zouden zitten

2 likes

Nee met de redenen die @TanteBetje noemt en ben zooooo enorm blij met de keuze. Idd het is gewoon echt rommeliger rondom je wasbak dan bij je kookplaat + waterspetters bij dingen die je even wilt afspoelen, maar dat kan ook goed aan mij liggen dat ik gewoon onnodig grof doe ofzo haha

Ben blij dat ik toen dit advies van de keukenboer heb gevolgd.

1 like

Ik ben trouwens wel benieuwd waarom ze de inductieplaat dan te gevaarlijk vind daar (en niet bij de lange wand)? Juist inductie lijkt me geen probleem want wordt/ blijft niet echt heet.

1 like

Nog een aanvulling. Bij ons was de wasbak ook logischer in het eiland omdat de vaatwasser daar ook moest, anders was de wasbak best ver van de vaatwasser af en nu kunnen we makkelijk spoelen bij de wasbak en inladen.
Dus die logistiek zou ik ook meenemen in je overweging

3 likes

Als je een gootsteen in je eiland wilt zou ik er vooral op letten dat je een dubbele hebt die voldoende groot is zodat je op zijn minst de afwas wel in de bakken zelf kan verzamelen in de plaats van er rond.

5 likes

Heeft iemand een goede optie voor deze bruine verfkleur? Met mijn little greene / lab paint / farrow & ball / pure and original staaltjes kom ik er in ieder geval niet uit.

5 likes

Sunkissed of spiced honey van flexa?

3 likes

Rich butterscotch lijkt het ook wel op!

4 likes

Haar blok is aan de andere kant ook barretje en zij dacht dat haar kindje wel eens zo op het aanrecht zou kunnen klimmen. En inductie is wel heet als er net een pan op heeft gestaan hoor. Ze was net moeder en dit was haar overweging om het zo te doen.

1 like

O ja dat is bij mij echt binnen x seconden weer afgekoeld, maar als je idd bang bent dat ze op een onbewaakt moment gaat klimmen snap ik dat het haar gerust kan stellen.

4 likes