Nee joh, ze belt naar Axel Vervoort om heel de setting af te breken en te verschepen naar daar om herop te bouwen in oorspronkelijke staat. (Vincent had alleen de roze kinderkamer mogen doen destijds)
Bij de ‘betere’ nieuwbouw in BE wordt er dikwijls een massief eiken trap voorzien. Schilderen gebeurt (naar mijn weten) zeer weinig.
De ‘nieuwbouw trap’ uit NL zien we hier iets minder vaak. Vandaar wellicht dat ze er voor ons zo herkenbaar ‘Nederlands’ uitzien.
Supermooi die groengrijze kleur btw.
Even off-topic, sorry. Maar wat mij ook opvalt is dat er in Nederland heel vaak met van die lage plakplintjes wordt gewerkt om randjes te verstoppen, zelfs in nieuwbouw zie ik dat soms. Verbaast me echt want ik vind dat zoiets dat je enkel zou gebruiken om goedkoop iets op te kalefateren bij een renovatie zonder dat je grote breekwerken moet doen of zo.
Wellicht vinden velen van jullie dit echt te truttig maar i zag een tijd geleden zulk bestek online maar was echt ontzettend duur, en toen kwam ik het vorige week bij een winkeltje vlakbij de Haagse Markt tegen en ik vond het zoo schattig. Ben er helemaal blij mee!
Nee i love it!!!
Nee fantastisch juist! Doet me denken aan het bestek bij Bazar in Rotterdam, ik vond dat destijds zo mooi dat ik er een foto van gemaakt heb
Bedoel je dit? Ik zou om eerlijk te zijn niet weten hoe je het anders zou kunnen doen?
En vind het eigenlijk ook heel netjes
Ja, moet zeggen dat ik dit voorbeeld ook wel netjes vind, en geen idee hoe je dit anders moet oplossen in deze situatie.
Maar ik zie het bijvoorbeeld ook rond binnendeurkozijnen (die je dan in principe gewoon over de vloer zou moeten plaatsen. Of nog absurder, naast een hoge plint die tegen de muur aan staat.
Ik vind het wel gezellig ogen. Blijft het mooi in de vaatwasser?
Ik denk dat dat vooral komt doordat (in huurhuizen) je de vloer zo goed als altijd weer moet verwijderen voor de nieuwe bewoner. Behalve als jullie overeen komen dat hij mag blijven liggen.
Die hoge plinten zitten in de huurhuizen vaak tot de betonnen grond. Wanneer je dan een nieuwe vloer legt dan wil je de randjes mooi afdekken en dat doe je dan met die platte plinten.
Alternatief is dicht ertegenaan (afhankelijk van hoeveel ruimte de vloer nodig heeft om uit te zetten) en afwerken met een heel dun randje kit in de kleur van de vloer.
Messen mogen er sowieso niet in, die man bij de kassa zei smeermessen mogen dat sowieso niet. Maar ik spoel het nu gewoon elke keer normaal af ipv vaatwasser want wil ze wel mooi houden!
Ja dat verwijderen van de vloer in huurhuizen is in België inderdaad niet gebruikelijk. Maar waarom je het in nieuwbouwhuizen zo zou afwerken begrijp ik niet.
Mijn zwakke punt is sowieso slordige randjes en kantjes dus ik kan er niet naast kijken.
Op de foto die jij post vind ik het ook nog heel netjes gedaan trouwens.
Hmm ja dat is met een houten vloer volgens mij niet echt een optie haha
Massief niet maar met een lamelparket weer wel (toplaag van bijv eikenhout)
Alles zet uit, parket, lamelparket, laminaat, maakt niet uit. Uitzetten gebeurd niet alleen door vocht maar ook bijvoorbeeld door gebruik. Die plintjes zijn er voor om de vloer ruimte te geven om uit te zetten.
Andere vraag, wij hebben nu luxaflex voor de ramen en we willen dit vervangen, of door inbetweens (maar geeft me een beetje een oude-mensen-vibe, zeker in crème of wit, en is lastig in kleur te krijgen). Alternatief is vouwgordijnen, iemand nog meer ideeën? Of ideeën voor inbetweens die niet zo bejaardentehuisachtig zijn?
Plissé gordijnen? Zou dan zelf top down kiezen.
Vond ik altijd heel lelijk maar misschien in de juiste kleur wel een idee, bedankt!
Valt dit ook in de categorie?
Ik heb deze en love them vind t absoluut niet bejaard